Gå til innhold

Hvorfor får ikke jeg brent 40x på disse cd'ene??

norpheus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at folk har problemer med MMore... Men da jeg lånte en 40x plextor for å få gjort unna backupene kjapt så fikk eg brent alle mine 90min/800 min på 40x.. fikk også overbrent en plate til 92 min på 40x. (har selv 8x plextor og den overbrenner mmore platene til 90 fint som bare det)

Edit: kom på at det er en annen som abslutt skulle ha Asus brenner fordi han har asus hovedkort,, smart, den klarte ikkje en gang å lese 90 min mmore cd'ene :lol:

Og en bekjent av meg en Asus 48x og der funker det ikkje å brenne videofiler/divx på smartbuy, men musikk cd'er og data cd'er funker fint.. Og det er annet trøbbel med den også.

et lite spm til slutt: har Asus 48x skikkleg Buffer Underunn protection ?

står noe sånn "Flexlink" eller noe i nero, men det funker jo ikkje..

Lenke til kommentar

Hei. Tenkte at jeg skulle slenge inn noen visdomsord. 8)

Kjøp deg BRENNER.... Yamaha-brennerne klarer de dårlige platene til Mmore.

Selv har jeg nylig investert i en ny, en NEC CD-brenner IDE 40x/10x/40x, da jeg ville ha en billig og bra brenner.

Den er jeg strålende fornøyd med. Ikke noe fiks fakseri, men en brenner som støtter ALLE standarer, og gjør jobben unna jobben fort og uten problemer.

Jeg har dog ikke prøvd med Mmore's plater på den, men har prøvd det meste, fra billige noname til Verbatims toppmodell, og jeg har kun hatt EN feilbrenning av totalt 132 plater på den brenneren. Feilbrenningen skyldes ikke brenneren eller plata, men at det ble for mye for pc'en å brenne plate på 40x samtidig som jeg så på film og kompilerte en 3d-tegning i 3d-Studio. Min kjære Pc måtte tilslutt gi tapt og trengte sin første reboot. :cry:

Mere ram er innkjøpt, så forsøket skal prøves igjen. :lol:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Asus er flinke på cd brennere! NOT!

Har hatt store problemer med å få brennt cdr plater i mer enn 16x på min asus 4012A.

Oppgraderte både til nero 5.5.10.0 og firmware 1.1 men hadde fortsatt

samme problemet...

Testa også brennern på flere andre maskiner med samme resultat.

Så da kontakta jeg komplett og fikk tilsendt en ny brenner av samme slag.

Da den var ferdig installert var jeg ivrig etter å endelig få en brenner som funka bra... men nei, samme dritten her også!

Eneste cd´ene jeg får brennt i 40x er asus og tdk... mmore, verbatim, traxdata og vivastar funker ikke.

Kjekt at brenner var best i test en stund... så jeg fikk kjøpt en slik en :x

Neste brenner blir ihvertfall ikke en Asus! :grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...