Gå til innhold

Hvorfor får ikke jeg brent 40x på disse cd'ene??

norpheus

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en 40x Asus brenner forrige uke (Asus crw-4012A). Kjøpte samtidig 2x10 MMore 80min cd'er i slimcase. Disse står det Multispeed 1-48x på, hvorfor får ikke jeg brent med mer enn 16x på disse?? Går det ann å tvinge brenneren til å brenne 40x?? Fikk brent 40x på noen tStore (1x-40x). Bruker Nero 5.0.8.8. Noen som vet hvorfor jeg ikke får brent med 40x?? er drit kjedlig å brenne på 16x!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det veste som kan skje er att du kjøper 24x plater og brenner dæm på 48 gange,di kan faktisk eskblodere i cd-brennern din.det er det mange som har gjort.di 24x platen tåler ikke så mye varme,og husk att platen har meget stor hastighet i brennarn

Lenke til kommentar

Jeg har Nero Burning ROM 5.0.8.8

Jeg har Lite-On flashet til 48x/12x/48x(VS02.bin; 48125S)

Jeg har brent en god del ganger 48x, men så en dag kjøpte jeg 50 stykk "smartbuy" cd-er til 2 kr stykk. Reklamerte med Multispeed 1x-48x. Men neida, de vil bare brenne 40x.

Aldri mer smartbuy.

Lenke til kommentar
Jeg har Nero Burning ROM 5.0.8.8

Jeg har Lite-On flashet til 48x/12x/48x(VS02.bin; 48125S)

Jeg har brent en god del ganger 48x, men så en dag kjøpte jeg 50 stykk "smartbuy" cd-er til 2 kr stykk. Reklamerte med Multispeed 1x-48x. Men neida, de vil bare brenne 40x.

Aldri mer smartbuy.

Ja, huff. 40x er jo bare _så_ treigt...

Lenke til kommentar

hahahahahaha

latterlig, og feil!

alle vet at en cd-brenner ikke vil brenne en cd på en raskere hastighet enn hva cd'en tåler....

derfor vil en 40 el 48x brenner brenne ut cd-plater på 8/10/12/16/24x hastighet

det er ingenting gale med brenneren

håper at han fyren i butikken ler avdeg når du kommer tilbake med brenneren for å bytte den...

man kan prøve å tvinge brenneren til å brenne på høyere hastighet, men hva er vitsen om cd'ene blir ubrukelige?

Lenke til kommentar
hahahahahaha

latterlig, og feil!

alle vet at en cd-brenner ikke vil brenne en cd på en raskere hastighet enn hva cd'en tåler....

håper at han fyren i butikken ler avdeg når du kommer tilbake med brenneren for å bytte den...

man kan prøve å tvinge brenneren til å brenne på høyere hastighet, men hva er vitsen om cd'ene blir ubrukelige?

Det er seff ikke no feil med brenneren. Har upgrada til firmware 1.1 og nero 5.5.10.0. Skal prøve Easy cd-creator (selv om jeg ikke linker det progget), har opplevd med en 6x brenner at den brant 6x der og 4x i Nero. Men uansett så er det ikke stor forskjell på 2:30 og 5 min da.. Er bare snakk om et-par-tre minutter.

Lenke til kommentar
de mmore platene er jo helt elendige også.. har en spindel stående med sånne plater.. hver tredje er det feil på omtrent, ikke engang playstationen tar til takke med mmore plater, og den er jo ikke akkurat kresen.

Jeg har absolutt ingen planer om å kjøpe mmore plater igjen!! Neste gang blir det noen andre!!

Lenke til kommentar
hahahahahaha

latterlig, og feil!

Du e jo den største idioten eg har noen gang hørt om..... FY FAEN!!!! brent en cd som står MAKS 8x på i 32X... funket fint... du bør gå å henge deg

Lenke til kommentar
det veste som kan skje er att du kjøper 24x plater og brenner dæm på 48 gange,di kan faktisk eskblodere i cd-brennern din.det er det mange som har gjort.di 24x platen tåler ikke så mye varme,og husk att platen har meget stor hastighet i brennarn

Plextor PX-W4824A (48x/24x/48x) samt noen tidl. PlexWriter utgaver har noe som heter "PoweRec" som kaliberer maks brenne hastighet og laserstyrke som platen tåler. PoweRec justerer også laserstyrken/brennehastigheten basert på hvor varmt det er i selve brenneren, slik at platen ikke revner pga. for stor varme.

Ergo er det helt safe og brenne på maks hastighet (48x) med PlexWriter'ne, dersom en har PoweRec enablet (er enablet pr. default).

Selv har jeg brent ca. 300 plater med PX-W4824A'en min, og platene har vært alt fra 16x sertifiserte til 40x sertifiserte (dog ingen 48x sertifiserte), og har brent alle på maks hastighet (48x), og ikke hatt en eneste coaster (feilbrenning).

Lenke til kommentar

for det første: Baggiz: Gjør samfunnet bedre, gå å heng deg!!!!

Jeg har brent 4 cd'er på 40x, probbet er at med mmore cd'ene får jeg bare brent 16x. Det er altså ikke noe direkte feil med brenneren. Har også tidligere brent 40x på 24x plater. Det er altså noe feil med cd'ene.. Skal prøve esy cd-creator og andre brenneprogg i morra..

Lenke til kommentar
Jeg har brent 4 cd'er på 40x, probbet er at med mmore cd'ene får jeg bare brent 16x. Det er altså ikke noe direkte feil med brenneren. Har også tidligere brent 40x på 24x plater. Det er altså noe feil med cd'ene.. Skal prøve esy cd-creator og andre brenneprogg i morra..

andre brenneprogram spiller det liten rolle og teste. Det er brennern som avgjør hastigheten, ikke programmene. og easy cd creator bør du styre _langt_ unna.. drittprogram.

Har du sjekka om det finnes firmware updates til brennern din? mulig asus har addet støtte for ny cd-r media..

Lenke til kommentar

andre brenneprogram spiller det liten rolle og teste. Det er brennern som avgjør hastigheten, ikke programmene. og easy cd creator bør du styre _langt_ unna.. drittprogram.

Har du sjekka om det finnes firmware updates til brennern din? mulig asus har addet støtte for ny cd-r media..

Jeg vet at det er brenneren som det går på, men jeg har opplevd at ved å bruke easy cd-creator kunne jeg brenne 6x, mens med nero kunne jeg bare brenne 4x med den samme cd'en..

Lenke til kommentar

norpheus. Hei

Jeg har den samme brenneren som du har. dette er min andre.

Den første jeg fikk av Flaxi-Data var akkurat det samme som din. Brente ikkje cd'ne i den farten de egentlig skulle. Veldig irriterende så jeg tok kontakt med Flexi-Data i bergen og spurte de hva som va feilen. De sa at det var brenneren det var noe gale med, at jeg bare skulle levere den inn og få en ny. Så jeg anbefaler deg å kontakte der du kjøpte den og då en ny. Den Asus brenneren eg har nå virker SUPER!

MVH Kurt

Lenke til kommentar

hei igjen du. Så at det var de MMORE CD'ne du hadde problemer med?kjøpte en 25stk pakke med 90min/800mb cder på komplett. De vil kun brenne i 16x. D har den gjort på de andre brennerene jeg har testet cd'ne med. LG 40x går den kun opp i 16x. Tilogmed en Dell brenner som ikke ville det. Det er noe rart med MMORE CD-R cd'er.

Håper noen av mine innlegg vil hjelpe deg norpheus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...