x-ith Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Hei erfarne OCère For å finne ut mer om stabilitet når en justerer verdier for volt og busshastighet m.m, finnes det programmer som kan kjøres over lengre tid (typ. 2-6 timer) for å kontrollere at det ikke er overproposjonale faktorer mellom ytelse og tiden systemet jobber gjennom? Kunne tenke meg å teste; CPU, RAM og skjermkort mer enn hva maks. ytelse kan vise, men også for å designe det best egnede oppsett for gaming, hvor en fort finner de ekstreme påkjenninger for PC-systemer, og hvordan de takler slik systemytelse over tid. Jeg ønsker å vite dette fordi jeg skal sette opp ett gamer- redigeringsoppsett av en PC, og ønsker å finne de mest riktige komponenetene for den type bruk de vil bli utsatt for. For 3DMark, vil verdien på CPU-tester være signifikante? Kan det leses ut av de testene, hvor bra prosessorer seg imellom fungerer direkte? Takker for svar Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 hører orthos skal gjøre saken bare google det! så finner du det nok ut =) Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 (endret) Prime95 - CPU http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=103 Memtest86 - RAM http://www.memtest86.com/ Edit: NVM, jeg misforstod. Disse er fine til å finne ut om pcen er stabil med Endret 17. mai 2007 av sn0dig Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 for å finne god fart på cpu kan du jo bruke superpi og ta noen store tall, så ser du hva som er raskest.. Lenke til kommentar
x-ith Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Mulig jeg bare klokker daglig, og ser hvilke verdier jeg kan benytte som er helt stabile. Hvor store intervalleområder bør jeg kontrollere på voltèn for å finne best effekt på ulike frekvenser? Ellers takk for tipsene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå