Gå til innhold

Testprogram som finner høy ytelse over tid.

Anbefalte innlegg

Hei erfarne OCère :)

For å finne ut mer om stabilitet når en justerer verdier for volt og busshastighet m.m, finnes det programmer som kan kjøres over lengre tid (typ. 2-6 timer) for å kontrollere at det ikke er overproposjonale faktorer mellom ytelse og tiden systemet jobber gjennom?

Kunne tenke meg å teste; CPU, RAM og skjermkort mer enn hva maks. ytelse kan vise, men også for å designe det best egnede oppsett for gaming, hvor en fort finner de ekstreme påkjenninger for PC-systemer, og hvordan de takler slik systemytelse over tid.

Jeg ønsker å vite dette fordi jeg skal sette opp ett gamer- redigeringsoppsett av en PC, og ønsker å finne de mest riktige komponenetene for den type bruk de vil bli utsatt for.

For 3DMark, vil verdien på CPU-tester være signifikante? Kan det leses ut av de testene, hvor bra prosessorer seg imellom fungerer direkte?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig jeg bare klokker daglig, og ser hvilke verdier jeg kan benytte som er helt stabile.

Hvor store intervalleområder bør jeg kontrollere på voltèn for å finne best effekt på ulike frekvenser?

Ellers takk for tipsene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...