Icaro2 Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Hei Har prøvd meg på å benytte en kontroll fra lumisoft som ser ut som en Outlook meny med flere band og knapper. Dette er en dll som jeg har lagt til referanse til i prosjektet og kan ikke legges til i design mode Jeg har fått til kode slik at kontrollen synes i runtime men samme hva jeg har prøvd på så får jeg ikke kontrollen til å reagere når jeg klikker på en av knappene... legger ved kode som jeg har brukt sam bilde av hvordan kontrollen ser ut Bruker VB.Net 2005 Public Outlookbar As New LumiSoft.UI.Controls.WOutlookBar.WOutlookBar Private Sub Form1_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load Outlookbar.ImageList = imageList1 With Outlookbar .Bars.Add("Test") .Bars.Item(0).Items.Add("NR1", 0) .Bars.Item(0).Items.Add("NR2", 0) .Bars.Item(0).Items.Add("NR3", 0) .Bars.Add("Test2") .Bars.Item(1).Items.Add("NR4", 0) .Bars.Item(1).Items.Add("NR4", 0) .Bars.Item(1).Items.Add("NR4", 0) .Bars.Add("Test3") .Bars.Item(2).Items.Add("NR4", 0) .Bars.Item(2).Items.Add("NR4", 0) End With Outlookbar.Dock = DockStyle.Fill Me.panMenu.Controls.Add(Outlookbar) End Sub og jeg har lagt til denne for å registrere click egenskapen på kontrollen men det fungerer ikke Jeg tror det må legges inn en witevents eller noe i den retningen for å fange opp når kappen klikkes på men der er jeg litt blank. Edit: Det er dårlig med dokumentasjonen på denne kontrollen som ligger ute på componentspot Private Sub Outlookbar_ItemClicked(ByVal sender As Object, ByVal e As LumiSoft.UI.Controls.WOutlookBar.ItemClicked_EventArgs) MessageBox.Show(e.Item.Caption) End Sub Endret 17. mai 2007 av Icaro2 Lenke til kommentar
Icaro2 Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Her er koden som jeg brukte Private WithEvents Outlookbar As New LumiSoft.UI.Controls.WOutlookBar.WOutlookBar Private Sub Form1_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load Outlookbar.ImageList = imageList1 With Outlookbar .Bars.Add("Test") .Bars.Item(0).Items.Add("NR1", 0) .Bars.Item(0).Items.Add("NR2", 0) .Bars.Item(0).Items.Add("NR3", 0) .Bars.Add("Test2") .Bars.Item(1).Items.Add("NR4", 0) .Bars.Item(1).Items.Add("NR4", 0) .Bars.Item(1).Items.Add("NR4", 0) .Bars.Add("Test3") .Bars.Item(2).Items.Add("NR4", 0) .Bars.Item(2).Items.Add("NR4", 0) End With AddHandler Outlookbar.ItemClicked, AddressOf Outlookbar_ItemClicked Outlookbar.Dock = DockStyle.Fill Me.panMenu.Controls.Add(Outlookbar) End Sub Private Sub Outlookbar_ItemClicked(ByVal sender As Object, ByVal e As LumiSoft.UI.Controls.WOutlookBar.ItemClicked_EventArgs) MessageBox.Show(e.Item.Caption) End Sub Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå