Gå til innhold

XP2400 nekter og kjøre på 133mhz fsb! må bruke 100 hjelp!

venomzorg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
yrkeskvinne....

du bare kjøper nytt hovedkort !!!!!!!! hovedkortet ditt takler ikkje XP2400 selv om du tror du har tatt ny bios... NYT HOVEDKORT!!! NISSETØS

Support for Athlon XP 2400+ (Model 8) since bios: 1.04,

mitt kort kom med bios 1.09 og jeg har flashet til 1.1 så nå driter du deg ut :-?

Lenke til kommentar

Har du kikket på kortet om jumperinnstilling for 100 og 133 Bus? Var ute for noe lignede med ASUS A7N8X, der stod jumper til 133/166 (266/333) Bus, MEN fikk "Talebeskjed under oppstart at CPU var overklokket - har XP2600/333 - BUS ble satt til 100. Endret til 166 i Bios , men ved omstart var den nede på 100 - slik at eg fikk Athlon 1250 MHz - de få gangene eg kom inn i operativsystemet - XP Pro.

Tok ut kortet og "fant" jumper for Serial ATA som var "enabla" skulle være slik ifølge manualen - "disabla" denne - mulig raidfunksjon også var enabla - den funker kun i Serial ATA på dette kortet. "Resatte" Bios for n*te gang med kortet på benken, formaterte så harddisk (WD 80 Gig SE), la inn XP på nytt og driverene som fulgte kortet - eksperimenterte med oppgraderte drivere før maskina begynte å "låse seg og klokke seg ned". Mener A7V8X (KT400) kortet til ASUS også har Serial ATA raid - mulig den også er "enabla" med jumpere på kortet slik det blir levert - fant ingen mulighet til å "disable" raid i Bios - slik eg kunne på mitt MSI KT266A hovedkort. Etter denne "jumperleken" har maskina funket OK hos meg med oppstart på ca. 45 sekund. Mulig en slik "jumperinspeksjon" og ikkje legge inn "raiddrivere" ved instalasjon om en ikkje skal bruke raid kan "berge systemet" - få maskina til å funke OK!

Lenke til kommentar
.......ved instalasjon om en ikkje skal bruke raid kan "berge systemet" - få maskina til å funke OK!

Ja dette høres ut som samme problem men jeg finner ikke noen Jumper som har noe med verken raid eller s-ata og gjøre!

har nå uninstallert raid driveren iallefall.

skulle gjerne ha kommet i kontakt med deg, du har ikke msn?

Lenke til kommentar

Spørsmål som må besvares når du har A7V8X

1. Bruker du Corsair minne?

2. Bruker du Rev. 1.04 ved BIOS 1010 eller 1011 beta 002

Sjekk på formumet på asus, der er det mange som har problemer med PC3200 Minne.

BIOS 1010 er en tabbe. Prøvde den en liten stund før jeg gikk tilbake til 1009. Med 1010 synker CPU temp til 2 grader og MHz 1333. Ustabil også.

Asus bæsjet på leggen med denne, det burde vært beta.

Lenke til kommentar

Ja dette høres ut som samme problem men jeg finner ikke noen Jumper som har noe med verken raid eller s-ata og gjøre!

Send meg ei privat melding, har også varsling på Epost om dette temaet, blir vel ikkje sittede for lenge "pålogget" har isdn tilkobling :evil:

Lenke til kommentar
Spørsmål som må besvares når du har A7V8X

1. Bruker du Corsair minne?

2. Bruker du Rev. 1.04 ved BIOS 1010 eller 1011 beta 002

Sjekk på formumet på asus, der er det mange som har problemer med PC3200 Minne.

BIOS 1010 er en tabbe. Prøvde den en liten stund før jeg gikk tilbake til 1009. Med 1010 synker CPU temp til 2 grader og MHz 1333. Ustabil også.

Asus bæsjet på leggen med denne, det burde vært beta.

1. Nei, Samsung.

min cpu temp sank med 20 grader! :o

bruker bios 1010 ja, men hadde de samme problemene med 1009 bortsett fra tempen da. er ikke sikker på åssen rev jeg har. skal sjekke senere. er biosen virkelig så gal at jeg burde bytte tilbake til 1009 altså?

driver og bytter mellom 100 og 133 fsb nå, noen ganger funker ikke 100 heller, må prøve et par ganger på rad så funker det.

Lenke til kommentar

Send meg ei privat melding, har også varsling på Epost om dette temaet, blir vel ikkje sittede for lenge "pålogget" har isdn tilkobling :evil:

har isdn jeg og men jeg har online150, 5 timer dager :)

men nå er jeg sliten av og restarte og styre!

forsetter imorra! fint at dere gidder og hjelpe.

Lenke til kommentar
yrkeskvinne....

du bare kjøper nytt hovedkort !!!!!!!! hovedkortet ditt takler ikkje XP2400 selv om du tror du har tatt ny bios... NYT HOVEDKORT!!! NISSETØS

Support for Athlon XP 2400+ (Model 8) since bios: 1.04,

mitt kort kom med bios 1.09 og jeg har flashet til 1.1 så nå driter du deg ut :-?

Så jeg driter meg ut? Se ka du spør om... faen med plankekjøring. Du som driter deg UT FOR SATANS HELVETE!!!!

Har jobbet på komplett i bergen i 4 år så du ska bare holde GODT KJEFT! Det er hovedkortet ditt som ikke er helt bra!

Fått d inni ræven din? forbanna hore

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...