aspic Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Hei! Kor sikkert er det å kjøpe ting via, finn.no, qxl og andre netthandlere? Er det stor sjanse for å ende opp med murstein i postkassen istadenfor ei datamaskin? Om han eg kjøper frå sender med oppkrav, kva skal eg evt. gjere om eg har kjøpt "katta i sekken"? Kan man enkelt spore folk om dei har sendt med oppkrav? Forhåndsbetaling treng dykk ikkje tenke på, det nektar eg å vere med på uansett.. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Er så sikkert som det er usikkert. Ettersom dette ikke kontrolleres på noen måte av noe sentralt organ verken av staten eller online steder som feks QXL.no Så du kan ende opp med 4 KG murstein istedet for den heftige ovnen du så :-) Om mulig, prøv og hente varen hos selgeren. Endret 15. mai 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
aspic Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 No bur jo eg på den mest avsidesliggjande plassen i heile Noreg (nesten). Men kva kan ein gjere for å forsikre seg mot "nettsvindel" då? =o Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Ebay har startet noe dem kaller online forsikring, om noe skulle gå galt, men selv ikke dette er noen avskrekker for svindlere. Selvfølgelig finnes det mange erlige selgere, men E-bay's største trussel er folk som har fått frastjålet kontoene sine, og da nytter det ikke og lese infoen om hvor bra og effektiv en selger har vert. Forsikring ved online kjøpe vet jeg ikke om QXL har? har desverre ikke brukt tjenesten siste året. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Er "bruktmarkedet" på hardware.no eg mest lurer på.. Må vel vere ein enkel praktisk måte å forsikre seg på..=/ Lenke til kommentar
johnj Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Benytt deg av PayPal til betalingen. Kjøpesummen settes inn på en nøytral tredjeparts konto, og overføres til selger når du har mottatt varen, sjekket at innholdet er slik det skal være og sier OK go. Selger har absolutt ingenting å risikere på dette, og dersom vedkommende nekter plent kan det ikke utelukkes at det er noe muffens inne i bildet. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Benytt deg av PayPal til betalingen. Kjøpesummen settes inn på en nøytral tredjeparts konto, og overføres til selger når du har mottatt varen, sjekket at innholdet er slik det skal være og sier OK go. Selger har absolutt ingenting å risikere på dette, og dersom vedkommende nekter plent kan det ikke utelukkes at det er noe muffens inne i bildet. 8622525[/snapback] Takker for tips.. =) Virka som ei god løysing for å finne scumbags! Men selgar kan tru eg vil lure han til å gi meg tingen, for så å stikke av med penga? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Benytt deg av PayPal til betalingen. Kjøpesummen settes inn på en nøytral tredjeparts konto, og overføres til selger når du har mottatt varen, sjekket at innholdet er slik det skal være og sier OK go. Selger har absolutt ingenting å risikere på dette, og dersom vedkommende nekter plent kan det ikke utelukkes at det er noe muffens inne i bildet. 8622525[/snapback] siden kjøper kan misbruke dette så er det ikke så rart om selger ikke vil bruke denne metoden. Kjøper kan jo bare påstå at han fikk murstein selv om han faktisk fikk varen. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Er "bruktmarkedet" på hardware.no eg mest lurer på.. Må vel vere ein enkel praktisk måte å forsikre seg på..=/ 8620479[/snapback] Så lenge du IKKE forhåndsbetaler så er det sikkert. I løpet av sommeren skal vi "lesse" på med sikkerhetstiltak som nok vil gjøre det enda sikrere. Lenke til kommentar
lupah Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Et godt tips er å bare kjøpe fra selgere med bra feedback, om siden(e) du bruker har et slikt system da. Har de det ikke ville jeg hold meg unna, du har ingen mulighet til å sjekke om selgeren er til å stole på eller ei. Om en selger har solgt mye tidligere, og alle kjøperne er fornøyde, er du rimelig sikret å gjøre en trygg handel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå