futti Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Nå skjer det ting eller dvs. det skjer lite på serveren min. Den vil ikke åpne nye programmer bare åpne mapper. Plager litt når jeg skal konfigrere litt små ting som ikke er helt på plass. Det har hendt før, men da har jeg bare restartet den. Sånn har jeg ikke lyst til å holde på. Kan ikke ha en server som må av og på hele tiden Serveren kjører RedHat 8.0 som er nesten helt ny installert. Bare 1 eller 2 dager gammel... Noen som har/har hatt det same problemet og kanskje vett grunnen? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 har du prøvd å skrive "su" (uten klammer rundt) før du gjør noe annet? Lenke til kommentar
futti Skrevet 28. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2002 har du prøvd å skrive "su" (uten klammer rundt) før du gjør noe annet? Hvor da? har ikke skreve det noen plass tror jeg Lenke til kommentar
futti Skrevet 28. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2002 fant feilen... var jeg som hadde skreve litt feil :oops: Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Dette burde jeg vel egentlig ikke ha svart på, for dette kan vel ha mange årsaker, som jeg antageligvis ikke har peiling på, men jeg kan jo prøve å hjelpe deg litt på gli. Går det tregt når du prøver å åpne mappene også (mens du har problemet)? Ta en: Alt+F2 skriv: xterm -e top <enter> Se etter om du har noen prosesser som sluker resursser. Gi oss beskjed! Lenke til kommentar
futti Skrevet 28. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2002 Dette burde jeg vel egentlig ikke ha svart på, for dette kan vel ha mange årsaker, som jeg antageligvis ikke har peiling på, men jeg kan jo prøve å hjelpe deg litt på gli. Går det tregt når du prøver å åpne mappene også (mens du har problemet)? Ta en: Alt+F2 skriv: xterm -e top <enter> Se etter om du har noen prosesser som sluker resursser. Gi oss beskjed! men jeg har jo fikset det nå... var jo med navnet på maskinen og domene eller no Lenke til kommentar
magikern Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 har du prøvd å skrive "su" (uten klammer rundt) før du gjør noe annet? Hvor da? har ikke skreve det noen plass tror jeg su skriver man på commandolinje for å root rettigheter(må ha root passordet riktignok) hvis man er logget på som en annen bruker, men det var nok ikke tilgangsnivå som var problemet ditt alikevel... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå