MeFF Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Hei! Jeg skal kjøpe meg en ny laptop, og lurer derfor på hvilken av disse 2 ThinkPad-modellene jeg skal velge. Eneste forskjellene i ytelse jeg kan se, er at x60 har den "vanlige" modellen av CoreDuo, mens x60s har LV versjonen. Hva er ytelsesforskjellen mellom disse 2 CPUene? Er det ellers noe mer jeg bør vite? Hva ville dere valgt? (Jeg er nødt til å kjøpe nå, og kan derfor ikke vente på x61) Økonomi er ikke noe problem. Endret 16. mai 2007 av MeFF Lenke til kommentar
ventle Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 x60s sin lavspenningsversjon av prosessoren yter en del dårligere, men maskinen er både tynnere og lettere, og bruker mindre strøm (=lengre batterilevetid, mindre varmeutvikling/viftestøy) enn X60 sin Core Duo. Lenke til kommentar
MeFF Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Takk for svar. Har du noen eksakte tall på ytelsesforskjellen? Edit: Har selv funnet ut at det er ca 15% forskjell i CPU ytelsen. Noen som har erfaringer eller råd til valget? Heller mot x60s nå. Endret 15. mai 2007 av MeFF Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Jeg ville helt klart valgt LV versjonen da batteritid er mye viktigere enn maks ytelse for meg. Lenke til kommentar
MeFF Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Er det x60s som er den nyeste og "dyreste" versjonen? eller motsatt? Noen engelske sider sier at det også er forskjell på skarpheten til skjermen, da i x60s sitt favør. Uten at jeg kan se flere som har bekreftet dette... Skulle ikke være noen her som har vært eier av begge modellene? Lenke til kommentar
MeFF Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Gjør alternativene litt klarere: x60s: Intel Core Duo L2400 LV (1.67GHz) 12.1" UltraLight XGA TFT eller: x60: Intel Core 2 Duo Processor T5500 (1.66GHz) 12,1 "vanlig" XGA TFT. Resten av spesifikasjonene er identiske, prisen er også lik. Siden størrelses- og vektforskjellen er marginal, er det bare støy og varmeutvikling som gjenstår. Hvordan er da varmeutviklingen og støyen på C2D CPUen i forhold til CDLV? Har jo selvfølgelig lyst på så mye ytelse som mulig, men støy bør ungåes! Lenke til kommentar
MeFF Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Gjør alternativene litt klarere: x60s: Intel Core Duo L2400 LV (1.67GHz) 12.1" UltraLight XGA TFT eller: x60: Intel Core 2 Duo Processor T5500 (1.66GHz) 12,1 "vanlig" XGA TFT. Resten av spesifikasjonene er identiske, prisen er også lik. Siden størrelses- og vektforskjellen er marginal, er det bare støy og varmeutvikling som gjenstår. Hvordan er da varmeutviklingen og støyen på C2D CPUen i forhold til CDLV? Har jo selvfølgelig lyst på så mye ytelse som mulig, men støy bør ungåes! Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) På forum.thinkpads.com er det mange med peil. Jeg ville hørt der. Jeg vet ikke om du har sett dette før, men jeg hentet noen andre tall fra diverse forum og sider: Lenovo advertises these battery times: X60 4 cell cylindrical 3.9 hours 8 cell cylindrical 7.8 hours X60s 4 cell cylindrical 4 hours 8 cell cylindrical 8 hours ------- The case & weight are the same, the main determinant of these being the battery... 4 cell vs 8 cell which adds half a pound and sticks out an inch across the back. Both models can have either battery. The x60s comes with a 3 yr warranty, but the x60 has a one year which can be upgraded for about $100. Hvordan er dette i Norge? Therefore the price is very close, actually the x60 is a little more if you have the same warranty because you're paying for the higher ghz processor. I was gonna get the x60s but i didn't wanna wait 1-2 months for it. Ser ut som X60s er nyestOh well, with the x60 i got a faster processor, which i dont neet but probably will resell for more on ebay in a year. Fra tysk side: X60: * CPU: Intel Core Duo processor T2400, 1.83GHz * Gewicht: 1,45kg * Akku: 3,9h X60s: * CPU: Intel Core Duo processor L2400, 1.66GHz * Gewicht: 1,32kg * Akku: 3,0h Altså litt annerledes enn hva lenovo oppga Se for øvrig denne tråden. Endret 18. mai 2007 av Darx Lenke til kommentar
MeFF Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Takker for svar! Har lest så og si alt som er å oppdrive av informasjon, men skulle gjerne hatt litt mer info angående viftestøyen. Så hvis noen har erfaringer, hyl ut! Lenke til kommentar
nogen Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Har X60s, var ganske plaget med surringen fra harddisken til å begynne med. Har vært bortskjemt med en 4200 disk som var omtrent lydlys. Venter i spenning på SSD disker. I mellomtiden får jeg holde ut med 5400 disken som er standard. Når det gjelder viften støyer den stort sett ikke mer enn harddisken, selv om du merker at den slår inn. Nå skal det sies at jeg er ganske sensitiv for støy og jeg må innrømme at jeg liker meg best når viften er av og disken har spunnet ned. Dersom du har tid til å vente kommer X61 i slutten av mai. Regner med den største endringen blir Santa Rosa og noen nye prosessor valg. Edit: Så at du ikke har tid å vente. Endret 18. mai 2007 av nogen Lenke til kommentar
MeFF Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 Takk for veldig nyttig svar! Var akkurat det jeg håpet på. Noen som har erfaringer med støyen x60 og dens "vanlige" CD CPU? Skal bruke PCen til blant annet skole, og kan derfor ikke være veldig sjenerende for andre... Lenke til kommentar
MeFF Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 Begynner å haste... ingen? Lenke til kommentar
abc2k Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Jeg ville kjøpt x60, da den har bedre speccs! Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Jeg ville kjøpt x60, da den har bedre speccs! 8653619[/snapback] han vet at den har bedre specs, det er x antall andre ting som er med i veiingen. Jeg tror uansett ikke specsene er det viktigste for en som kjøper x60. Lenke til kommentar
abc2k Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Flere sier jo at det ikke er særlig forskjell på støyen\varmeutviklingen, bare 30 mins forskjell på batteriet, 200 gram, bittelitt tynnere. Er ikke x60 med mye sprækere prosessor værdt det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå