Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Flytte til Bærum, prisnivå.

Anbefalte innlegg

Litt vanskelig å plassere denne tråden. Har egentlig ikke stort med Hus og hage å gjøre, men mer Off-Topic, dog blir mer en vurderingssak.

Vel, da er det på tide for meg å flytte igjen. Bor for tiden i Oslo, oppe på Kringsjaa (nei, ikke i studentleilightene, i privat leilighet). Jeg ønsker egentlig å komme meg ut av Oslo da det er grusom luft her og aaaalt for høy pris på leiligheter (Når et 28kvm "frimerke" koster 5500-7000 i mnd. er det litt for galt etter min mening.

Jeg ønsker/vil å bo på vestkanten av Oslo og utover da jeg liker det litt mer avslappet miljøet her, og det er slik jeg er vandt med å bo (kall det snobbete, men det er ikke poenget).

Okey, til poenget. Siden jeg syntes leilighetene i Oslo er for små og for dyre (tatt i betraktning det går egentlig ikke ann å _leve_ i en 28kvm knøttettroms). Derfor blir neste steg å flytte seg litt ut av Oslo, og der kommer Bærum inn i bildet. Ligger ikke så langt utenfor, til at det går ann å kjøre inn til Oslo uten å bruke halve dagen. Tenker meg å bruke opp til en 7000 i måneden (eksl. strøm) for å leie for en person. Kravene blir egentlig over 50kvm og minst en to-roms (Må ha separat soverom). Helst et kontor også, men det er ikke sååå viktig.

Er det noen som bor rundt disse trakter som har noe å si om bærums deler? Tenker da litt på prisnivå, omgivelser og kommunikasjon.

H- hvordan er tilgangen på bredbånd i bærum? (har bodd i Asker, og der var det problemer med ledig plass i sentralene).

- Hvordan er eventuell distanse til et sentrum?

- Hvordan er kollektivtransporten der ute?

- Hvilke treningsmuligheter er det i nærheten (treningsstudio for styrkeløfting)

Jeg bryr meg lite om keeg-faktor og slike ting. Er bare på jakt etter et rolig, bra og enkelt sted å bo (behagelig å ha ting som transport, butikk og sentrum i overlevbar nærhet).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv finnkode 10110230

75 kvadrat 3-roms inkl det meste (også adsl) midt i Asker sentrum med gangavstand til kollektiv transport og SATS. Det er ikke Bærum, men det er alt annet du ønsker deg. Mer Bærum-ish bikker fort mot 8000 kr i måneden for 30-40 kvadrat ser det ut til.

Det er ikke tema å flytte litt utenbys eller? Vurdert å kjøpe?

Lenke til kommentar
Det er ikke tema å flytte litt utenbys eller? Vurdert å kjøpe?

8623074[/snapback]

Utenbys er jeg ikke sikker på. Jeg har bodd i Heggedal før, men for meg blir det litt vel langt fra byen i den situasjonen jeg kommer til å jobbe videre. Blir nok uansett å jobbe i Oslo, så må ikke være så langt borte.

Den leiligheten der så ihvertfall pen ut, dog litt over budsjettet mitt (er enda student :p) men setter den opp på kanskje.

Når det gjelder å kjøpe har jeg tenkt på det, men syntes enda det er litt ustabilt marked. Nå har jeg en del verdier mtp arv (klarer nok fullfinansiering på den), men det er ikke helt aktuelt enda for min del, da jeg ikke vet hvor lenge jeg evt. skal bo her.

Og til Spartan. Mja. Vestkanten er primært fordi slekt bor vestover, og jeg har all min erfaring og tilstedehørelse her (jeg kjenner området, dog ikke lokalområder rundt om kring). Østover blir for min del litt for gammelt (neida, er ikke intollerant, men det blir fort veldig slitte omgivelser i slitte bygninger mv.) pluss jeg har ingen familierelasjoner østover fra Oslo. Greit nok jeg har meg selv å takke for prisen, men det er ikke helt poenget med denne tråden.

Endret av allyse
Lenke til kommentar
Østover blir for min del litt for gammelt (neida, er ikke intollerant, men det blir fort veldig slitte omgivelser i slitte bygninger mv.)

Dagens :!: :!:

Kanskje greit å ta en tur snart og se seg litt rundt (altså forbi gamlebyen :!: )

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Dagens  :!:  :!:

Kanskje greit å ta en tur snart og se seg litt rundt (altså forbi gamlebyen  :!: )

8623148[/snapback]

Det er uansett ikke poenget. Min erfaring er at østkanten av Oslo er mer slitt (klassisk 60 og 70-tallbygninger). Kan være jeg tar feil, men det er uansett ikke poenget da jeg ikke har tenkt å flytte på den siden uansett.

Beklager hvis jeg tråkker på noen tær nå. Prøver ikke å si det er dårlig der, bare at det ikke appelerer meg.

Lenke til kommentar
Dagens  :!:  :!:

Kanskje greit å ta en tur snart og se seg litt rundt (altså forbi gamlebyen  :!: )

8623148[/snapback]

Det er uansett ikke poenget. Min erfaring er at østkanten av Oslo er mer slitt (klassisk 60 og 70-tallbygninger). Kan være jeg tar feil, men det er uansett ikke poenget da jeg ikke har tenkt å flytte på den siden uansett.

Beklager hvis jeg tråkker på noen tær nå. Prøver ikke å si det er dårlig der, bare at det ikke appelerer meg.

8623178[/snapback]

Du tråkker ikke på noen tær, det er bare at jeg kjenner meget godt til den historiske byutviklingen samt at jeg har bodd bodde i øst og vest + at jeg er arkitekt. Resten er bare synsing :!:

Lenke til kommentar
Når det gjelder å kjøpe har jeg tenkt på det, men syntes enda det er litt ustabilt marked. Nå har jeg en del verdier mtp arv (klarer nok fullfinansiering på den), men det er ikke helt aktuelt enda for min del, da jeg ikke vet hvor lenge jeg evt. skal bo her.

8623141[/snapback]

Skjønner, skjønner. Det ustabile eiendomsmarkedet er i grunnen ikke mer ustabilt enn man gjør det til selv, det er min oppfatning. Har nettopp kjøpt hus nå 4,6% over prisant. (som man bør være inneforstått med at det spekuleres i for å fyre oppunder budrunder) og 190.000 under teknisk verdi. Trikset er å få avtalt en privat visning med selger og (dersom du liker det du ser) by på stedet. Har holdt øye med området der over en lengre periode, og hus i tilsvarende prisklasse har gått i snitt 25,6% over prisantydning (og ofte langt over takstmannens antatte tekniske verdi på huset/eiendommen). DA kan jeg skjønne at folk syntes det er ustabilt, men da kjøpte jeg heller ikke :)

Det blei litt OT, men ville bare understreke at det går an. :)

Du får ha lykke til med jakten! :thumbup:

Lenke til kommentar

..Bjørnar..: Ja. Jeg personlig hadde ikke hatt noe mot å kjøpe en leilighet, men nå får jeg ikke ut arven enda, pluss jeg håper på et boligkrakk (dog tror mer det blir ala USA sitt krakk) hvor jeg kan kjøpe da (Siden jeg slipper å ta opp lån / mye lån kan jeg nok spare en del penger på å kjøpe da).

Et annet poeng for nå er at jeg ikke vet hvorledes jeg faktisk har tenkt å bo her på østlandet, eller hvor jeg vil bo, så jeg har ikke lyst til å bruke så mye penger for et evt. kortsiktig kjøp. Det også med tanke på eventuelt prisfall de neste årene. Greit nok for langsiktig kjøp da prisene kanskje vil stige igjen, men kjøper ikke til 2 mill idag, og selger for 1,5 mill om to år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...