Gå til innhold

Ny 360 radiator-hvilken?

Anbefalte innlegg

Skal skaffe meg en ny radiator med plass til 3*120mm vifter. Har ikke så mye erfaring med ulike radiatorer, derfor ønsker jeg hjelp fra de lyse hodene rundt på forumet, til å hjelpe meg med å finne en bra radiator. :D Radiatoren må ikke være høyere enn ca. 42cm og ikke bredere enn 14cm for at den skal pass i kabinettet.

Vil helst bestille fra Norge, men kan strekke meg til vcore i damark eller shg.

takker hjerteligst for svar!

mvh vegard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal skaffe meg en ny radiator med plass til 3*120mm vifter. Har ikke så mye erfaring med ulike radiatorer, derfor ønsker jeg hjelp fra de lyse hodene rundt på forumet, til å hjelpe meg med å finne en bra radiator. :D Radiatoren må ikke være høyere enn ca. 42cm og ikke bredere enn 14cm for at den skal pass i kabinettet.

Vil helst bestille fra Norge, men kan strekke meg til vcore i damark eller shg.

takker hjerteligst for svar!

mvh vegard

8620081[/snapback]

ThermoChill PA120.3 er vel "as good as it gets" per i dag. Ingen over og ingen ved siden. Stikkord her er: lav vanngjennomstrømningsmotstand, ekstremt høy ytelse med stillegående vifter (Yates!), og genrelt superb byggekvalitet.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar
Ja, den er billig i forhold til Thermochill. Men dette skal være samme modell som Swiftech MCR-320, som er ansett som en meget god radiator for stillegående vifter.

8620832[/snapback]

ok, da blir det vel kanskje en slik radiator. Men den tc i samme modell med 2*120mm, hvordan tror den vil være i forhold til coolteken med 3*120mm?

VIl coolteken være bedre?

mvh vegard

Lenke til kommentar

Oh... Det er litt vanskelig å svare på. Det kommer litt an på hva du skal ha i loopen din og hvilke vifter du bruker. Men generelt sett er ofte Thermochills PA120.2 ansett som å være ca like god som konkurrerende 120x3-radiatorer. Om dette faktisk er tilfelle, vet jeg ikke. Jeg tror kanskje det ville vært lettest i ditt tilfelle å gå for Cooltek, ettersom Microplex nekter å ta inn Thermochill (ja, jeg har spurt), slik at du må bestille fra utlandet. Dette blir fort dyrt og brysomt.

Edit: Her har du en god sammenligning mellom forskjellige radiatorer og viftehastigheter: http://www.over-clock.com/ivb/index.php?showtopic=17958

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar
Oh... Det er litt vanskelig å svare på. Det kommer litt an på hva du skal ha i loopen din og hvilke vifter du bruker. Men generelt sett er ofte Thermochills PA120.2 ansett som å være ca like god som konkurrerende 120x3-radiatorer. Om dette faktisk er tilfelle, vet jeg ikke. Jeg tror kanskje det ville vært lettest i ditt tilfelle å gå for Cooltek, ettersom Microplex nekter å ta inn Thermochill (ja, jeg har spurt), slik at du må bestille fra utlandet. Dette blir fort dyrt og brysomt.

Edit: Her har du en god sammenligning mellom forskjellige radiatorer og viftehastigheter: http://www.over-clock.com/ivb/index.php?showtopic=17958

8620880[/snapback]

ok, takk for svar! Litt rart at Microplex ikke tar inn tc, siden de har de beste radiatorene, men men

Takk for all hjelp! :thumbup:

Lenke til kommentar
ja, har sett på den, men den er 43 cm lang. Altså 1 cm for lag for mitt kabinett :(

8620663[/snapback]

Da er det vare en ting å gjøre!

Lage plass ;)

Dremel og et par kutte skiver gjør jobbe :thumbup:

EDIT: Jeg skal ha min på toppen av kabinette, slik at jeg slipper å kutte i det ;)

Jeg er fortsatt forelsket i mitt Lian Li :love:

Normally you say there is a 30 % gain in cooling capacity goin from a dual to a tripple radiator in the same product range

Dagens fakta :p

Så hvis du har mye å kjøle ned, gå for en 360 radiator. Men kan hende at 240 radiatoren fra TC kjøler like bra som en 360 radiator fra en annen produsent, usikker..

Endret av Ninvec
Lenke til kommentar

hehe, har tenkt på saken, men poenget er at jeg skal ha den i fronten på mitt tt armor. For å gjøre plass da må jeg kutte i gulvet i kabinettet, noe som kan bli litt kludrete og føre til at kabinettet ikke blir like stivt. (Ps: har forresten versjonen i aluminium :yes: )

mvh Vegard

Lenke til kommentar
hehe, har tenkt på saken, men poenget er at jeg skal ha den i fronten på mitt tt armor. For å gjøre plass da må jeg kutte i gulvet i kabinettet, noe som kan bli litt kludrete og føre til at kabinettet ikke blir like stivt. (Ps: har forresten versjonen i aluminium :yes: )

8621677[/snapback]

Spørs om du skal spare kuttinga da ja ;)

Hva er det du skal kjøle forresten?

Lenke til kommentar

8621677[/snapback]

Spørs om du skal spare kuttinga da ja ;)

Hva er det du skal kjøle forresten?

8621794[/snapback]

hmm...bare vurderer foreløpig, skal kjøpe ny hardware nå snart håper jeg :D Venter litt til bearlake hk-en blir billigere, samme med ddr3 ram, selv om dette kan bli en stund til. Men men

mvh Vegard

Endret av vgdev
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...