megapixel Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Komplett_Din_Side_PC.dochei.. jeg skal kjøpe ny pc og lurer på om det holder med 530W eller om jeg bør kjøpe 600W på denne pcen? hva syntes dere om pcen? er den god? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Når det gjelder strømforsyning, så er det også viktig at den kan levere mye strøm, spesielt på 12V linjene. Du må også huske på at mange strømforsyninger har termostatstyrt vifte, så en liten strømforsyning kan fint levere nok effekt og strøm men hvis den er liten så blir den varmere og da vil viften gå oftere som igjen gir mer støy. En annen sak er jo også om du vil kjøpe en strømforsyning som er grei til det oppsettet du har nå, eller legge i litt ekstra og få en som er bra til de neste oppsettene også. Det er også litt snakk om en ny? kontakttype som visstnok kommer/er kommet (8 pin pci-e) men det er foreløpig få strømforsyninger som har den. Gode strømforsninger koster selvsagt mye mer, så det er til slutt et spørsmål hvor mye du vil legge i, om du vil ha modulære kabler og antall og type utganger som avgjør hvilken du vil gå for. Det står mange tester på de fleste strømforsyningene, så det er bare å google på review eller test samt lese i ulike forum som dette for å finne ut om den er bra nok. Jeg har selv plukket ut Thermaltake toughpower 850w og enermax infiniti 720w som de beste jeg har lest tester på. Kommer nok selv til å gå for thermaltake, mer effekt/strøm, flere utganger, lengre garanti og levetid uten at enermax nødvendigvis er så mye dårligere. Når det gjelder pcen så er det sikkert mange meninger om hva som er bra og ikke. Typisk for mange slike pakker er at du betaler endel for medfølgende programvare (som det finnes like gode lovlige gratis alternativer på nettet), ulike pchjelp og slike ting som jeg personlig ville kuttet ut og lagt pengene i hardwaren isteden. Jeg har bl.a slitt mye med driverne til logitech musene, så jeg holder meg til ms, og jeg ville vel også valgt sata brenneren til samsung. Har selv satt sammen en pakke, som er til omtrent samme pris. Ser slik ut: Lian-li pc7a scand v3 kabinett, thermaltake toughpower 850w strømforsyning, asus p5b plus vista edition hovedkort, intel c2 duo 6700 prosessor (billig etter at intel reduserte prisene nylig), crusial ballistix 6400 cl4 2 Gb minnekit (2 x 1 Gb), wd caviar 500 Gb sata harddisk, asus nvidia 8800gts 640Mb skjermkort, 2 stk. samsung sh-s183a sata brennere, så har jeg slengt på vista home proffessional, office 2007, ms natural 4000tastatur, ms comfort 3000 mus, nis 2007 (joda, det ER noen som liker det :-) ). Dette koster ca. 16000,- og du sparer ca. 2000 ved å kutte ut office og nis. Litt styrete å bestile deler fra flere steder, men man får satt sammen akkurat det man ønsker og vil betale for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå