Anders Moen Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Hei! Nå har jeg laget et eget design til min Wordpress blogg (hadde egenlagd blogg, men bestemte meg for å lage eget design til WP siden da har jeg enda mer 'kontroll' enn på mitt eget), så da lagde jeg dette designet. Link: www.andersmoen.com Hva kan gjøres bedre med det? Noe dere liker/misliker? Takker for svar Merk dere: Jeg er ikke så god til å skrive så det som står der er vel ikke akkurat det beste innholdet man finner noe sted ^^ Edit: Ja, jeg vet designet er forholdsvis simpelt, men jeg syns det er helt greit sånn, men det er noen få ting som jeg i hvert fall syns bør være litt annerledes, men jeg vet ikke liksom ikke helt hva... Endret 15. mai 2007 av Anders-Moen Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Det er litt å ta tak i, men ideen om uniforme stiler/stilrent design er gått deg litt forbi. Designet blir veldig rotete med 5-7 forskjellige skriftstørrelser og ikke minst fire forskjellige skrifttyper. Pluss at det ser ut som du har slengt ut marginer- og paddingverdier. Ingeting ligger på linje. Dette mener jeg er det viktigste du kan gjøre i første omgang. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Hmm...ok. Skal se om jeg får gjort noe med det seinere i kveld Edit: Ble det bedre nå..? Edit 2: Det med bunnen, egentlig skulle det der med "Powered by Wordpress" og sånn ligge oppå det bildet, men det ble bare feil i så og si alle nettlesere så det droppa jeg. Endret 15. mai 2007 av Anders-Moen Lenke til kommentar
Amento Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Jupp, mange forskjellige skriftstørrelser Bruk samme farge på alle headere, imo menyen til venstre er for nær venstrekanten og logoen er for nær toppen, imo Jeg likte ikke helt blåfarge på bakgrunnen, men det er vel smak og behag. Bare småting egentlig Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Designet virker litt ubalansert, siden den venstre kolonnen er mye tynnere enn innholdsfeltet. Prøv å tenk gjennom margin-størrelsene også, og fokuser mer på symmetri. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Et tips for å uniformere tekst på en side: Bestem i body hvordan all skrift i utgangspunktet ser ut, og hvor stor den skal være. F. eks.: body { font-size: 1em; /* Dette er litt stort, men passer for enkelte design */ font-family: Arial, sans-serif; /* Du trenger bare 1 stk. sans-serif på denne siden */ color: #333; } Nå trenger du aldri å definere noe som har noe med skrift igjen. Vil du lage menyer eller paragrafer mindre, gjør du bare slik: p, li, blockquote, etc.. { font-size: 90%; } Relative størrelser er en god ting. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Takk for tips alle sammene. Skal se på det så fort jeg kan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå