Xecuter Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Er det noen fordel ved å bruke de proprietære driverne fra ATI? Kan jeg like godt bruke driverne som heter "ati"? Lenke til kommentar
olear Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Aldri fordel med proprietære drivere Hvis du trenger (bedre) 3D-støtte og TV-ut så bør du kjøre de proprietære driverene. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Hvor kan det være kjekt med 3D støtte? Jeg spiller ikke spill, så det er greit, men programmer som Blender, trenger jeg 3D støtte der? Red.: Fins det ikke uoffisielle drivere med 3D-støtte? Mener å ha lest det et sted. Endret 15. mai 2007 av Xecuter88 Lenke til kommentar
comicz Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Fordelen med binære drivere ligger i at de er fra produsenten(nVidia/ATI), som kjenner kortet. Ønsker du å utnytte kortet ditt og få det du har betalt for, og ikke bryr deg om å være fri programvare-idealist, kjører du binære drivere om gidder å legge dem inn. Endret 15. mai 2007 av comicz Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Aldri fordel med proprietære drivere Hvis du trenger (bedre) 3D-støtte og TV-ut så bør du kjøre de proprietære driverene. 8619976[/snapback] Litt off-topic, men jeg merket til min store forskrekkelse med ATi-kortet mitt her om dagen: cat /etc/X11/xorg.conf | grep Driver Driver "kbd" Driver "mouse" Driver "wacom" Driver "wacom" Driver "wacom" Driver "ati" glxinfo | grep direct direct rendering: Yes Endret 15. mai 2007 av RattleBattle Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 RattleBattle, hva mener du med ? Begge ATI-driverne har 3d-støtte, men ATIs egen driver er raskere. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Jeg var bare helt sikker på at de frie driverne ikke støttet det, og mener å huske jeg fikk "no" sist gang jeg sjekket. Men bare fint det at de frie driverne kan gi med et minimum av 3D når de properitære fungerer så dårlig. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Kjører nå med "ati"-driverne og jeg syntes de er raskere. Jeg opplever at ati-driverne og MergeFB (elns) kjører raskere enn fglrx-driverne og Big-Desktop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå