Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs router - Nextgentel - Ved oppsigelse

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg hadde NGT frem til jeg byttet til GoBergen.

Det som er saken, er at NGT tok 498kr leie for trådløs router.

De krevde samtidig inn den gamle routeren, som ikke var trådløs.

Om jeg ikke leverte den gamle, skulle de ha 698kr.

Nå har jeg jo byttet ISP og jeg tenkte: aha, da får jeg igjen leien min!

Men jeg snakker så med en som jobber hos NGT og han mener at leien ikke blir returnert? Hvordan kan de da kalle dette leie? De burde da heller kalle det et gebyr?

Se her:

http://www.nextgentel.no/privat/priser/

Det står jo ingenting om at man ikke får igjen de 498kr?

Går man inn hit:

http://kundesider.no/kundesider/

Og trykker på den trådløse routeren, så står det at nye kunder slipper å betale leie for routeren..

Spørsmålet mitt:

Må ikke NGT enten la meg beholde routerne, eller gi meg tilbake 498kr?

Det var jo "leie" de kallte det og jeg har ikke sett noen steder at jeg ikke skulle få tilbake de 498kr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg sjekker fakturaen min også:

Beskrivelse Antall Pris Beløp MVA

xDSL abonnement (ADSL 2+ MegaFree kampanje juni 2006, 12 måneders binding) for perioden 01.02.2007 t.o.m. 28.02.2007 1,00 mnd 469,00 469,00 25,00 %

Frakt av utstyr - sendt 29.11.2006 1,00 stk 99,00 99,00 25,00 %

Leie av trådløs ruter 1,00 stk 498,00 498,00 25,00 %

Fast IP 8 adresser for perioden 01.02.2007 t.o.m 28.02.2007 1,00 mnd 150,00 150,00 25,00 %

NextPhone Basic Månedsavgift for perioden 01.02.2007 t.o.m 28.02.2007 1,00 mnd 60,00 60,00 25,00 %

Kampanjerabatt NextGenTel Club i forbindelse med ADSL 2+ 1,00 mnd ‑29,00 ‑29,00 25,00 %

NextGenTel Club Gull for perioden 01.02.2007 t.o.m 28.02.2007 1,00 mnd 29,00 29,00 25,00 %

Total NOK (herav MVA = 255,20) 1 276,00

De skrev jo også på fakturaen at det var leie.

De tok også 99kr for frakten, for routeren jeg da "leide".

Lenke til kommentar

Hvis du bestilte routeren din sånn nylig ville jeg bare stått på ditt. Jeg hadde en lignende situasjon i desember. Ringte inn og spurte om jeg kunne hente en trådløs router siden jeg skulle kjøpe 2 laptops og en wii. Joda det var null problem.

Regningen som kom for den måneden inneholdt nettopp prisen 498 for et stykk trådløs router. Klaget endel, de bare lo av meg. Ringte så inn enda en gang noen månededer senere og fikk det endelig kreditert. Leste nemlig på web før jeg ringte og spurte at trådløs var gratis.

Dette med leie, er nja - noe annet. Når du leier en film får du jo ikke tilbake pengene etter filmen er returnert. Hadde det vært et depositum for routeren hadde jeg forventet pengene tilbake. Tror ikke du får noe igjen der.

Offtopic: Hadde vært fint om du kunne fortalt mer i tråden om GoBergen ang linje osv :)

Lenke til kommentar

Vel, så lenge de kaller det leie og ikke depositum, så skal du vel ikke ha noe tilbake. Du betaler for å få benytte deres ruter.

Og det fungere på samme måte som ved leie av film, bil og leilighet.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Som flere har nevnt det er jo leie av trådløst ruter, når man leier så betaler man leie, så enkelt er det bare. De reagerer ikke på det andre steder.

På den andre siden så får man alltid ny ruter om det er noe galt med den man har (f.eks ved lynnedslag). greit nok har de sneket inn en klausul på at de belaster frakten til kunde i vilkårene, men det er også utrolig greit å få ny når man har bricket sitt med dårlig firmware (bed flash) eller lynet tar den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...