Gjest gjesten* Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Hei Har i det siste merket at jeg har begynt å få litt dårlig ånde og lurer på hva dere gjør for å få ånde som en "frisk vårdag"? Pusser tunga stort sett hver kveld, men synes ikke det hjelper noe særlig. Trenger nok noe sterkere lut. Mårraånden er verst... Noen tips? Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Tyggis og halslinser (Fisherman's Friend spesielt) er bra. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Det kan tolkes som om du sier at du pusser tennene om kvelden, og forventer like frisk ånde om morningen Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Vanligvis ville jeg anbefalt å besøke tannlegen og få tettet det hullet du har, men mitt tips, nummer 1: KUTT ut brusen. Og hold deg vekk fra den i lang lang tid. Når du har holdt deg borte fra den så vil du få tilbake den naturlige gode deilige friske ånden. Så nøytral at du faktisk kan lukte på den hele dagen. Endret 15. mai 2007 av Databamse Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Altså jeg pusser tenna på morningen og. Men har i det siste lagt merke til at det er mer hvitt belegg på tunga enn det har vært tidligere. Er nesten som om det har kommet av at jeg har pussa tunga så munnen overkompenserer og produserer mer av den hvite guffa. @Databamse: Har "dessverre" kutta ut brus i lang tid så har ikke noe å hente der. Hvilket hull snakker du om? Har aldri hatt hull og er ferdig med tenåra. Takknemlig for alle svar Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Jeg vet ikke hva den hvite greia du prater om er, men jeg vet at når du blir hvit på tunga er du blitt gammel. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Spis tyggis og puss tennene om morran og kvelden, og kanskje en ekstra gang hvis du f. eks har drikki Litago som man får dårlig ånde av Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Tyggis og halslinser (Fisherman's Friend spesielt) er bra. 8619927[/snapback] Selv bruker jeg dette, men det er en jente i klassen min som ikke liker lukta, egentlig ganske rart for hun er den eneste. Jeg bruker den "vanlige" FFen Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Jeg vet ikke hva den hvite greia du prater om er, men jeg vet at når du blir hvit på tunga er du blitt gammel. WT pratar du om? Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Jeg vet ikke hva den hvite greia du prater om er, men jeg vet at når du blir hvit på tunga er du blitt gammel.WT pratar du om? 8628887[/snapback] Gamle folk har en tendens til å bli hvit på tunga. Men nå var dette mere en slags spøk. Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Sånn hvit "drit"på tunga er bakteriebelegg eller hva det nu enn var tannlegen kalte det. Bruk tanntråd, og dynk tunga med vademecum om mårran. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 1. Grundig tannpuss morgen og kveld 2. Skyllevann (jeg bruker den blå fra colgate) 3. Tanntråd (lukt på tråden etterpå bare for moroskyld, kanskje blir du overrasket over hvor mye dritt du får ut) 4. Tyggis med frisk smak, ikke noe sånn godterityggis. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 tannlegen min sa at jeg IKKE måtte bruke sånn blått skyllevann fra colgate. Det bare etsa bort tennene. Fluor munnskyll som du får på apoteket er mye bedre (og mildere). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 SB12! Det er et stoff som du skyller munnen med i ca 1 minutt... Funker helt fantastisk! Tror du får kjøpt det i dagligvarebutikker, hvis ikke så finnes den på apoteket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå