Gå til innhold

Hjelp! Trenger kyndig hjelp

AK47

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å fikse opp maskinen til foreldrene mine, og det er spesielt to problemer. Det ene er når vi går inn på Internett Explorer. Da dukker det fast opp et nytt vindu under navnet GoHip. Det finnes ingen bønn. Jeg har prøvd på mange forskjellige måter å fjerne denne skjermlusa som dukker opp igjen og igjen når nytt vindu åpnes, men klarer ikke. Er det noe å gjøre i system.ini, win.ini eller noe sånt?

Også er det mer med system.ini. Når maskinen logges på kommer feilmeldingen at den ikke finner RVSsystemvrvshelp.vxs. Den anbefaler så å fjerne den i system.ini, men jeg finner den ikke der...

...og hvordan får jeg tilbake den lille snarveien ved siden av start-menyen nederst på siden. Jeg tenker på den vi kan legge snarveier i...

Håper på hjelp - så kan jeg hjelpe videre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snarveien er enkel: Høyreklikk på den grå linja, velg toolbars->quick lauch (hvis du har norsk windows bruk fantasien). Merk at hvis de har Windows 95 eller NT 4.0 så må man installere Internet Explorer (ver 4.0?) med Active Desktop for å få denne feature'n. I windows 98 og nyere følger den med.

Den andre faenskapen som du ikke blir kvitt ligger sikkert i registeret, sjekk under HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionRun og RunOnce. Hvis du finner noe mystisk kan du prøve å slette det, men vær oppmerksom på at det kan være drivere og andre viktige ting her også!

[ Denne Melding var redigert av: Langbein på 2001-12-27 02:33 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...