Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig linje i Vista Ultimate ..


Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen,

 

har nettopp oppgradert maskinen min. På xp klarte jeg å måle linjen via 'speedometeret' her på hardware.no til å ligge nokså stabilt på 12mb downstream.

 

Men i Vista Ultimate oppnår jeg bare rundt 8mb. :dontgetit: Noen som vet om der er noen justeringer eller tunings jeg kan bruke for å få max ut av Vista?

 

Har en trådløs Zyxel Prestige ruter fra Telenor og som har fungert helt tilfredstillende så langt ,, :thumbup:

 

Takker for all hjelp,

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har jeg lagt merke til jeg også, det er en forskjell mellom XP og Vista når det kommer til nettverk. Jeg merker det i spill blant annet hvor pingen er 5ms i XP men 18 i Vista. Kan jo kanskje være noe med Ipv6 å gjøre eller kanskje en Gadget som tar noe nettkapasitet :)

Lenke til kommentar

hei, bare husk at jo raskere linjen din er, jo mer misvisning vil du få på et slikt "speedometer".

 

Jeg fikk mye lavere i vista, men i praksis nedlastning (usenet), får jeg det samme. Tror det er en god kombinasjon med at IE7 suger og at vista stjeler mye ressursser.

 

Det sier man bør ha 4gb ram til vista, mot 2gb som var "ok" i xp.

Lenke til kommentar
1.  Du må kjøre kommandoen som admin.

2.  Funker ikke det prøv: "Run msconfig, find tab Utilities (or smth), and run "Disable User Account Control" command. Then reboot you PC and it should work."

 

Bruker ikke Vista selv, men fant dette vha google...

8628391[/snapback]

 

Tusen takk skal du ha. Jeg kjørte kommandoen som admin .Nå fikk jeg målt linjen til ca 12/13 mb downstreem som er veldig bra

 

 

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...