WheelMan Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Hei Etter en del oppgraderinger av PC'n min, så ble jeg nødt til og fjærne GPU blokka... Etter dette var gjort, oppdaget jeg en lekasje i systemet. Jeg bestemte meg da for og tømme hele systemet. Jeg har en 2x120mm radiator stående oppå PC'n, og trengte derfor pumpas hjelp til og få vannet igjennom systemet. Det jeg tror jeg gjorde feil, var at jeg klarte og nesten tømme vanntanken for vann, og kjørte 50/50 luft/vann gjennom pumpa i ca 2-3 sekunder... Og etter det har det kommet en ristelyd fra pumpa, den er ikke overdøvende, men jeg hører den godt... Er det noe jeg kan gjøre for og fikse pumpa?, eller må jeg skaffe meg en ny? Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Kan ikke skjønne at 2-3 sekunders halveis tørrkjøring skal ha noe særlig og si.. gamle bigwater pumpa mi surkla jo luft titt og stadig og ble ikke akkurat værre av det... Hører jo til historien at elektronikken i denne pumpa tok kvelden da, men det var en "vanlig" feil. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Kan ikke skjønne at 2-3 sekunders halveis tørrkjøring skal ha noe særlig og si.. gamle bigwater pumpa mi surkla jo luft titt og stadig og ble ikke akkurat værre av det... Hører jo til historien at elektronikken i denne pumpa tok kvelden da, men det var en "vanlig" feil. 8619340[/snapback] Men, det skjedde jo etter at jeg hadde gjort det, kan ha vært noe annet jeg har gjort å men Går den ann og åpne pumpa, og se etter om det er noe som er løst eller no sånnt? Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Jeg aner ikke, har ikke sett den nye bigwater pumpa.. Men virker litt rart at så få sekunders halveis tørrkjøring skulle få pumpa til å lage lyder.. Tror de andre forumbrukerene her kan gi bedre svar Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Legger til bilde av den Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor EDIT: Den malinga som er borte på bånn der, er fra frostvæska, så pass på Det er sterke saker Endret 15. mai 2007 av WheelMan_92 Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Bump Veit det kan være litt tidlig , men jeg trenger virkelig hjelp her. Men er vel som de fleste andre, altså veldig redd for PC'n sin Lenke til kommentar
RallyP Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Det er sikkert bare litt luft i pumpa. Prøv å vend litt på den når den går. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 Det funker ikke Men, det er sånne "klipsting" på siden av pumpa, burde jeg prøve og demontere systemet og ta den fra hverandre? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 OM pumpe lager ristelyd, er det bare en ting som kan lage det, og det er imprelleren. Prøv å skru ifrahverandre pumpa, og se om imprelleren er like hel. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Ok, skal gjøre det så fort såm mulig *stress * Endret 16. mai 2007 av WheelMan_92 Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Ok, skal gjøre det så fort såm mulig *stress * 8627117[/snapback] Hvis den er ødelagt kan du kjøpe ny pumpe på psdata lagersag til 170 kr nå http://psdata.no/ps.asp?action=stocksale Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Hvis den er ødelagt kan du kjøpe ny pumpe på psdata lagersag til 170 kr nå http://psdata.no/ps.asp?action=stocksale 8684256[/snapback] Det er jo ikke en pumpe du kan kjøpe der, men en vanntemperaturføler. Men har du løst problemet dit, WheelMan_92? Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Hvis den er ødelagt kan du kjøpe ny pumpe på psdata lagersag til 170 kr nå http://psdata.no/ps.asp?action=stocksale 8684256[/snapback] Det er jo ikke en pumpe du kan kjøpe der, men en vanntemperaturføler. Men har du løst problemet dit, WheelMan_92? 8684377[/snapback] Åh beklager, var litt rask der ja... Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 Men har du løst problemet dit, WheelMan_92? 8684377[/snapback] Nei, jeg har ikke fått tak i en sterk fyr som kan ta av niplen foran på pumpa, så jeg får av resten Skal se hva jeg får gjort i helga. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Nei, jeg har ikke fått tak i en sterk fyr som kan ta av niplen foran på pumpa, så jeg får av resten Skal se hva jeg får gjort i helga. 8697729[/snapback] Har du ikke hørt om skiftenøkkel? Bare pass på å ikke stramme den for hardt når du setter den på igjenn. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Nei, jeg har ikke fått tak i en sterk fyr som kan ta av niplen foran på pumpa, så jeg får av resten Skal se hva jeg får gjort i helga. 8697729[/snapback] Har du ikke hørt om skiftenøkkel? Bare pass på å ikke stramme den for hardt når du setter den på igjenn. 8698651[/snapback] Joda, veit godt hva det er, bruker det å Men, vanskelig og skru opp en sånnen for en "liten" fyr i rullestol som ikke eier snev av balanse hehe Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Har enda ikke fått somla meg til og åpne pumpa, men jeg har finni ut at lyden forsvinner gradvis... og nå er det PSUen som bråker Lenke til kommentar
qu1et Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 av erfarenhet kan jag säga att du inte kommer få upp din pump utan en bandsåg jag sågade genom en av mina tt pumpar, delade den i två, för att se hur den såg ut inuti, du kommer inte att kunna demontera den och sedan sätta den samman igen.. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 Det er et lokk foran, med klips på, jeg fikk det delvis av, og så skruene som holder den sammen inni, men fikk det ikke av nok, niplen sto i veien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå