philrupp Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Har kjørt bilen som vanlig og satte den i fra meg i dag til morgenen. I ettermiddag når jeg skulle kjøre med den så ville den ikke starte. Motoren bare kinna og kinna, men den slo ikke inn. Noen ide om hva det kan være? Har startet uten problem tidligere. Lenke til kommentar
*martin* Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Aller først kunne du nevnt hvilken bil det gjelder Men første som bør sjekkes når en bil ikke starter er om den har gnist og om den får bensin Endret 15. mai 2007 av *martin* Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Aller først kunne du nevnt hvilken bil det gjelder Men første som bør sjekkes når en bil ikke starter er om den har gnist og om den får bensin 8619299[/snapback] kan jo være startsperre, prøv reservenøkkel Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Tom tank.... Sjekk først at du har gnist. Sjekk deretter om du har bensintilførsel. Fortell oss gjerne hvilken bil du har, type, modell og motor. Lenke til kommentar
philrupp Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Det er en Micra 1,0 95-mod. Det er bensin på den. Det er derimot ikke gnist. Har sjekket at det ikke er plugger, pluggkabler eller rotor også. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Bakstykket til tenningslåsen. prøv og lirk på nøkkelen og ledningene bak tenningslåsen. Kjent problem på micra og gir noen ganger sinnsyke feil. Husker ikke helt tenningssytemet på denne bilen men sjekk om du får 12 volt på + på coilen. Klemme 15 spenning. Mulig den sitter inni fordeleren. Ved startsperre problem vil bilen fyre i et halv sekund før den stopper og det vil lyse varselampe. Lite problemer med NATS systemet til nissan 1 Lenke til kommentar
philrupp Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Har prøvd å lirke på tenningslåsen og ledningene, men uten hell. For et år siden byttet jeg motstand i tenningen, men problemene og symptomene er ikke helt de samme denne gangen som de var da. Tenkte å sjekke coilen. På Micra så sitter den i fordeleren. Det skal kunne gå ann å måle motstanden for å se om coilen er intakt. Når jeg måler motstanden ender ohmmeteret på 000 eller 001. Motstanden skal være 0,8 ohm ifølge spesifikasjonene. Vil det si at coilen er gåen eller måler jeg feil? Det er 3 "poler" i fordeleren, dersom jeg måler på to av de blir motstanden 000 eller 001, dersom jeg prøver mot den tredje så reagerer ikke ohmmeteret. Vet noen hva en fordeler til en Micra koster? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Prøv heller å sjekke om du får signal til coilen, ta en prøvelampe å sett den på ledningene til coilen å se om prøvelampa blinker når du filer. blinker lampa får coil signal, blinker ikke prøvelampa ligger feiler før coil, mulig i tenningsmodul/halvgiver Lenke til kommentar
philrupp Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Har sjekket spenningen inn til coilen, og den er på 12 V. Det skulle da tilsi at alt er OK fram til coilen. Fikk som sagt 000 i motstand på coilen, men er ikke sikker på om jeg målte korrekt. Noen andre forslag på hva det kan være? Sjekket, og en ny fordeler koster 4000 kroner... En ting til: Hva er high tension (HT) terminal? Enda en ting til: Hva er forskjellen på en -Nissan Micra Tique 16 Valve FAAK 11 og en -Nissan Micra 16 Valve EAAK 11 Har nemlig funnet en 97 mod. som har en fordeler. Bare lurer på om den passer over. Endret 22. mai 2007 av philrupp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå