Gå til innhold

ubuntu studio 7.04 xserver problemer

Anbefalte innlegg

I've just installed ubuntu studio 7.04, and the installation process went succesfully.

But when I boot, I get a Xserver fatal error: caught signal 11, and I can only access text-mode. GDM wont start.

My specs:

ATI mobillity X1300 128MB/512MB Hypermemory <-(I believe this is the source of all evil =P)

AMD TL52 X2 64-bit processor. ~1,6GHz

1024 MB DDRII RAM

I tried to reconfigure xorg, tried choosing both VESA and ATI drivers, but no luck.

ATI driver gives another error though: No screens found :S

Maybe also a clue is that in the beginning of the boot I get a PCI: BIOS BUG #81 if this has something to say?

Anyone knows how to solve this problem? I really want to try out this new distro...

Quote fra innlegget mitt i ubuntuforums. Noen som har vært borti noe lignende, og vet hvordan det fikses?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde det samme problemet etter første reboot. Jeg gadd ikke tulle rundt med det. Jeg bare installerte ubuntu på nytt :p

8618961[/snapback]

Mener du at det vil fikses hvis jeg installerer på nytt?

Bruker du ATI kort btw?

Lenke til kommentar

Bruker ikke ATI. Men jeg hadde de samme error, jeg tenkte bare at en eller annen ting jeg hadde gjort før reboot hadde tulla med no. Så jeg installerte på nutt og etter det har alt funka fett.

Endret av dim3
Lenke til kommentar

Sjekk etter feilmeldinger i /var/log/Xorg.0.log , de merkes som linjer med (WW) (warnings; vanligvis ikke kritiske) eller (EE) (errors; kritiske feil, søk etter disse først).

Jeg vet ikke hvor newbie du er, men du kan gjøre det fra shellet f.eks ved å bruke less

less /var/log/Xorg.0.log

Du kan søke i filinnholdet ved å skrive /(EE)<enter> (søker etter "(EE)"), hopp til neste/forrige treff med hhv n og N. Avslutt med q.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...