Gå til innhold

Gla' guiden til muskjøp for gamere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fin post!

 

Hadde vært kjempeflott om hver enkel mus I hovedposten hadde en link til test som er nevnt :)

9242857[/snapback]

Vel, tester er så som så hvor seriøst man skal ta. Vil du lese tester, bruk Google og du vil finne mange tester av alle sammen. Det gidder ikke jeg gjøre for deg.

 

Alt for mange testere fokuserer på hvor fin eske musen kommer i og hvor lett det er å legge inn driverne. Eneste testen som går litt lengre enn å tegne i Photoshop og ta noen runder i CS når man skal teste hvor bra en mus er i bruk, er ESreality - og den er det linket til i guiden på 1. side. De er de første som tester på målbare verdier og ikke ut fra ren synsing. Håper flere kan følge opp denne trenden i fremtiden.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Godt tips Krapfoss. Litt skeptisk til ergonomien samt driverne til Razer, men det er mulig disse har blitt bedre med åra...

9444552[/snapback]

Driverne er blitt veldig bra på alt de har av nye mus nå. Tror samarbeidet med MS har hjulpet på en del der. Erfaringene mine med ustabile drivere er gjerne v.1.0 og sikkert datert 2005 eller før.

 

Hva ergonomien angår må du nesten bare prøve deg frem. Ikke glem at Habu og DeathAdder har tatt det meste av fasong og størrelse fra MS Intellimouse 3.0, i motsetning til mer "klassiske" små mus fra Razer. Er du vant med Intellimouse, vil bytte til en DeathAdder være null problem. Selv gikk jeg fra en MX 518 til DA, og det krevde minimal tilvenning. (I motsetning til da Copperhead og Diamondback skulle prøves...)

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar

Du kan søke litt på "mouse acceleration". Det har med at musen begynner å akselerere hvis du drar den f.eks. til høyre. Som sagt har det litt å si hvilken type mus du har, men er enig med xNinja at du i hvert fall ikke har noe særlig "low sens". Prøv å gradvis senk den å se om du får bedre presisjon. Du kan også prøve "CPL mouse fix", eventuelt "launch options" kommandoer. Av min erfaring spiller de fleste som er gode med "low sens" i lignende spill.

 

Edit: Skrivefeil.

Endret av Matias
Lenke til kommentar

Hva reknes som low sense da, med den musa jeg har? 1-2?

 

Prøvde et par runder med sens på 2.5, skjønner virkelig ikke hvorfor dette skal være bedere, man må jo bevege musen mye mer, og det tar da mye lengere tid å sikte og snu seg. Jeg tror jeg beholer sensn på 3.1...

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar

Hellemyr:

 

Når jeg spilte med "low sense", spilte jeg med 0,81i "in game"-følsomhet og en god del lavere i Windows-instillinger. Dette var dog med en 800 DPI mus; jeg gjetter din har halvparten av det. "Low sense" betyr ikke lav følsomhet, men ekstremt lav følsomhet. Det du testa kan n ikke kalles "low sense", men lav følsomhet :).

 

"Low sense" krver ikke at musa er så fryktelig nøyaktig (jeg hadde klart meg med 200 DPI ...), men krver likevel mye av musa. De aller fleste mus på markedet i dag (inkludert alle de spinndyre lasermusa) takler ikke de høye hastighetene som trengs for "low sense"-spilling. Jeg tviler på at den musa du har takler det, det ser ut som en mus som før MX-serien, altså -- veldig gammel.

 

Hvis du bruker lengre tid på åsnu deg enn med vanlig følsomhet, beveger du ikke musaa raskt nok. Prøv å bruke hele armen på bevege musa ver matta -- ike bruk håndleddet. Noe som bringer meg over på nusenatta, den må være STOR, så stor at du kan bruke den som telt.

 

Anyhows, nå babler jeg langt ut på viddene. Det som var i tankene mine før jeg begynte å skrive om alt mulig rart, var å fraråde deg å tenkte for mye på det. "Low sense" tilhører ekstreemitetene, og er slettes ikke noe for alle.

Lenke til kommentar
lol

9469699[/snapback]

 

Så low sense og lav følsomhet er ikke det samme..? Og ser virkelig ikke hvorfor noen spiller med 0.8 i sense, og må kaste armen over hele skrivebordet for å snu seg, det kan da vel umulig være bra, verken for armen eller scoren.

 

Når jeg spiller så løfter jeg aldri håndleddet ifra musematta, og musematta er 23x20cm. Og har fotsatt en veldig god aim, og ender somregel med mest kills på dod clan serveren som jeg spiller på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...