Gå til innhold

Gla' guiden til muskjøp for gamere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Har ett spørsmål, spiller veldig mye Counter-Strike 1.6

Og jeg lurte på, om hva man mener med "Low-sense gaming" Mener man sensivity på musa? For der har jeg ikke så høyt. Vet ikke jeg ...?

Hva betyr det? :hmm:

Og som jeg så over her, hva er forskjellen på "gaming" og "spilling" xD :ph34r:

Endret av Spirit99
Lenke til kommentar

Og jeg lurte på, om hva man mener med "Low-sense gaming" Mener man sensivity på musa? For der har jeg ikke så høyt. Vet ikke jeg ...?

9212211[/snapback]

Low sense gaming vil vel si at man spiller med lav sensetivitet på musen. Til dette egner det seg med store musematter.

"Gaming" er vel en mer "hardcore" versjon av ordet "spilling". Brukes vel mer om de som spiller veldig mye, eller profesjonelt.

Lenke til kommentar

9212211[/snapback]

Low sense gaming vil vel si at man spiller med lav sensetivitet på musen. Til dette egner det seg med store musematter.

"Gaming" er vel en mer "hardcore" versjon av ordet "spilling". Brukes vel mer om de som spiller veldig mye, eller profesjonelt.

9212670[/snapback]

Tusen takk for et flott svar, nå skjønte jeg det endelig... Men hva vil dere kalle low-sensivity? ALLE SAMMEN? Har 3 i sens på CS, det er vel kanskje low det? For det sto jo at Logitech G5 passet dårlig til low-sens. Og jeg hadde tenkt til og kjøpe den :(

Men passer den bra til low-sens og high-sens? Eller passer dne bare til high-sens?

Og hva vil dere kalle low-sens? Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg spiller cs source, når jeg hadde G5 stod sensen på 1.3 , sammen med en Steelpad 5L..  Har aldri, aldri opplevd noe som helst tull.. Egner seg ikke til low sense gaming, da må man ha veeeeeldig lav sens for det dere sier skal være rett.

Grunnen til at folk sier at G5 (og andre lasermus) ikke egner seg til low sens-spilling er rett og slett fordi den ikke klarer å holde følge med veldig raske bevegelser; om du opplever problemer eller ikke kommer an på hvor raskt du beveger musen. Begrepet low sens brukes som oftest om ekstremiteter (jeg vet ikke hva den verdien du oppgir betyr), er du sikker på at du ikke spiller med mid sens? Når jeg spillte UT2004 low sens var innstillingen 0,83 (med Windows-instillingen på midten).

Lenke til kommentar

Ble jeg forvirra, tror jeg stikker og sjekker sensen min jeg :p

Fant ut at jeg hadde 2 i sens nå, men jeg skjønner ikke ossen dere gamere klarer og spille med 10++ i sens, for da egner seg G5 veldig bra tror jeg. Eller?

Går 2 i sens til G5, eller kommer det til og gå rett i dass?

Endret av Spirit99
Lenke til kommentar

Fant ut at jeg hadde 2 i sens nå, men jeg skjønner ikke ossen dere gamere klarer og spille med 10++  i sens, for da egner seg G5 veldig bra tror jeg. Eller?

9213470[/snapback]

Hmm, var en aktiv gamer for halvt år siden - har spilt i 4/5 år ca, og jeg bruker da iallefall mx518 med qpax xxxl, og har 1 i sens i cs, og ja det er helt perfekt for meg, og g5 passer nok bra til dine behov, bare gjør kjøpet og ikke tenk så mye på det, man blir aldri klok av sånt ;)

Lenke til kommentar

Fant ut at jeg hadde 2 i sens nå, men jeg skjønner ikke ossen dere gamere klarer og spille med 10++  i sens, for da egner seg G5 veldig bra tror jeg. Eller?

9213470[/snapback]

Hmm, var en aktiv gamer for halvt år siden - har spilt i 4/5 år ca, og jeg bruker da iallefall mx518 med qpax xxxl, og har 1 i sens i cs, og ja det er helt perfekt for meg, og g5 passer nok bra til dine behov, bare gjør kjøpet og ikke tenk så mye på det, man blir aldri klok av sånt ;)

9230315[/snapback]

Ok, men med musematter, åssen er den Qpad da? Synes den Qpaden med den rød kulen på var ganske tøff (low-sense Qpad). Passer den til G5 eller? Eller skal jeg satse på Steelpad 5L ??

Var visst Qpad til Low-sense og high-sens :p

Endret av Spirit99
Lenke til kommentar
Lurer på en ting, vet ikke åssen man får bilde fram helt, så dere må trykke på link.

http://www.logitech.com/index.cfm/mice_poi...es/359&cl=no,no

Er den musa 2007 modell?

9242212[/snapback]

ja. Kan identifiseres av det blåe skinnet og 2 knapper på siden.

9242546[/snapback]

Ok, takk fro svar! :thumbup:

Btw: Er det bare meg eller er det blåe skinnet på G5 modellen helt likt som Steelpad 5L musematta?

Endret av Spirit99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...