Gå til innhold

Gla' guiden til muskjøp for gamere


Anbefalte innlegg

Topp feedback krapfoss :thumbup:

 

Spesielt dette med at en optisk mus har bedre tracking enn en laser mus. Jeg har i grunn virkelig kjøpt feil mus. Jeg er ikke en seriøs gamer, men jeg liker å ha godt verktøy.

 

Jeg er fornøyd med grep og presisjon, samt 5 raske hastighetsinstillinger på G5. Missfornøyd med at den er noe kortere og at den mangler en tommelknapp, samt at den virker å ikke henge helt med på raske bevegelser.

 

 

Jeg synes også G5 neste burde hatt en bytteannording til G7, det er så forbaska håpløst at de har droppet den ene knappen. Og det på en mus jeg betalte 495,- for den gang.

 

 

Men burde jeg gå for MX518 eller noe annet?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det er egentlig ingen forskjell på MX518 og G7 annet enn LED/Laser?

 

Hva tror dere om følgende mus:

- Raptor Gaming M2

- Coolteck Hurricane

- Logitech G1

- A4tech X-718BF Game Mouse

 

Nest siste er vel ikke noe uansett, men siste nevnte er jeg noe spent på, den virker å ha mange små detaljer som er ok. Spesielt at de har differensiert tommelknappene hvor den ene er ru, slik at man kjenner lett hvilken knapp man er på.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

G7 er vel trådløs G5?

 

Men forskjellen, etter det jeg husker i hodet, mellom MX518 og G5:

 

1600 vs 2000 Dpi

optisk vs laser

fast vekt vs variabel vekt

glatt overflate vs litt ru (vet ikke om det er noe særlig forskjell i grep her)

to sideknapper vs 1

 

 

Er det jeg kommer på .. :p

Lenke til kommentar

Tenkte på G7 vs MX518 :) begge har vel 2 sideknapper? Men takk, de andre tingene er jo korrekt :) Og jeg glemmer hele tiden at G7 er trådløs... det gjør den uinterresant, desverre.

 

Kan vi ikke få en G6 med 2 sideknapper, optisk sensor på rundt 1600dpi, og samme skallet som G7? Eller er det en MX518 :p

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

G7 skal da ha det.

-G5 En tommelknapp (det er 2 på 2007 utgaven)
Eller blander jeg nå med en annen mus hmm

 

Edit:

Beklager, jeg tenker selvf. på Logitech G5 2007 Edition, ikke G7. Men MX518 er fortsatt bedre enn Logitech G5 2007 Edition, siden førstnevnte er optisk og da har bedre tracking?

 

EDIT2:

Jeg liker 2knapps hastighetsjusteringen til G5, samt at den har 5 predefinerte og justerbare hakk, lett å velge korrekt følsomhet med en gang. Likte ikke Razer sin trinnløse som ant. også MX518 er basert på.

 

Mulig det er et synsbedrag, men MX518 virker slankere og lavere enn G5 2007. Men som sagt sistnevner har dårligere tracking... grr.

 

EDIT3:

Jeg vil ha en G6 basert på G5 2007 Edition, men med 1600DPI LED :thumbup:

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg liker en mus som har litt vekt, samt at jeg liker å ha den lettere i front enn bak slik at jeg lett kan vri på håndleddet for å få til en rask bevegelse.

 

G5 med sitt loddsystem er perfekt til å skape ujevn vektbalanse foran og bak.

 

EDIT:

Er ikke så rart man får musearm av dette.

If you haven't seen a top gamer play, take a look at mew_playing_06.avi where you can see Finland mew doing some practice runs around a map. The video shows his screen as well as his constrols in front, so you can see how quickly he needs to move the mouse to play. The sleeve on his arm is a smooth cloth that reduces the friction on his hand. In this video mew is using a MX300 @ 500Hz and he moves 55cm for a complete 360 degree turn.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...