nabbskall Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Er disken død, så er den død, la den hvile i fred.. xD Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Tingen er den at jeg kommer ikke så langt. Kommer ikke inn i safemode - kunne ikke engang boote i wincd engang. Men tok ut 2 av rambrikkene, og fikk installert windows på en annen disk - men den gamle disken er fortsatt trøblette. Så håper bare jeg får no liv i den, er jo 5000 bilder jeg kommer til å savne hvis ikke 8647469[/snapback] Da har du et annet problem.: Enten har du glemt å sette first boot = CD i bios eller så er PC-en ustabil. Kanskje du har overklokket for mye eller en eller annen komponent er gåen. F.eks PSU. Koble disken i en annen maskin og redd ut dataene. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Var ikke at den ikke kunne boote - men den klikka på samme tidspunkt hver gang. Men plutselig, så virket den helt fint og sitter på den nå. Har tatt backup av alt, så er klar om det samme skjer igjen Lenke til kommentar
G Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) En kompis av meg som bor i litt tørrere klima, hadde PC'en full av sand. Litt risting og støvsuging gjorde susen der. Kanskje han var heldig som ikke kverket PC'en sin når han støvsuget den. Han hadde også problemer sånn innimellom med å få PC'en i gang. Kanskje PC'en din trenger litt rengjøring innvendig. Men du bør forsøke å være litt skånsom med den når du rengjør den. Det finnes jo støvsugere som er jordet spesiellt for å kunne benyttes på elektronikk. Og da tenker jeg ikke på stikkontakten, men på støvsuger-røret. Små partikler i bevegelse kan bygge opp kraftige statiske felter / ladninger. Det har jeg erfart selv når jeg en gang fikk behov for å støvsuge en pose potetmel. De stoffene som bygger opp mest statisk elektrisitet, mener jeg at er de som ikke er strømførende. Typisk eksempel er plastikk. Støvsuger-røret var jo av plastikk. En digresjon: Den værste karamellen jeg noen gang har fått, av statisk elektrisitet var når jeg gikk i en butikk en varm og tørr sommerdag. Jeg skulle til å ta ned en flaske (plastikk) med tøymykner fra hyllen. "ZAP!" Et stort problem har du hos de som har store kornsiloer eller andre pulver lagret i store siloer. Svevestøv!! Samme sak: Les statisk elektrisitet. Det kan faktisk forårsake kraftige støveksplosjoner. :NotSoCool: Er det noen som vet om svevestøv fra eksos, kan gi støveksplosjon? Kjører ofte i en tunnel som viftene nesten alltid er helt avslått. Ingen bevegelse i viftebladene. Og i rush-tiden er det såpass mye støv at en kan få en mild grad av redusert sikt. Men det er nokså fuktig der inne fra all eksosvarmen. Må faktisk ofte benytte vindusviskeren fordi en mister sikten p.g.a. dugg. Så kanskje det ikke er tørt nok? Tenk den dagen noen får motorstopp, og forsøker å få liv igjen med startkabler fra en annen bil. Litt feilkobling, og en har store gnister.. (noen som sa bazooka?) Endret 21. mai 2007 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå