eivsand Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Jeg har en HP Dv6086 bærbar pc som har problemer med trådløs systemet. Problemet er når jeg skal feks kopiere filer fra en annen pc på nettverket. Eksempel: Pc bruker ofte opptil 30 minutter på å kopiere en fil på 300mb fra en annen pc på nettverket. Jeg har ofte problemer med vanlig surfing på internett. Signal styrke er veldig bra og har ikke noe problem med det. Det siste jeg har prøvd er å reinstallere XP og legge inn driverne på nytt. Hentet ned wlan drivern fra HP sine hjemme sider. Tok også en resett av wlan ruteren. Problemet er der fremdeles. Er det noe jeg kan gjøre her. Eller kan det virke som wlan kortet er deffekt Jeg har andre pc`r på nettverket. Og disse virker normale. Så det er ikke feil på selve nettverket Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 kjører du de andre pc-ene på kabel? eller kjører du de også på trådløst? Lenke til kommentar
eivsand Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 kjører du de andre pc-ene på kabel?eller kjører du de også på trådløst? 8618020[/snapback] Den pc`n jeg feks kopiere fra kjøres på kabel. Jeg har sammenlignet med en annen dv6000 series pc her. På den går det mye raskere å overfør trådløst fra en pc i nettverket. Jeg er fullstendig klar over at trådløst ikke kan sammenlignes på cat5 på hastighet. Men så treigt som dette går er ikke helt rett. Bruker denne driveren: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...&os=228&lang=en Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 kjører du de andre pc-ene på kabel?eller kjører du de også på trådløst? 8618020[/snapback] Den pc`n jeg feks kopiere fra kjøres på kabel. Jeg har sammenlignet med en annen dv6000 series pc her. På den går det mye raskere å overfør trådløst fra en pc i nettverket. Jeg er fullstendig klar over at trådløst ikke kan sammenlignes på cat5 på hastighet. Men så treigt som dette går er ikke helt rett. Bruker denne driveren: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...&os=228&lang=en 8619490[/snapback] finn nyeste driver eller last ned direkte fra produsent av kortet Lenke til kommentar
eivsand Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 kjører du de andre pc-ene på kabel?eller kjører du de også på trådløst? 8618020[/snapback] Den pc`n jeg feks kopiere fra kjøres på kabel. Jeg har sammenlignet med en annen dv6000 series pc her. På den går det mye raskere å overfør trådløst fra en pc i nettverket. Jeg er fullstendig klar over at trådløst ikke kan sammenlignes på cat5 på hastighet. Men så treigt som dette går er ikke helt rett. Bruker denne driveren: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...&os=228&lang=en 8619490[/snapback] finn nyeste driver eller last ned direkte fra produsent av kortet 8619539[/snapback] Hm...ser dårlig ut. har prøvd med sist type driver, men ikke noe forskjell. Det ser ut som om jeg må skaffe meg et eksternt wlan kort. Gidder ikke å sende inn maskinen for dette Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Ser ut til at "Maskinen fungerer ikke" er en veldig fristende kategori å opprette nye tråder i. Kategorien skal bare brukes dersom du ikke har den fjerneste anelse om hva som er galt med PC-en. Tråden flyttes til Nettverk-kategorien. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Du har ca 1300kbs i overføringshastighet. Kan du sjekke ping mot routeren i et par minutter og se om du får jevnt 1-2ms? PING <ipadresse> -T Hvilken hastighet er det på trådløs når du overfører (54Mbit?) ? Er det like dårlig om du setter maskinen ved siden av routeren? Lenke til kommentar
eivsand Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Du har ca 1300kbs i overføringshastighet. Kan du sjekke ping mot routeren i et par minutter og se om du får jevnt 1-2ms? PING <ipadresse> -T Hvilken hastighet er det på trådløs når du overfører (54Mbit?) ? Er det like dårlig om du setter maskinen ved siden av routeren? 8659827[/snapback] Prøvde å kjøre ping kommando da jeg var hjemme. husker ikke helt resultatet, men det var ikke bra. Får samme hastighet uansett om pc`n står 1 meter unna ruter eller lengre. Men. Alt ble mye bedre da jeg byttet kanal i ruter. Det ser ut som om det er det som er problemet. Teit at jeg ikke har prøvd dette før:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå