loathsome Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) "sudo apt-get install bluefish" Fett, ok - Bluefish la seg under "Applications -> Programming" uten problemer. Så - hvor ligger det *egentlig*? Jeg kompilerte også kildekoden, og da fikk jeg samme resultat. Hvor blir systemfilene osv. av? Og hva om jeg vil ha det under "Applications -> loathsome" f. eks.? Bruker GNOME, dersom det er relevant. Takk for hjelpe. edit; +n Endret 15. mai 2007 av loathsome Lenke til kommentar
comicz Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 which bluefish dpkg -L bluefish Legger du inn via apt, la ting ligge der de ligger. Kompilerer du selv og er admin på maskinen er /usr/local/ stedet. Lag gjerne pakker med checkinstall om ønskelig. Om du ikke ønsker å gjøre systeminstall kan jo ~/bin/ være et greit sted osv. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Ah, genialt! Men hvordan kan jeg endre menyen, liksom? Slik jeg beskrev i førstepost. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Høyreklikk på menyen og velg Rediger menyer. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Hvor blir programmene av? Dette merket jeg meg fra en annen side; Installed apps; Binaries /usr/bin /usr/local/bin etc Installed apps; Libraries: /usr/lib /usr/local/lib /usr/share/lib etc Installed apps; Documentation: /usr/share/doc/ /usr/doc etc Og de skal vist legge seg her ettersom andre programmer da kan finne delte pakker som er nødvendig for å kunne fungere(mao. skal ikke flyttes på av brukeren selv). Endret 15. mai 2007 av Govassa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå