Gå til innhold

Info om Raudhorn, Beito

Anbefalte innlegg

Hei

Vi har ett geografiprosjekt, og i den sammenheng, tenkte jeg muligens at vi skulle ta en tur på Raudhorn. Dette er ett fjell som ligger i andre siden av dalen, fra Beito. Jeg har selv vært der, og vet at det kan være en passende tur. Men jeg lurer på en ting om steinene som er på Raudhorn.

Det er jo de som har gitt fjellet navnet sitt, i guess :p Og det er disse steinene jeg også er interessert i, i geografi sammenheng. Det er lenge siden jeg var der, så har desverre ikke noen bedre beskrivelse enn dette. Jeg vet det er tynt, og at jeg må ha flaks med hvem som leser dette innlegget XD

Har søkt på google, men grunet størrelsen av dette fjellet, har jeg ikke funnet noen god info. Jeg fant ett par gode bilder, men disse er tatt på vinterstid, og da ser man jo ikke "rødfargen".

Noen som har peiling på hva slags mineraler dette er? Eller i det minste ett bilde, som jeg kan lokke læreren med? :p Dette skal fremføres imorra, så sliter bra her nå :p Skal senere ringe til mine besteforeldre, mulig de har ett bilde liggende, som de kan scanne til meg.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...