Bakke Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 De (jødene) er ikke mennesker, de er parasitter som skal renskes ut Lurer fælt på hvordan det skal gjøres uten å skade dem Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Han sa vell bare hva han mente og burde gjøres med jøder, men han oppfordret vell ikke noen til å skade/ta livet av dem? 8685371[/snapback] Hva skjedde før i tiden når man påsto at jorden var rundt? Man ble hengt og satt i fengsel. Skulle nesten trodd sammfunnet hadde blitt litt klokere på seg selv. (Tore T.)De (jødene) er ikke mennesker, de er parasitter som skal renskes ut Lurer fælt på hvordan det skal gjøres uten å skade dem hmm.gif Hvordan "vanner" du ut saft for eksempel? Man tilsetter nok vann til saften er nesten oppløst. Det som man kunne gjort (ikke misforstå, dette er IKKE min mening, men et eksempel på en ikke-voldelig utrenskning) var å passe på at man ikke omgikk jøder. Man kunne fryst dem ut av sammfunnet? Ikke fått barn med jøder, slik at de ikke fikk formert seg. Da ville jo de forsvunnet etter en stund? Den er ikke-voldelig, men psykisk knekkende. Endret 23. mai 2007 av g@bb@ Lenke til kommentar
Rugboy Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) De (jødene) er ikke mennesker, de er parasitter som skal renskes ut Lurer fælt på hvordan det skal gjøres uten å skade dem 8685561[/snapback] Han sier jo bare hva han mener. Det er lov det, så lenge han ikke kommer med noe direkte trusler eller oppfordringer til vold Endret 23. mai 2007 av Rugboy Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 De (jødene) er ikke mennesker, de er parasitter som skal renskes ut Lurer fælt på hvordan det skal gjøres uten å skade dem 8685561[/snapback] Han sier jo bare hva han mener. Det er lov det, så lenge han ikke kommer med noe direkte trusler eller oppfordringer til vold 8685688[/snapback] Akkurat det. Hans meninger gjør at han blir straffet for det. Hvorfor? Kanskje fordi han sa det til media? Du kan si hva du vil til venner og bekjente, men med en gang det kommer i media, raser alle? Lenke til kommentar
Kasparov Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Vigrid er jo bare en morsom sekt, og hjemmesiden er bare en smule mer seriøs enn herregud.com Jeg mistenker dem for å egentlig være jøder som driter ut motstandere av jødedommen noe så sinnsykt. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Nå har vi i norge egentlig ganske bra yttringsfrihet. Her på forumet så har jo fått ytre oss om piratkopiering, div religioner, og mot andre mennesker. Jeg vet ikke om mange populære nettsteder i utlandet som hadde tolerert halvparten av trådene i samfunns kategorien her. Sånn sett er det bra. Jeg er for at folk skal ytre seg, ja at det går an å stå frem med sine radikale meninger. For om man slår ned på de tingene, så forsvinner disse meningene og blomstrer i mørke kroker. Jeg liker ikke nazister. Men om man nekter dem å ytre seg, vil det bekjempe disse nissene? Nei. De finner bare sine egne plasser og forum der de får være i fred, som igjen gjør at de ikke får balanserte innspill på sine vrangforestillinger. Ytrer de seg offentlig, så får de jo innspill på sine rare tanker, og personer som kanskje sympatiserer litt kan da se reaksjonen ... som igjen er mer anti-rekruterende for nazi folka, enn om de får hjernevaske folk i fred i mørke huler. Se på muslimene i norge. De har vi jo trakkasert i lengre tid. Hver gang noe "muslimskt" skjer som vi ikke liker her, så løper journalistene ned dørene til muslimene og forsøker å tvinge de til en uttalelse/fordømmelse. På grunn av denne offentlige hetsingen, så har muslimene lite å stille opp med, og nekter derfor ofte å si noe, og vil heller gjemmer seg i sine moskeer. Her kan de i fred forkynne sine egne meninger, og drive aktiv arbeid med flokken for at de skal ha "korrekte" meninger. Og du kan banne på at det ikke tåler mye dagens lys. Det samme gjelder våre ekstreme kristne her i landet. Poenget mitt er at vi i norge ikke vil ha radikale personer og grupper, og la de drive aktivt arbeid for å skaffe seg meningsfeller. Rasismeparagrafen, og vår måte å hetse ekstreme grupper i media, er ikke særlig positiv når det kommer til å bekjempe denne type ting. Disse gruppene oppererer med full vigør enda. Det er et problem å bekjempe meninger. Jeg er selv ikke særlig glad i vår innvandringspolitikk, og hadde jeg sagt det høyt så kan du banne på at det hadde blitt månelyst. Men det er dødsmange i dette landet som ikke er særlig begeistret i våre "nye landsmenn", og mange er værre enn meg noe som overrasker meg ofte. Men de ytrer det ikke høyt, det holdes blandt venner, kollegaer, folk man kjenner litt, familie, fester etc. Alt vi trenger er et parti som folk føler seg enig i .... frp anyone? Se til Danmark .. de har en statsminister som er tidenes hardeste når det gjelder utlendinger. Om meninger sirkulerer under jorden, så blir de aldri tatt tak i. Om de kommer til overflaten så kan de diskuteres, og man kan komme med innlegg som kan endre meninger. Ikke knuse, eller hetse de med ekstreme meninger, men heller komme med tanker og innspill som får folk til å tenke igjennom. hvertfall slik at de som føler seg tiltrukket av ekstreme grupper kan få innspill så de kan tenke igjennom, slik at de kanskje da vurdere å la vær å bli ekstrem. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Darkslayer: Kudos for et meget bra innlegg Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Jeg må bare si at rasismeparagrafen er helt unødvendig og den blir aldri brukt. Jeg kan nevne norsk Black Metal som eksempel. Forholdet mellom kristne og Black Metal er som med jøder og nazister. Og ingen norsk musiker er straffet, såvidt jeg vet om. Det finnes nok sangtekster som oppfordrer til å drepe kristne, eller brenne kirker eller gjøre mye annet som absolutt bryter med rasismeparagrafen. Skal vi forby svartmetall? En vesentlig del av Black Metal går ut på å hetse kristne... Endret 24. mai 2007 av Griffar Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Jeg må bare si at rasismeparagrafen er helt unødvendig og den blir aldri brukt. Jeg kan nevne norsk Black Metal som eksempel. Forholdet mellom kristne og Black Metal er som med jøder og nazister. Og ingen norsk musiker er straffet, såvidt jeg vet om. Det finnes nok sangtekster som oppfordrer til å drepe kristne, eller brenne kirker eller gjøre mye annet som absolutt bryter med rasismeparagrafen. Skal vi forby svartmetall? En vesentlig del av Black Metal går ut på å hetse kristne... 8687259[/snapback] Godt eksempel. Som en somalisk venn av meg pleide å si da han var liten: Det er lov å være dum i Norge (underforstått i Somalia dør de dumme) Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Det faller inn under "Blasfemi" hvilket vi også har en sovende paragraf for. (tror jeg har nevnt det tidligere i tråden) Arnulf Øverland er vel den siste som ble dømt for blasfemi. Mulig det var Agnar Mykle og forlagssjefen for "den røde rubin" men de blir ihvertfall ikke brukt nå til dags. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Det faller inn under "Blasfemi" hvilket vi også har en sovende paragraf for. (tror jeg har nevnt det tidligere i tråden) Arnulf Øverland er vel den siste som ble dømt for blasfemi. Mulig det var Agnar Mykle og forlagssjefen for "den røde rubin" men de blir ihvertfall ikke brukt nå til dags. 8695263[/snapback] Arnulf Øverland ble tiltalt, men ikke dømt. Ingen har siden blitt tiltalt for brudd på blasfemiparagrafen siden. På hvilken måte er "Drep de kristne" eller "Og om du noen gang lukter kristenmanns blod, oppi fjellet, så, hent øksa og hogg dem ned!" blasfemisk? Jeg skulle tro dette falt under rasismeparagrafen. Endret 24. mai 2007 av Griffar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå