Nordmakt Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Vigrid-lederen ble frikjent for rasisme etter at han anket rasisme-dommen han fikk i oktober i fjor. Flott at til og med han, har lov ti å si hva han mener. Munnkurven bør man spare til tilfeller hvor folk oppfordrer til vold, eller truer noen. Endret 15. mai 2007 av Alastor Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Jeg har fjernet linken du har fått beskjed om flere ganger av oss å ikke poste. Om du ønsker det, kan du få poste en ny link til en vanlig nyhetsside som rapporterer det du sier her. I tillegg, dersom du ikke kommer med en problemstilling som vi kan debattere i denne tråden, burde du kun ha postet aktuell nyhet i såpeboksen her i forumet, ikke laget en egen tråd. Så, 1, skaff en nyhet fra en norsk nyhetsside, 2, lag en problemstilling. Gjøres ikke dette, stenger jeg tråden. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Flott at til og med han, har lov ti å si hva han mener. Munnkurven bør man spare til tilfeller hvor folk oppfordrer til vold, eller truer noen. 8617498[/snapback] Vel, hvis man tar en liten titt på utalelsene hans er det kun et tolkningsspørsmål om man oppfatter det som en voldstrussel eller ikke. «De er ikke mennesker, de er parasitter som skal renskes ut...» Hvordan kan man renske ut en folkegruppe uten å ta i bruk vold? Kilde: http://www.abcnyheter.no/node/46202 Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Du har laget tre tråder. To om nasjonalistiske parti og hvordan du støtter dem, og en om hvordan du støtter en vigrid-leder. Nicket ditt er ganske så spesielt også hvis du skjønner hva jeg mener. Hva prøver du å oppnå? Endret 15. mai 2007 av ArmenMinAU Lenke til kommentar
Nordmakt Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Jeg har fjernet linken du har fått beskjed om flere ganger av oss å ikke poste. Om du ønsker det, kan du få poste en ny link til en vanlig nyhetsside som rapporterer det du sier her. I tillegg, dersom du ikke kommer med en problemstilling som vi kan debattere i denne tråden, burde du kun ha postet aktuell nyhet i såpeboksen her i forumet, ikke laget en egen tråd. Så, 1, skaff en nyhet fra en norsk nyhetsside, 2, lag en problemstilling. Gjøres ikke dette, stenger jeg tråden. 8617519[/snapback] Dette er vel en norsk nyhetsside så vidt jeg kan se. Hvis det er de er først ute med en nyhet, så må man vel kunne lenke til dem. VG og Dagbladet har jo ikke nevnt saken. I hvert fall ikke enda. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Oslo statsadvokatembeter tok ut tiltale mot Tvedt etter intervjuet som sto på trykk i VG 14. juli 2003. Her uttalte Tvedt blant annet at «jødene er hovedfienden,» at de «har drept vårt folk» og at «de er ondskapsfulle mordere». Prinsipielt sett så er jeg i mot at det skal være straffbart å ta feil, være dum og fordomsfull, men jeg må innrømme at Hr. Tvedt tvinger meg til å revurdere mine prinsipper. Men la meg nå ikke være sånn en festbrems. La oss heller glede oss sammen over at en stor moroklump nå kan gå rundt med saft-isen sin og spre glede og humør blant hvite Nordmenn! Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Du har laget tre tråder. To om nasjonalistiske parti og hvordan du støtter dem, og en om hvordan du støtter en vigrid-leder. Nicket ditt er ganske så spesielt også hvis du skjønner hva jeg mener. Hva prøver du å oppnå? 8618801[/snapback] Han prøver vel det samme som alle andre som sitter inne på Politikk og Samfunn, å diskutere politikk utifra egne oppfatninger rundt emnet? Om den oppfatningen er kommunistisk, liberalistisk eller nazistisk er vel ikke relevant så lenge vedkommende følger reglene som er satt opp for forumet? Og nettopp derfor foreslår jeg at Nordmakt etterkommer moderatorens ønske om link og problemstilling. I den første posten min har jeg lagt ved en link som nok er fra en mer nøytral side. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 For å diskutere saken så synes jeg det er bra at han ble frikjent. Selv om mange av standpunktene og uttalelsene hans er motbydelig kan vi ikke nekte folk å uttale seg. I såfall måtte man vært konsekvent. Kan ikke nekte en nazist å si syke ting mens andre får si det de vil. Eksempelhvis avsløringene om solaierne som drev det ungdomssenteret som bare var humbug. Kom vell frem der at de lærte folk at nordmenn var avskumm og underlegne så alle har vell sitt. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Jeg støtter ytringsfriheten. Derfor er jeg mot knebling av meningsmotstandere uansett hvor usmakelige ytringene deres er. Det er jo ingen som tvinger meg til å høre på Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Flott at han ble frikjent. Skal ikke være farlig å ytre sin mening! Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 «De er ikke mennesker' date=' de er parasitter som skal renskes ut...»[/quote'] Hvordan kan man renske ut en folkegruppe uten å ta i bruk vold? Finnes mange måter, kastrering og sterilisering er to. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Finnes mange måter, kastrering og sterilisering er to. 8623777[/snapback] Veldig ikkevoldlige. Om jeg kommer mot deg med en skarp saks og sprøyte, for å ta understellet ditt. Vil du da ta imot meg med ett gledens smil og åpne armer? I think not. Endret 16. mai 2007 av J@cob Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Han kan jo mene utrensking ved deportering. Uansett, en apell om å gjøre dette demokratisk (slik jeg tolker uttalelsen) ser jeg ikke på som en oppfordring til vold. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Finnes mange måter, kastrering og sterilisering er to. Jeg vil se på det som ganske umenneskelig «De er ikke mennesker, de er parasitter som skal renskes ut...» Syns og uttalelsene hans er ganske rasistiske, noe som jeg og mener er i strid med loven. Trodde vi i Norge liksom skulle være mot rasisme, bekjempe den, ikke la den spire og gro (som vi gjør ved å la Tore T. snakke fritt). Han leder og en rasistisk bevegelse, noe som jeg mener er mer en nok til å sperre han inne. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Trodde vi i Norge liksom skulle være mot rasisme, bekjempe den, ikke la den spire og gro (som vi gjør ved å la Tore T. snakke fritt). Han leder og en rasistisk bevegelse, noe som jeg mener er mer en nok til å sperre han inne. 8625436[/snapback] Skal vi begynne å sperre inne folk fordi de mener de "gale" tingene? Den beste måten å bekjempe disse holdningene på mener jeg er å angripe dem i "fullt dagslys". Hvis vi driver disse bevegelsene undergrunns vil det bli vanskeligere å holde øye med dem, og det blir vanskeligere å angripe disse folkene og deres idégrunnlag. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Poenget er vel at norge har satt seg fore å opprettholde lover og regler. Norsk lov sier følgende: - Almindelig borgerlig Straffelov (Straffeloven) § 135a Den som forsettlig eller grovt uaktsomt offentlig setter frem en diskriminerende eller hatefull ytring, straffes med bøter eller fengsel inntil 3 år. Likt med en offentlig fremsatt ytring, jf § 7 nr. 2, regnes en ytring når den er satt frem slik at den er egnet til å nå et større antall personer. Som ytring regnes også bruk av symboler. Medvirkning straffes på samme måte. Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor noen på grunn av deres: a) hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse, b) religion eller livssyn, eller c) homofile legning, leveform eller orientering. (…) § 330 Med Bøder eller med Hefte eller Fængsel indtil 3 Maaneder straffes den som stifter eller deltager i en Forening, der ved Lov er forbudt, eller hvis Formaal er Forøvelse af eller Opmuntring til strafbare Handlinger, eller hvis Medlemmer forpligter sig til ubetinget Lydighed mod nogen. Er Foreningens Formaal at forøve eller opmuntre til Forbrydelser, kan Fængsel indtil 6 Maaneder anvendes. Med andre ord har det ingenting om ytringsfrihet å gjøre. Men om vedkommende har enkelt og greit brutt denne loven. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Like greit at dette blir en "sovende" paragraf. "Diskriminerende" og "hatefull" ytring kan jo være så mangt. Det kommer vel an på øyet som ser? Magaizinet ble jo anmeldt for å trykke Muhammed-karikaturene etter samme paragraf. Er det opp til de som "føler seg diskriminert" å definere hva som er en "diskrimenerende" og "hatefull ytring" ? Er det en diskriminerende og hatefull ytring dersom jeg offentlig hevder at Muhammed var pedofil? Er det en diskriminerende og hatefull ytring dersom jeg offentlig hevder at Jesus var homofil? Er det en diskriminerende og hatefull ytring dersom jeg offentlig sier at jeg synes homofil praksis er frastøtende? Hvem skal få lov til å definere hva som er en diskriminerende og hatefull ytring? De mest hårsåre innenfor en hvilken som helst gruppe? Finfint hvis retten lar denne loven begrense seg til det som innbefatter trusler om vold. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Ikke rasistisk? Aktuelle saker: Jødevitser Negressevitser Negervitser På den siden står det mer tull en jeg hadde trodd Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Kanskje like greit at han er frittgående, så blir han hvertfall ikke en martyr for miljøet. Så lenge lederne deres er like stein hakke sprø som han, så fungerer de mer avskrekkende enn rekrutterende. Hele Vigrid feirer Odins profet Tore Tvedts fødselsdag på nyttårsaften, det er nok noe for seg selv Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Ytringsfriheten er sannelig en fin bil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå