Anders Moen Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Hei! Jeg sitter her å prøver å fikse bloggen min, siden jeg henter ut sånn fra kategorien "PHP" hvis man har valgt PHP, og har hatt et script som jeg la til WHERE category = '$category' og da la ble det 4 sider hvis det fantes 4 forskjellige kategorier. Men i et annet emne fikk jeg en kode (husker ikke av hvem) som fungerte flott på andersmoen.com/test.php?category=news, men når jeg kopierte koden over til der den skal være så får jeg bare en feilmelding. Noe med mysql_fetch_array Her er iallfall koden som jeg prøvde: (noen som kan se noe feil i den?) Categories are down for the moment. <?php $host = "localhost"; $mysql_user = "brukernavn"; $mysql_pass = "passord"; $category = $_GET['category']; mysql_connect($host, $mysql_user, $mysql_pass); mysql_select_db("db"); if(!isset($_GET['page'])) { $page = 1; } else { $page = $_GET['page']; } $max_news = 5; $start = ($page * $max_news) - $max_news; $query = mysql_query("SELECT * FROM blog WHERE category = '$category' ORDER BY id DESC LIMIT $start, $max_news"); while($row = mysql_fetch_array($query)) { echo '<h1>' . htmlentities(stripslashes($row['title'])) . '</h1>'; } $sql = mysql_query("SELECT * FROM blog WHERE category='$category'"); $result = mysql_num_rows($sql); $total_pages = ceil($result / $max_news); if($page > 1) { $previous = $page - 1; echo "<a href='?page=$previous&category=" . $_GET['category'] . "'>Previous</a> "; } for($i = 1; $i <= $total_pages; $i++) { if($i == $page) { echo "<b>$i | </b>"; } else { echo "<a href='?page=$i&category=" . $_GET['category'] . "'>$i | </a>"; } } if($page < $total_pages) { $next = $page + 1; echo "<a href='?page=$next&category=" . $_GET['category'] . "'>Next</a>"; } ?> Å ja, sikkerheten er nok ikke på topp her enda, men jeg skal fikse det seinere Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 echo mysql_error();? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Hadde ikke vært så dumt å vite eksakt hva feilmeldingen er. Dog, hvis det er et problem med mysql_fetch_array vil det i praksis si at det er en feil i spørringen. Da er det ikke så dumt å slenge på mysql_error som sagt over. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Ja, ok, skal prøve seinere...men det som er rart er at den fungerte i test.php, men ikke når jeg la den i mappa den ligger (og så bruker jeg et include script, og så .htaccess for å skrive om URL'ene igjen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå