J0ppe Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Under litt hard bruk( ), så vil ikke 360en min lese av noe som helst av discer. Det kommer bare en grusom lyd fra dvdrommen. Alt annet funker helt fint. Siden xboxen er modifisert gadd jeg ikke bryet med å prøve å få en ny av elkjøp. Løsningen ble en ny HITACHI-LG 0047DJ fra ebay. Jeg er godt kjent med modifisering av disse HITACHI-LG fra før. Men for at de i det hele tatt vil virke må jeg: "As Microsoft consoles require a key from your board for the drive to work you will need to flash the drive with this key." Hvordan får jeg tak i den keyen? Jeg har backupper av den orginale firwaren som var på xboxen når jeg fikk den, men er redd det kan bli noe kluss siden det var en 78 drive? Noen som kan hjelpe? Endret 15. mai 2007 av J0ppe Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Maximus Firmware Toolbox kan vise hvilken key du har i din gamle. Har du hatt en Hitachi 78FK før, så må du spoofe den nye som en 78FK, ellers vil den ikke virke. Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Takk for raskt svar. Hva er å spoofe? Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Takk for raskt svar. Hva er å spoofe? Drevet rapporterer en annen versjon til 360'en enn det egentlig er. Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Takk for svar. Fant en veldig god guide på 360hax.com Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Etter at driven er spoofet. Blir det enn 78 drive eller en 47? Tenker på når jeg skal flashe med modifisert firmware. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Den vil se ut som en 78FK for 360'en men det er jo selvsagt fremdeles en 47DJ. Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Så da skal den flashes som en 47 drive etter spoofingen? Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Du henter ut firmwaren på det nye drevet, legger inn original key fra gamle drevet, spoofer firmwaren, og flasher alt tilbake. Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Det skjønner jeg. Men skal jeg bruke firmware for en 47 eller 78 drive? Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Du flasher den selvsagt som en 47DJ. Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Ville bare være sikker Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Hei igjen. Fikk den nye dvdrommen i dag. Jeg spoofet den den orginale firmwaren og flashet den med modifisert firmware etterpå. Men den vil ikke spille av backupper av xbox360 spill. Orginale og brente dvder funker fint. men (brente)spill vil den ikke ta.. Jeg får ikke noe melding om at det ikke er et 360 spill eller lignende.. Det står bare "open tray" igjen. som om maskinen ikke registrerer noe i det heletatt. Jeg hører at spilleren prøver å lese spillene.. En ting jeg har lagt merke til er at dvdrommen ikke bråker i det hele tatt når den spiller av dvder. Virker som det nesten er for lav fart på den for å starte spillene. Fra det jeg husker skal dvd rommen bråke som en jetmotor.. Jeg har ingen orginale spill i nærheten så har ikke fått testet om det funker.. EDIT: Det ser ut som orginale xbox1 spill funker. Men dvdrommen er fortsatt stille som en mus når den leser cder/dvder Endret 25. mai 2007 av J0ppe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå