Gå til innhold

Bytte ut xbox 360 DVD rommen

J0ppe

Anbefalte innlegg

Under litt hard bruk( :ph34r: ), så vil ikke 360en min lese av noe som helst av discer. Det kommer bare en grusom lyd fra dvdrommen. Alt annet funker helt fint. Siden xboxen er modifisert gadd jeg ikke bryet med å prøve å få en ny av elkjøp.

Løsningen ble en ny HITACHI-LG 0047DJ fra ebay. Jeg er godt kjent med modifisering av disse HITACHI-LG fra før. Men for at de i det hele tatt vil virke må jeg:

"As Microsoft consoles require a key from your board for the drive to work you will need to flash the drive with this key."

Hvordan får jeg tak i den keyen? Jeg har backupper av den orginale firwaren som var på xboxen når jeg fikk den, men er redd det kan bli noe kluss siden det var en 78 drive? Noen som kan hjelpe?

Endret av J0ppe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei igjen.

Fikk den nye dvdrommen i dag. Jeg spoofet den den orginale firmwaren og flashet den med modifisert firmware etterpå.

Men den vil ikke spille av backupper av xbox360 spill. Orginale og brente dvder funker fint. men (brente)spill vil den ikke ta.. Jeg får ikke noe melding om at det ikke er et 360 spill eller lignende.. Det står bare "open tray" igjen. som om maskinen ikke registrerer noe i det heletatt. Jeg hører at spilleren prøver å lese spillene..

En ting jeg har lagt merke til er at dvdrommen ikke bråker i det hele tatt når den spiller av dvder. Virker som det nesten er for lav fart på den for å starte spillene. Fra det jeg husker skal dvd rommen bråke som en jetmotor..

Jeg har ingen orginale spill i nærheten så har ikke fått testet om det funker..

EDIT: Det ser ut som orginale xbox1 spill funker. Men dvdrommen er fortsatt stille som en mus når den leser cder/dvder :hmm:

Endret av J0ppe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...