Avean Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Vurdere å skaffe meg dette S-ATA Raid Kontrollerkortet. Har tidligere bare brukt integrerte kontrolleren på hovedkortet mitt og det fungerte dårlig, fikk masse rare ytelesesproblemer med det. Har hørt det er bedre å kjøre på egne kontrollerkort Noen som har andre anbefalinger enn dette ? Ser det har støtte for Vista x64 som jeg bruker. Dette skal brukes i forbindelse med 2x Raptor 150gb disker i Raid 0 Bare på det integerte kontrolleren merket jeg latterlige forskjeller, var ikke artig engang å loade windows lenger Men opplevde som sagt mye rare problemer som å pakke ut filer tok enormt lang tid, men tipper d løser seg med egne kontrollerkort. Endret 15. mai 2007 av Avean Lenke til kommentar
Agrippa Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Det spørs jo en god del på hvilken innebygd kontroller du har brukt. Intels og Nvidias egne begynner jo å bli temmelig bra ifølge en rekke tester. HighPoint, Promise og SIL er derimot stort sett labre greier uansett, med mindre du har råd til de dyrere sakene deres. Når det gjelder HighPoint så er de ikke akkurat kjent for fart og driftssikkerhet for å si det sånn og kortet du nevner er jo også blant de billigste de har. Smaken er som baken og alt det der, men sjøl hadde jeg enten kjøpt et ordentlig kort eller ikke'no kort. Ellers har jo RAID 0 sånn ca. null for seg rent ytelsesmessig, mens det har plenty implikasjoner med tanke på pålitelighet. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Er jo Raid 0 som er performance valget siden den deler informasjonen mellom 2 disker. Jeg er ikke interessert i speiling og sikkerhet siden jeg hatt så mye som 0 defekte disker i mitt liv. Sålenge du har bra kjøling og tar vare på pcen din er det ingen grunn til å ha backup omtrent Endret 15. mai 2007 av Avean Lenke til kommentar
Agrippa Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 "Performance" valget ja.... Rent bortsett fra at det gir ca. null ekstra performance mener du? Med mindre du kun tenker på syntetiske benchmarks da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå