Isindil Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Skal få meg ny PC om kun kort tid (har alt untatt hovedkort, men venter det i posten i morgen) og har selvfølgelig en hel del data jeg ønsker å flytte over fra den gamle harddisken min til den nye. Den nye bruker S-ATA, mens den gamle bruker ATA (eller gardinkabler som jeg liker å kalle det). Kan man koble begge til Asus P5B-V og bare dra filer og mapper fra den ene til den andre i utforsker, eller må jeg finne en annen løsning? Har bare noen SD-kort på 1/2 GB og et par minnepinner, så om jeg blir nødt til å flytte alt sammen i små porsjoner kommer det til å ta evigheter. Har heller ikke ekstern harddisk jeg kan bruke på den gamle maskinen (den har ikke Firewire). Endret 15. mai 2007 av Isindil Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Det går fint å koble begge til samme PC og bare dra over filene. ASUS P5B-V støtter både P-ATA og S-ATA harddisker. Du ser ikke forskjell på harddiskene i utforsker. Hvorfor skriver du uten mellomledd? Du har jo hovedkortet som mellomledd. Endret 15. mai 2007 av trygveaa Lenke til kommentar
Isindil Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Ok, men da trenger vel hovedkortet en passende utgang? Så litt på et bilde jeg fant (vanskelig å finne god oppløsning), det den grønne pilen peker på, passer det? Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Tror den svarte du har pekt på er til diskett. Tror P-ATA utgangen er den rød to plasser til venstre for den du har pekt på. Selve utgangen er vendt nedover på bildet, så du putter inn kabelen fra nedenifra hovedkortet (fra siden når den står i kabinettet). Endret 15. mai 2007 av trygveaa Lenke til kommentar
Isindil Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Ah, ok, takk for hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå