Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Port forwarding Speedtouch 546

Anbefalte innlegg

Sitter selv på et Speedtouch 546t2 modem fra telenor, der har jeg fått åpnet porter uten noen problemer overhodet. I dag prøvde jeg å åpne porter på nesten samme modem, 546. Menyene er akkurat de samme og fremgangsmåten er HELT lik. Men av en eller annen finurlig grunn fungerer det ikke.

Har fått logget meg på telnet, men står litt fast da jeg ikke får opp noen menyvalg. Har kun åpnet porter via telnet på et annet modem, telenor sitt trådløse modem fra Zyxel (Prestige 660HWT). Der fikk jeg opp menyvalg og det hele var rimelig rett frem (15-2-1-).

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjelder dette samme linje?

Har vært borti tilfelle der telenor har sperret for porter untatt port 80, uten å fått vite om det. Dette var da p.g.a virus.

Porter som skulle benyttes var åpnet i routeren, men som sagt over, så var portene sperret av telenor.

Dette gjaldt et tilsvarende modem.

Lenke til kommentar

Hvis det er snakk om portene 21 (FTP) eller 23 (Telnet) så er disse veldig ofte i bruk av operatøren.

Altså: har du et ST546T2 - modem så er det en telenor-software og en telenor-konfigurasjon inne på modmet. Sjansen er til stede for at Telenor benytter disse til å fjernkonfigurere modmet. Altså vil ikke disse portene kunne åpnes vha vanlig "port forwarding" i "Game and Application sharing"

men det kan være en løsning rundt dette:

Log inn i telnet, skiv menu for å få opp en menystruktur

deretter kan du navigere deg rundt med piltaster , enter og tabulator

gå inn på "service system"

og kjør "ifdelete name=FTP group=wan"

gjør dette for Telnet, og HTTP og eventuelt HTTPs

skriv "saveall" forå lagre

Det kan være lurt å restarte modement etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...