^fmj Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Sitter selv på et Speedtouch 546t2 modem fra telenor, der har jeg fått åpnet porter uten noen problemer overhodet. I dag prøvde jeg å åpne porter på nesten samme modem, 546. Menyene er akkurat de samme og fremgangsmåten er HELT lik. Men av en eller annen finurlig grunn fungerer det ikke. Har fått logget meg på telnet, men står litt fast da jeg ikke får opp noen menyvalg. Har kun åpnet porter via telnet på et annet modem, telenor sitt trådløse modem fra Zyxel (Prestige 660HWT). Der fikk jeg opp menyvalg og det hele var rimelig rett frem (15-2-1-). Endret 15. mai 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Menyene er akkurat de samme og fremgangsmåten er HELT lik. Men av en eller annen finurlig grunn fungerer det ikke 8617154[/snapback] Får du feilmelding? står det at det er åpnet? husket å trykke "save all"? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Får ingen feilmelding, men porten er ikke åpen. Har gjort det på akkurat samme måte som på mitt modem, som er tilnærmet identisk. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Benytter meg av en liten bump. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 Istedenfor å lage en ny tråd, prøver jeg en bump for siste gang. Lenke til kommentar
praut86 Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Gjelder dette samme linje? Har vært borti tilfelle der telenor har sperret for porter untatt port 80, uten å fått vite om det. Dette var da p.g.a virus. Porter som skulle benyttes var åpnet i routeren, men som sagt over, så var portene sperret av telenor. Dette gjaldt et tilsvarende modem. Lenke til kommentar
sabohn Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hvis det er snakk om portene 21 (FTP) eller 23 (Telnet) så er disse veldig ofte i bruk av operatøren. Altså: har du et ST546T2 - modem så er det en telenor-software og en telenor-konfigurasjon inne på modmet. Sjansen er til stede for at Telenor benytter disse til å fjernkonfigurere modmet. Altså vil ikke disse portene kunne åpnes vha vanlig "port forwarding" i "Game and Application sharing" men det kan være en løsning rundt dette: Log inn i telnet, skiv menu for å få opp en menystruktur deretter kan du navigere deg rundt med piltaster , enter og tabulator gå inn på "service system" og kjør "ifdelete name=FTP group=wan" gjør dette for Telnet, og HTTP og eventuelt HTTPs skriv "saveall" forå lagre Det kan være lurt å restarte modement etterpå. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Det gjelder alle porter. Lenke til kommentar
eriktar76 Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Kan du poste outputen fra denne kommandoen her: :firewall rule list Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Er ikke mitt modem så det kan jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå