Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kom opp i norsk..

Anbefalte innlegg

Ja, kom opp i norsk, er skuffet, ville komme opp i matte :hrm:. Men man kan ikke få alt i verdenen heller. Vi får ikke informasjonsheftet før imorgen, og fra imorgen har jeg 6 dager på å forberede meg. Men hva kan jeg idag for å forberede meg, vil være mest mulig forberedt på eksamensdagene.

Håper noen kan komme med erfaringer, vil ha en god karakter på eksamen. Kom med tips, tusen takk folkens!

PS: Går i 10. klasse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, ja...

Ikke mye jeg kan gjøre, læreren ba meg å skrive regelbok. Men hallo, jeg kan grammatikk, det er noe jeg ikke tenker over, men kommer automatisk, har hatt det såpass mye i barneskolen at jeg kan det!

Søstra mi (går på Oslo Katedralskole hvis noen lurer) ba meg om å se på mine gamle stiler, og responsen jeg har fått fra læreren, og prøve å unngå disse feilene på selve eksamen.

Hun ba meg om å lese og skrive mye, kanskje skrive en liten tekst og levere til læreren.

Lenke til kommentar

Det smarteste er vel å ha litt peiling på hva du ønsker å skrive om begge dagene. Men låser du deg for mye til akkurat en historie, kan du komme til å slite litt på eksamen, fordi du glemmer, eller ting ikke blir helt slik du hadde ønsket.

Det har i alle fall jeg opplevd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...