Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A6 2.4 2003 mod & bensinforbruk:

Anbefalte innlegg

Kresen kone du har ivertfall, ikke vondt ment altså. Men skal du ha diesel bil, pass på at den har partikkelfilter. Er snakk om at diesel biler uten det, kommer til å få høyere årsavgift. Har sotte i en S40, og er enig at plassen bak er trang. Så jeg skjønner ikke hvorfor kona ikke vil ha en V70, er mye bedre plass i disse. Tanta mi har en V70. Vurdert japse da? Honda, Toyota og de andre har jo greie biler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kresen kone du har ivertfall, ikke vondt ment altså. Men skal du ha diesel bil, pass på at den har partikkelfilter. Er snakk om at diesel biler uten det, kommer til å få høyere årsavgift. Har sotte i en S40, og er enig at plassen bak er trang. Så jeg skjønner ikke hvorfor kona ikke vil ha en V70, er mye bedre plass i disse. Tanta mi har en V70. Vurdert japse da? Honda, Toyota og de andre har jo greie biler.

8633628[/snapback]

Hun liker ikke utseende på bilen.

Interiør, størrelse etc er helt ok, men så lenge hun ikke liker utvendig design, så er det dead end.

Lenke til kommentar
[....]. Vurdert japse da? Honda, Toyota og de andre har jo greie biler.

8633628[/snapback]

Fordi det ikke eksisterer god sittekomfort i de bilene :hmm: ?

Men hva med saab 9-5 da? Det er en veldig god bil å kjøre, du får den med bio-powermotor også ;) Lavt støynivå og stor plass i baksetet.

Svensk kvalitet, dette er en SERIØST kraftig og solid bil, det oser høy byggekvalitet i lange baner.

Syns både 9-5 stasjon og A6 stasjon er pene biler, men a6en er litt kulere da men.. :hmm:

Avensis skal vel prøve å være i samma klasse som A6, 9-5, v70 osv men jeg får det ikke til å stemme. Ikke bra nok komfort for penga syns jeg :thumbdown:

Satt inni en XC70 og skrev skademelding for et par uker siden, gode seter ja :p Den ganske så nye XC70'en kjørte i meg mens jeg stod på rødt lys, haha.. :p

_Saab_9-5_BioPower%20Aero%20wagon_concept_rear.jpg

9_851108666.jpg

0408_volvo_v70_back_h.jpg

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar

Jeg kjører selv en A6 2,4 quattro. Bensinforbruket ligger i snitt på rundt en liter på mila, tenker jeg.. Likevel er jeg storfornøyd med bilen, og vil absolutt anbefale den!

Sammenliknet med Volvo (også større modeller som V70), synes jeg benplassen bak er betydelig større i A6 enn i Volvoene..

Uansett, når det gjelder støynivå, så er det helt klart mye mer lyd i dieselmotorer på tomgang og i lav fart. Det er ikke til å legge skjul på at de høres litt ut som en traktor.. :p

Likevel synes jeg kona di er en smule sær når hun nekter pga lyden? Koner generelt pleier jo å bry seg om miljø, så sånn sett bør du fint klare å argumentere for en dieselmotor fremfor en bensinmotor.. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har aldri eid en A6 2.4, men har lånt en i et par uker. Er selv vant til å kjøre A3 med 1.8 20V motor. En motor som bruker relativt mye bensin i forhold til motorstørrelse hvis du kjører litt aktivt. Merket ingen store forskjeller på lommeboken da jeg kjørte 2.4 med multitronic girkassen. Brukte selvfølgelig den "manuelle" funksjonen hyppig, da dette er utrolig moro når man først får smaken av det.

Jeg syns 2.4 literen er perfekt for bilen med tanke på effekt og dreiemoment. Lyden er herlig og bensin forbruket er ikke avskrekkende. Brukte rundt literen på mila gjennomsnittelig. Utrolig deilig bil å kjøre også. Men sørg for å få sportseter, for de vanlige kan bli litt flate.

2.4L bruker iallefall mye mindre bensin enn 2.8L med 193hk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...