Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A6 2.4 2003 mod & bensinforbruk:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du råd til å kjøpe bil, har du råd til å holde den i drift.

Ikke hvis man bruker alle pengene på kjøpet, nei. Usaklig.

Du visste vel kanskje ikke det at verditapet faktisk er den største bilutgiften du har, og ikke bensinforbruket?
Verditap er vel ikke en direkte utgift.

Jeg har ikke noe erfaring med 2.4L, men jeg tror ikke 1.0-1.2 er urealistisk ved langkjøring.

Lenke til kommentar

Får jeg spørre hva som gjør at du er fristet av en ny A6 med rikmannsmotor? (uten sarkasme). Er på utkikk selv, men skulle jeg hatt en luksussedan/limo ville jeg heller hatt 520/523 tror jeg, eller kanskje en eldre Mercedes S-klasse. Ikke at jeg påstår de bruker mindre bensin, men når man først er i det sjiktet liksom. Mulig du skal ha stasjonsvogn.

Det som er mest realistisk at jeg kjøper meg er -04 A3 2.0 TDI. Makan til herlig bil. Eller en S3 noen år eldre. Fortsatt noen titusen dyrere, men.

Lenke til kommentar

Jeg vil tippe 0,75-0,8 på langkjøring og 1-1,2 bykjøring. Denne 2,4-motoren er faktiskt ikke så tørst..

Når du kjøper en dyr bil, og en litt eldre bil så trur jeg ikke forbruket er den største bekymringa/utgiften :cool:

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
Når du kjøper en dyr bil, og en litt eldre bil så trur jeg ikke forbruket er den største bekymringa/utgiften :cool:

8624905[/snapback]

Så sant som det er sagt.

Ler inni meg til de som kjøper Mercedes til 500-600 tusen og absolutt skal ha diesel pga forbruket skiller 3-4 dl på mila.

Ubetydelig i den store sammenhenger spør du meg.

Lenke til kommentar
Får jeg spørre hva som gjør at du er fristet av en ny A6 med rikmannsmotor? (uten sarkasme).

haaha det er vell bare i Norge man kan kalle en stusselig 2,4l en rikmannsmotor, avgifter :thumbdown: .

De fleste andre land koster en rs4 det samme som en treg 1,9tdi med litt utstyr her :ph34r:

Endret av freddy85
Lenke til kommentar
Får jeg spørre hva som gjør at du er fristet av en ny A6 med rikmannsmotor? (uten sarkasme). Er på utkikk selv, men skulle jeg hatt en luksussedan/limo ville jeg heller hatt 520/523 tror jeg, eller kanskje en eldre Mercedes S-klasse. Ikke at jeg påstår de bruker mindre bensin, men når man først er i det sjiktet liksom. Mulig du skal ha stasjonsvogn.

Det som er mest realistisk at jeg kjøper meg er  -04 A3 2.0 TDI. Makan til herlig bil. Eller en S3 noen år eldre. Fortsatt noen titusen dyrere, men.

8624840[/snapback]

Vel trenger ny(ere) bil. Har 3 barn nå.

BMW: Alle vet hva dette merket står for, og siden naboen akkurat har kjøpt en 5-serie, så er det egentlig uaktuelt.

Merce: Har prøvd 3 forskjellige, og jeg ble rett og slett skuffet.

Alternativet A6 er det beste akkurat nå, pga størrelsen på bilen (trenger plass til barnevogn etc etc)

Kona nekter evt Volvo v70, og absolutt ikke bil ala vw touran...

;)

Lenke til kommentar
BMW: Alle vet hva dette merket står for, og siden naboen akkurat har kjøpt en 5-serie, så er det egentlig uaktuelt.

8629599[/snapback]

Har hatt flere bimmere, de står for kvalitet og kjøreglede. :thumbup:

Man bør imidlertid være obs på at dette er et rasedyr og ikke en Lada hva vedlikehold og service angår.

Hehe, så du kan ikke kjøpe BMW fordi naboen har kjøpt en? Bærumsgutt eller? :D

Lenke til kommentar

8629599[/snapback]

Har hatt flere bimmere, de står for kvalitet og kjøreglede. :thumbup:

Man bør imidlertid være obs på at dette er et rasedyr og ikke en Lada hva vedlikehold og service angår.

Hehe, så du kan ikke kjøpe BMW fordi naboen har kjøpt en? Bærumsgutt eller? :D

8631920[/snapback]

Hehehe nei, men kjedelig å ha "det samme som andre" da...

Jeg bor i Oslo, og her er BMW (nesten samme hvilken type) assosiert med... vel.. jeg vill ikke kommentere mer.

Jeg tviler ikke på at det er kvalitet og kjøreglede, meeen det er den pa£$€s faktoren som "alle" kommenterer her i byen.

Lenke til kommentar

Morsomt det der med bensinforbruk.. Har du ikke råd til å betale for full tank så kjøp deg heller en bil med liten og slapp motor, skal du ha biler i prestisje sjiktet må du regne med et generelt høyere drivstoff forbruk. Jeg kjører en Volvo V70 R utgave og klager ikke på bensinforbruket, selv om bilen i manges øyne er altfor tørst. Det er den bilen jeg vil ha og når det i mine øyne ikke finnes andre alternativer så er den saken grei...Jeg betaler for moroa og tenker ikke på bensinforbruket :yes:

Endret av iggipop
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor Kona di nekter Volvo V70.

Kjører en v70 d5 selv og kan bare si at den knuser Audien. Den har langt bedre plass og dessuten er Volvo blitt et solid merke de siste åra.

Men det jeg ikke fatter er at du skal ha en bensin bil? Den er nesten umulig å få solt om 1-2 år når du skal selge den videre.

Men ok du går for Audi, noe som er helt greit. Men jeg hadde definitivt ikke utelukket Volvo. En d5 med 163 hester går som en kule!

Bensinforbruk har jeg ingen peil på, men på min v70 d5 ligger jeg på under halvlitern på langkjøringa og kanskje på 0,5 - 0,6 på bykjøringa :)

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor Kona di nekter Volvo V70.

Kjører en v70 d5 selv og kan bare si at den knuser Audien. Den har langt bedre plass og dessuten er Volvo blitt et solid merke de siste åra.

Støttes!!

Ville aldri vurdert Audi selv, men smaken er som baken. Volvo for life :thumbup:

Endret av iggipop
Lenke til kommentar

Du har rett: Smaken er som baken.

Men Volvo har gjort suksess med sin 70 og 90 serie :yes:

Eneste negative jeg har å si er svingradiusen, men igjen er det viktig å påpeke at stort sett alle taxier i Oslo nå er Volvo. Det burde si litt om kjørkomforten :)

Lenke til kommentar

Jeg har Volvo v40 i dag, og er sinnsykt fornøyd med den, så den mest naturlige oppgraderingen hadde jo vært V70.

Kona nekter ene og alene pga utseende(!) Det er bare slik kvinnfolk er.

Grunnen til at jeg ønsker en oppgradering er at jeg nå har 3 unger, hvorav en sitter i barnesete + at V40'n har rundet 200k.

Sier seg selv at V40'n blir litt trang med en 10, en 6 og en baby i baksetet.

Når det kommer til diesel/bensin er situasjonen den samme - hun nekter diesel pga støyen på f.eks. tomgang.

Jeg er uenig - vil mer enn gjerne ha diesel.

Faktisk er det kun moren min jeg vet om som har splitter ny diesel, og innrømmer at det er mer lyd av den. hehe

For øvrig mener jeg at gamle v40 fortsatt er en av de peneste bilene som ruller på veien - enda!

(og det er ikke fordi jeg har en hehe)

Lenke til kommentar

Støy på tomgang?

Ok hun må ha superhørsel. Ta henne med på en testtur med en v70 diesel.

I dag hører du ikke forskjell på en diesel og en bensinmotor. Men igjen finnes det sikkert noen som klarer det.

Dra å prøvekjør både audi og volvo da vel. V70 er kongen på veien. Og med en V70 D5 har du ikke store utgiftene på drivstoff. Jeg kjører 20 000 km i året og har kanskje utgiter på en tusenlapp i mnden. Maks :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...