Gå til innhold

Gjenopprettings cd'er til Hp Pavilion w5000

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger litt hjelp her, en kamerat av sønnen i huset har en slik Hp.

Etter å ha formatert hd, kan jeg ikke legge inn orginal Xp, er visstnok en sperre

i bios så jeg må bruke orginale hp gjenopprettings cd'er. Har bestilt slike flere plasser, men det tar lang tid å få dem.

Derfor lurer jeg på om noen har slike cd'er liggende til en Pavilion W5000 - w5195.no

Har egen cd key i tilfellet noen lurer.

Evt link til nedlasting.

Ps har leita på Hp.no

Endret av Sukipower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bestilt via Hp også, men for en support.

Den første sendinga sier de posten har rota vekk, sending nr.2 har til nå tatt 3 uker. Så derfor spør jeg her om noen har liggende.

Gikk jo raskere å bestille og få sendt skjermkort fra Taiwan.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke si den sporer av.

Det er support som sender deg ny CD. Ingen andre, og du klaget på supporten, er det fordi du ikke får CD? Eller hva er grunnen?

CD-en bidrar bare med drivere som ligger på en skjult partisjon den aktiverer på harddisken.

Hva slags feilmelding får du om du putter inn en orginal-CD? Disse sperrene er ukjent for meg.

Lenke til kommentar

Du må i allefall ha samme versjon av windows som du har lisensnøkkel til.

Så hvis maskina er kjøpt med OEM XP home nytter det ikke å installere en retail XP home med den nøkkelen.

Noen spærre mot innlegging av annen windows versjon har jeg ikke hørt om før. (HVIS det da ikke er så enkelt at maskina må settes til å boote fra cd, det gjør du i BIOS under bootdevice, cd-rom må stå som nr 1.)

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke si den sporer av.

Det er support som sender deg ny CD. Ingen andre, og du klaget på supporten, er det fordi du ikke får CD? Eller hva er grunnen?

CD-en bidrar bare med drivere som ligger på en skjult partisjon den aktiverer på harddisken.

Hva slags feilmelding får du om du putter inn en orginal-CD? Disse sperrene er ukjent for meg.

Jeg vet hvem som sender cd'ene, som sagt tar det utrolig lang tid, dermed er supporten deres dårlig for oss.

Denne tråden gjelder ikke dette, prøver å få hjelp av noen med samme maskin.

En som har/kan brenne ut disse cd'ene.

Snakket med en supportmann på Hp, er vistnok 3 cd'er og det ligger xp på dem også.

Fortalte at vi har en formater disk, som vi vil legge inn orginal Xp på, ikke gjenopprettings systemet. Da fikk vi til svar at det ikke går, pga sperre, og vi MÅ bruke gjenopprettings cd'er.

Endret av Sukipower
Lenke til kommentar

Du må i allefall ha samme versjon av windows som du har lisensnøkkel til.

Så hvis maskina er kjøpt med OEM XP home nytter det ikke å installere en retail XP home med den nøkkelen.

Noen spærre mot innlegging av annen windows versjon har jeg ikke hørt om før. (HVIS det da ikke er så enkelt at maskina må settes til å boote fra cd, det gjør du i BIOS under bootdevice, cd-rom må stå som nr 1.)

Les posten, vi ønsker oss som sagt gjenopprettings cd'er til maskinen, og vi har orginal Xp med gyldig nøkkel.

Problemet er ifølge Hp at vi Må bruke gjenopprettings cd'ene for i det heletatt å få lagt inn os.

Ps. har prøvd med dvd som første bootdevice.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke link til recovery cd-er eller cd-er.

Så du kan stoppe her.

Men jeg vil skrive litt om alternativer løsninger og annet relevant til slike problemer.

Du snakker om sperre i Bios. Greit nok, jeg vet ikke hva det er, og det kan være unødvendig å vite eller at avklaring kan komme etter hvert.

Du har både WinXp med nøkkel for å utføre en ikke HP OS installasjon, og du har mulighet til å bruke recovery CDer ---men som du disponere ikke akkurat nå.

Tanken er da følgende:

-Hva kan du gjøre slik at du kan installere En uavhenging HP Windows

-Hva kan du gjøre slik at du kan installere Windows samtidig som du mister ikke det som måtte finnes på disken av HP konfigurasjon

-Hva kan du gjøre slik at forlatter HP konfigurasjon for godt

-Hva kan du gjøre for å ta vare på en del ting (drivere osv)

Det er alternativer og problemstillinger som flettes med hverandre her.

Å gi svar på alt blir det omfattende.

Men:

-hvis det er ikke Biosen som hindrer en installasjon

-hvis du er villig å undersøke samt føler komfortabelt med å bruke noe dataverktøy

-hvis du kan kople disken til en annen PC (vil gjøre det lettere å – bearbeid-hardisken)

så kan du forsøke. Du formaterte tross alt disken eller en partisjon velger jeg å tro.

Mulig at problemene kommer fra at det er en skjult system partisjon på disken din.

Jeg tenker at kanskje det er 3 stk. En til system en til oppstart med Windows og en til recovery..

Hvis du forstår noe av det, eller at du allerede identifiserer noe felles trekk med det du allerede vet og kan, legge igjen noe her.

For å unngå i så fall mye undersøkelse, kan du velge å svare på:

-hvordan du formaterte og hva

-hvor mange partisjoner er på disken i dag

-hva er skjult, om det er noe

-hvor kommer Bios sperre i bilde når du prøvde å installere

-file system

og alt annet du mener kan gi grunnlag for noen å sette seg i den situasjon du er i med den PC,

Hvis ikke, og du venter på recovery cder fra HP, du trenger ikke å bry deg om å svare. Det er helt OK.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke link til recovery cd-er eller cd-er.

Så du kan stoppe her.

Men jeg vil skrive litt om alternativer løsninger og annet relevant til slike problemer.

Du snakker om sperre i Bios. Greit nok, jeg vet ikke hva det er, og det kan være unødvendig å vite eller at avklaring kan komme etter hvert.

Du har både WinXp med nøkkel for å utføre en ikke HP OS installasjon, og  du har mulighet til å bruke recovery CDer ---men som du disponere ikke akkurat nå.

Tanken er da følgende:

-Hva kan du gjøre slik at du kan installere En uavhenging HP Windows

-Hva kan du gjøre slik at du kan installere Windows samtidig som du mister ikke det som måtte finnes på disken av HP konfigurasjon

-Hva kan du gjøre slik at forlatter HP konfigurasjon for godt

-Hva kan du gjøre for å ta vare på en del ting (drivere osv)

Det er alternativer og problemstillinger som flettes med hverandre her.

Å gi svar på alt blir det omfattende.

Men:

-hvis det er ikke Biosen som hindrer en installasjon

-hvis du er villig å undersøke samt føler komfortabelt med å bruke noe dataverktøy

-hvis du kan kople disken til en annen PC (vil gjøre det lettere å – bearbeid-hardisken)

så kan du forsøke. Du formaterte tross alt disken eller en partisjon velger jeg å tro.

Mulig at problemene kommer fra at det er en skjult system partisjon på disken din.

Jeg tenker at kanskje det er 3 stk. En til system en til oppstart med Windows og en til recovery..

Hvis du forstår noe av det, eller at du allerede identifiserer noe felles trekk med det du allerede vet og kan, legge igjen noe her. 

For å unngå i så fall mye undersøkelse, kan du velge å svare på:

-hvordan du formaterte og hva

-hvor mange partisjoner er på disken i dag

-hva er skjult, om det er noe

-hvor kommer Bios sperre i bilde når du prøvde å installere

-file system

og alt annet du mener kan gi grunnlag for noen å sette seg i den situasjon du er i med den PC,

Hvis ikke, og du venter på recovery cder fra HP, du trenger ikke å bry deg om å svare. Det er helt OK.

8645776[/snapback]

Heisann

Takker for at du svarer, fint at du vil hjelpe.

Skal svare på de spørsmålene dine her:

-hvordan du formaterte og hva: formaterte med et program som heter Dban, kjørte full sletting

-hvor mange partisjoner er på disken i dag: det er 1 partisjon, ny rå disk

-hva er skjult, om det er noe: ingenting skjult

-hvor kommer Bios sperre i bilde når du prøvde å installere: skal ikke påstå at det er bios sperre, men installasjonsoppstarten går bra helt til der jeg skal velge disk å installere på, da finner den ingen disk, har prøvd den i maskinen min og der fungerer den, obs, jeg finner disken i bios

-file system: ntfs

I følge Hp skal det ligge drivere og os på disse gjenopprettings cd'ene, og de driverne er nødvendige for i det heletatt å installere os.

Er det da mulig å lage en kopi av Xp'n min med drivere på samme plate?

Hvordan skal jeg klare å komme forbi den sperren?

Tror nok det er i bios det ligger, og bios finnes kun på Hp's sider.

Hvis det er noe annet du lurer på så bare spør ivei.

All hjelp mottas med takk.

Lenke til kommentar

Hei

Du har wipe disken, så det er ikke noe å finne på den nå, så det er greit.

Alt er borte.

Nå, disken er ikke rå, du har en partisjon og du har fått file system på den, som er ntfs. Den er greit, og vi går ut fra at det er alt i orden med den.

Windows finner ikke disken:

Vi kan begrense alle feil som måtte være årsak til det: til manglende driver.

-er det Sata disk ?

-er det ide disk ?

Jeg undersøkte litt hos HP (info fra Bios update) og det henviser til BIOS-oppdatering for MS-7093/MS-7184-hovedkort HP Pavilion w5195.no Desktop PC.

Det henviser videre til MSI RS480M2-IL hovedkort, som har ATI ATI SB400 chipset. Her er sikkert flerre modeler, men er vi på riktig spor ?

Kan du lese/se noe på kortet som kan bekrefte det?

Hvis det er tilfelle, så må vi eventuelt laste ned drivere som er nødvendig.

Og de drivere må lastes inn via F6 tast og fra flopyy, rett fra starten.

Om vi lykkes med det, så kan du integrere drivere i en WinCd-plate, men det er ikke nødvendig så lenge du kan bruke floppy.

Jeg vil prøve å finne hvor laster man ned drivere til kortet som er nevnt ovenfor og om det er noe som kan brukes.

Lenke til kommentar
Hei

Du har wipe disken, så det er ikke noe å finne på den nå, så det er greit.

Alt er borte.

Nå, disken er ikke rå, du har en partisjon og du har fått file system på den, som er ntfs. Den er greit, og vi går ut fra at det er alt i orden med den.

Windows finner ikke disken:

Vi kan begrense alle feil som måtte være årsak til det: til manglende driver.

-er det Sata disk ? sata disk jepp-er det ide disk ?

Jeg undersøkte litt hos HP (info fra Bios update) og det henviser til BIOS-oppdatering for MS-7093/MS-7184-hovedkort HP Pavilion w5195.no Desktop PC.

Det henviser videre til  MSI RS480M2-IL hovedkort, som har ATI ATI SB400 chipset. Her er sikkert flerre modeler, men er vi på riktig spor ?

Kan du lese/se noe på kortet som kan bekrefte det? Den er riktig ja

Hvis det er tilfelle, så må vi eventuelt laste ned drivere som er nødvendig.

Og de drivere må lastes inn via F6 tast og fra flopyy, rett fra starten.

Om vi lykkes med det, så kan du integrere drivere i en WinCd-plate, men det er ikke nødvendig så lenge du kan bruke floppy.

Jeg vil prøve å finne hvor laster man ned drivere til kortet som er nevnt ovenfor og  om det er noe som kan brukes.

8654361[/snapback]

Kjempemessig, takker så mye så langt :)

Lenke til kommentar

Ok,Prøve de Sata.

Du trenger ikke alt, men legge alle filene i en floppy. Ikke folder men bare filene.

Tast F6 rett etter at Cd din starter (du ser tast F6 for scsi drivere osv.)

Deretter vil du få anledning å taste A, floppy leses og det kommer opp drivere du kan velge. (jeg har ikke testet, men du prøver).

Mulig man må laste inn flerre. Om det er Ide drivere (som emulerer) så må de muligens integreres i Win Cd med N-lite verktøy. Det er enklere for deg. (ellers bare til info, en unattend file redigeres og må lastes som *sif via floppy igjen).

Hvis ikke de er riktig drivere, finner vi mer om det. Feilmeldninger er viktig å notere deretter.

Men her her du linker til Kortet ditt:Fra MSIfor RS480M2

og MSI for RS482M2-IL/ L

Som du ser det blir det samme hva du velger av den:ATI System Drivers for RS480/RS482/RC410/SB600

Fra Msi , laster direkte en stor fil med neste alt du trenger (sata drivere er fra der) (det er kun ATI System Drivers for RS480/RS482/RC410/SB600) . Det meste her kan du prøve å installere etter Windows installasjon, hvis det lykkes å installere selvfølgelig.

Jeg valgte server nr 4 for nedlastning.

Her er oversikt: MSI

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...