Anterialis Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Hei, jeg har lastet ned DVD versjonen av Ubuntu fra nettet, og har brent ut på cd. Jeg prøver å installere på min Dell inspiron 8600, uten hell. Har hatt problemer før også (prøvde første gang med Dapper Drake, nå med Edgy Eft). Den sier at det er noe feil med CDen. Tidligere klarte jeg til slutt å løse problement med å brenne flere cder og tilslutt var det en som gikk igjennom. Hva kommer dette problemet av? Er det noe galt med min Dell inspiron bærbar, eller kan det være noe galt med kombinasjonen Vista + brenner? Brenner CDene fra min hovedmaskin. Er det noen som har hatt lignenes problemer tidligere, som kan assistere meg? På forhånd takk =) Lenke til kommentar
Palme Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 En grei ting å prøve er å brenne cd/dvdene på en noget lavere hastighet. Det har fungert for meg når jeg slet med billige cder. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Ja det husker jeg at jeg også måtte gjøre i Dapper. Brente en DVD nå sist med Ubuntu, og da kjørte jeg full hastighet på DL (double layer) som er 4x. (hadde bare dl plater...) Lenke til kommentar
kommers Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Det kan også være lurt å kontrollere at (MD5-)sjekksummen på .iso-fila du har lastet ned er korrekt (dvs identisk med den som ligger tilgjengelig på nedlastingssiden). En ting til: noen grunn til at du velger å ikke installere nyeste versjon av Ubuntu? Feisty fawn (7.04) byr på mer skrivebord-polish enn Edgy Eft (6.10) og dermed litt mindre smerte for nybegynnere. Om du ikke trenger å teste med live-cd først, prøv den CD-iso'en merket med "alternate" (byr på færre problemer ved installasjon med enkelte laptoper enn installasjon via skrivebordet på live-CD-en). Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Mente 7.04 (fiesty fawn), trodde denne versjonen het Edgy E. Fikk det til, etter å ha brukt CDinstallasjonen på lav brenningshastighet, i stedet for dvdversjonen. Men får (som med tidligere versjoner) ikke til netverket (trådløst) da jeg har dell og broadcomdriveren. Noen forslag? Tenker jeg lager en ny tråd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå