SkillMaster Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Hvordan låser man opp en CPU for klokking ?? Har en XP1800, er det mulig å klokke den ?? 8) Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Ja den er mulig å klokke... Du kan klokke FSBen (heile systemet, inklusiv cpu) uten å måtte låse den opp. Det er en guide til opplåsing av multiplier av XP cpuer her på overklokking.no en plass.... leit litt så finner du den nok. Lenke til kommentar
Sivert Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 http://www.overklokking.no/cpu/athlon_xp_u...king/index.html Lenke til kommentar
Rune_ Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Jeg kan kjøre min opp til 2000+, har også en 1800+ men prøver jeg høyere så starter ikke maskinen, da må jeg resette bios... men jeg har lyst til å prøve litt med oc, har 2 celleron 500mhz og 2 hk til de to, med ganske godt kjøleutstyr (beregnet på xp2000+) noen som vet hva jeg kan gjøre for å få oc de 500mhzene...???? (starter en ny post) Lenke til kommentar
Aderlig Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Hei. Jeg prøvde å låse opp min xp1800, med en lakk jeg trodde var elektrisk ledene (noe den ikke var) Dum som jeg var, så skrapte jeg mellom broene med tapetknivblad, for å være sikker på at det ikke var kontakt mellom broene, det som skjedde da var at jeg skjærte mellom hele forbanna "toppetasjen" og ned til jord på cpuen. Noe som førte til låst multiplier på 12,5 istedet for 11,5. Hadde vært litt bedre om den ble låst på 8-10... Men selfølgelig, du trenger ikke låse opp en xp-cpu, for å kunne klokke. Det er bare å sette opp FSB. Som regel kommer du ikke høyere enn 1,65 - 1,75 GHz med luftkjøling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå