Bear^ Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 bahh Bear^. Konkurransen var da ikke så laber som du antyder. Og det kom ingen priskutt det første året på ps2. Og du begynner igjen å prate om utvikler flukt og videre ps3 salg. Ganske så off topic spør du meg. Poenget her er vel at dette analytiker selskapet rapporterer at spill avdeling til sony går med tap på grunn av utviklingskostnader og tapene de tar for hver Ps3 som blir solgt. Ja dette er jo ett stort sjokk. 8617701[/snapback] Konkuransen under PS1 og PS2 var helt annerledes enn de er i dag for PS3. Med 1 års forsprang for X360 og en billig "for alle" konsoll i Wii, har Sony enormt mye mer konkuranse i denne generasjonen enn PS1 og PS2 hadde i sin generasjon. Selvfølgelig har utviklerflukt og videre PS3 salg med topicen å gjøre, Sony taper penger, dvs de selger ikke godt nok, dvs at utviklere ikke tør å satse penger på konsollen noe som igjen hemmer salget til PS3 fordi den ikke har noen killer titler. jeg kjenner et 10-tall personer som skal kjøpe seg ps3 Og det beviser hva? Jeg vet om 20 personer som ikke skal ha PS3 fordi den er for dyr, reflekterer det markedet? Kanskje, kanskje ikke. men så fortalte jeg alt det negative med den som f.eks holdbarheten og billig følelsen og da ombestemte de seg tvert. Men du glemte vel i farten og fortelle om den stive prisen til PS3, mangel på god online støtte, mangel på ekslusive titler som er verd å ha, mangel på 3dje parts støtte. Fælt hvor mange glorifiserer PS3. Det er jo nettopp stiv pris og mangel på salg som gir PS3 røde tall. PS3 er en konsoll som balanserer på en tyn linje. Er bare noen få faktorer som skal til får å lempe kjempen av tråden. Pris er en faktor, 3dje parts utviklere er en annen. Vis ikke PS3 kommer ned i konkuranse dyktig pris i samsvar med X360 og Wii i løpet av kort tid, kan 3dje parts utviklere flykte fra konsollen til fordel for konkurenten. Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 bahh Bear^. Konkurransen var da ikke så laber som du antyder. Og det kom ingen priskutt det første året på ps2. Og du begynner igjen å prate om utvikler flukt og videre ps3 salg. Ganske så off topic spør du meg. Poenget her er vel at dette analytiker selskapet rapporterer at spill avdeling til sony går med tap på grunn av utviklingskostnader og tapene de tar for hver Ps3 som blir solgt. Ja dette er jo ett stort sjokk. 8617701[/snapback] Konkurranse bildet er helt forskjellig nå enn det f.eks var når PS2 ble lansert. PS2 hadde solgt 20 mill konsoller før noen av konkurrentene (minus DC) var på banen. Og i løpet av 2001 så hadde PS2 etablert seg godt som den ledende aktøren, og hadde også innhentet masse gode og eksklusive titler. Det samme året så trakk Sega og DC seg fullstendig ut av konsoll markedet også. Så vidt jeg vet så var også Sony dominerende i den 5 generasjonen med PS. Ingen av de andre aktørene bortsett fra N64 mes sine 33 mill solgte konsoller var i nærheten av PS sine 102.5 mill solgte. Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Men du glemte vel i farten og fortelle om den stive prisen til PS3, mangel på god online støtte, mangel på ekslusive titler som er verd å ha, mangel på 3dje parts støtte. Fælt hvor mange glorifiserer PS3. 8617896[/snapback] Mange som overdriver ganske så greit og basher litt mer en hva som faktisk den fortjener. Mangel på GOD online støtte.. Imo har den en GOD online støtte.. LIVE er bedre pr idag, men det gjør da ikke Sony sin møkk dårlig av den grunn? De eksklusive titlene som er verdt å ha som du sier er subjektivt. Personlig så mener jeg at bl.a MotorStorm er en slik tittel.. Og Ser vi fremover så mener jeg også at Lair og Heavenly Sword er slike titler. Om du ikke vil at folk skal glorifisere PS3 så behøver du ikke svartemale den helt heller.. (Selvom den er svart fra før! hoho ) Lenke til kommentar
trydis Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Steike, her ble det liv, la bare ut artikkelen til info og ikke for å antyde noe som helst. Du trenger ikke å gå til angrep med en gang Nimrad Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Jeg gir meg over! Har dere ikke noe bedre å ta dere til enn å hype på disse artiklene? Sony lanserer en konsoll som de selger med tap, og så går de med underskudd? WTF? Ber folk om å lese tittelen.. Største underskudd på fire år.. Wow!! Rart de ikke gikk ad dundas for fire år siden da, iom. at de hadde større underskudd da versus likviditet.. Nok en gjennomsnittlig artikkel (JA, det er en nyhetsartikkel og ikke noen form for analyse) som i utgangspunktet er temmelig opplagt i alle andres øyne enn naysayerene og FUD buddies.. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Jeg gir meg over! Har dere ikke noe bedre å ta dere til enn å hype på disse artiklene? Sony lanserer en konsoll som de selger med tap, og så går de med underskudd? WTF? Ber folk om å lese tittelen.. Største underskudd på fire år.. Wow!! Rart de ikke gikk ad dundas for fire år siden da, iom. at de hadde større underskudd da versus likviditet.. Nok en gjennomsnittlig artikkel (JA, det er en nyhetsartikkel og ikke noen form for analyse) som i utgangspunktet er temmelig opplagt i alle andres øyne enn naysayerene og FUD buddies.. 8618807[/snapback] Har du lest artikkelen på digi eller den veldig mye mer fyldige originalen som digi har latt være å nevne som kilde? Hvis du kaller Bloomberg for FUD'ere så vet ikke jeg hvem som sitter med størst skylapper her. Bloomberg går langt i å anntyde at toppsjefen i Sony kan miste jobben sin pga av dette. Ergo mener de at selskapet har gjort en veldig dårlig jobb i det siste i forhold til forutsetningene. Men du kan vel mer om dette en folka i Bloomberg kan jeg tenke meg. Edit: Jeg tror personlig ikke at Sony går dukken, men å avskrive denne artikkelen som FUD er bare teit. Endret 15. mai 2007 av Darth MToffy Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Snip Har du lest artikkelen på digi eller den veldig mye mer fyldige originalen som digi har latt være å nevne som kilde? Hvis du kaller Bloomberg for FUD'ere så vet ikke jeg hvem som sitter med størst skylapper her. Bloomberg går langt i å anntyde at toppsjefen i Sony kan miste jobben sin pga av dette. Ergo mener de at selskapet har gjort en veldig dårlig jobb i det siste i forhold til forutsetningene. Men du kan vel mer om dette en folka i Bloomberg kan jeg tenke meg. 8618862[/snapback] Ja, jeg har lest originalen.. Om du leser hva jeg skriver så sier jeg faktisk intet om Bloomberg annet enn at det er en gjennomsnittlig og temmelig opplagt artikkel. Jeg sier intet om at Bloomberg sprer FUD. Det er de som hyper slike nyheter og blåser de fullstendig ut av proporsjoner som gjør det.. Når det er snakk om Howard Stringers hode, undrer jeg meg over påstanden din. Av det jeg kan lese antyder Bloomberg intet om at Stringer kan miste jobben sin. De legger forøvrig objektivt frem hva han har lovet, og siterer hva en talsmann for et japansk analyseselskap har uttalt. - "And the question regarding Mr. Stringer is whether he is able to be a strong leader and show a clear vision".. Ja, en analytiker i et firma i Japan stiller spørsmål til Stringers lederskap og klarheten på hans visjon. At dette blir til at Bloomberg mener at Stringer får fyken stiller jeg meg uforstående til. Folk leser mye rart mellom linjene virker det som. Nei, jeg vet ikke mer om dette en de samlede ressursene til "folka i Bloomberg". Det gir jeg heller ikke uttrykk for. Jeg må derimot si at den japanske korrespondenten Bloomberg forholder seg meget objektiv i denne artikkelen, og han mener eller fastslår egentlig fint lite selv. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) FHj: Joda da er vi nok mer enige enn jeg trodde... Og godt mulig jeg leser litt mer enn deg mellom linjene anngående Sony-sjefen Jeg vil hverken hype denne artikkelen og heller ikke avvise den slik mange her gjør.. For meg var det nytt at Sony muligens går med underskudd pga PS3 selv om filmdivisjonen soper inn penger og TV-divisjonen/Cybershot-divisjonen er i farta som aldri før. At underskuddet fra PS3 er såpass stort tror jeg det er mange som ikke visste og jeg synes de fleste som skrev i denne tråden var meget objektive(med unntak av visse personer som liker sony veldig godt) og tok informasjonen for det den var.. Hvis det har vært publisert liknende artikler med de samme tallene tidligere så har i hvert fall ikke jeg fått dem med meg.. For meg er det veldig mye mer interessant når dette kommer fra Bloomberg enn hvis det var ilovemy360.com eller ps3rules.com som publiserte tallene. Jeg ser på det slik at bloomberg ikke hadde hatt denne saken på forsiden sin hvis det ikke var "hot stuffs" For meg var det langt ifra logisk at Sony som konsern automatisk skulle gå i minus fordi de lanserte PS3. Edit: Tror "For meg"-knappen hang seg opp her Endret 15. mai 2007 av Darth MToffy Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Så rart, når det er noen artikler som er negative rundt Sony blir det slengt ut at vi "hypper på disse artiklene" men så snart det er noe "dirt" rundt Nintendo eller Microsoft er det den største nyheten i verdenshistorien. Synes denne artikelen er meget verd å diskutere rundt, ettersom Sony er en av de mest profilerte, dog kjepphøye, konsoll skaperne. Og går det nedenom og hjem med dem (Sega style) mister markedet en viktig aktør og påvirker i markedet. Det synes jeg er verd å diskutere. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Steike, her ble det liv, la bare ut artikkelen til info og ikke for å antyde noe som helst. Du trenger ikke å gå til angrep med en gang Nimrad 8618782[/snapback] Hvis du mener den første posten min så var det akkurat det jeg prøvde å unngå ved å si at det ikke er vits å diskutere om de går konkurs eller ikke og heller kommentere artikkelen. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 jeg har slettet et par innlegg. det finnes nok at tråder hva angår sony vs microsoft. hvis denne tråden sklir ut på samm emåte på grunn av flaming og drittslenging er det kort vei til at den blir stengt. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Er nok vanlig att ett selskap taper penger når en konsoll blir lansert. Wii er unntaket da. Lenke til kommentar
Jimmith Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Det artikkelen skrev før den var borte var at tapet på konsollavdelingen faktisk var så stort at det oversteg inntektene fra alle de andre divisjonene til Sony. Blandt annet Spiderman3, LCD-tver etc hjalp ikke noe på, det ble underskudd i følge Bloomberg uansett. Selskapet Sony som helhet lå ann til ett stort underskudd, ikke bare konsoll-avdelingen. 8617674[/snapback] fra artikkelen: "PlayStation 3 is being outsold by Wii by about two to one, causing Sony's game division, its second-largest by revenue, to post a fourth-quarter loss of 121 billion yen and a record 245 billion yen deficit for the fiscal year, according to five of the 11 analysts. The loss may exceed profits from electronics such as Bravia televisions, and the movie unit, whose ``Spider-Man 3'' generated record box-office sales when it opened this month." Her leser jeg: ' 5 av 11 analytikere mener det er en mulighet for at tapet på ps3 vil overstige inntekter fra andre avdelinger. Det kommer også frem at det er 181 milliarder yen som er tapet (i spillavdelingen) i fjerde kvartal, og at 245 (som er tallet som ble nevnt her tidligere) er differansen mellom det budsjetterte tallet og de faktiske inntekter. Dette er den mest foruroligende nyheten spør du meg, for det betyr at tapet ikke var budgettert, men har kommet overraskende på Sony. Kutaragi-san Men det er ikke noe grunnlag for å tro at de vil gi opp ps3. Det ville bare skape enda større underskudd, siden alle investeringene allerede er gjort, og (med unntak av tapet per konsoll) kun er innteker å se frem til. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Jeg undrer meg litt over hvor mye bekymringer folk har for et av verdens største medie konglomerat. Dette er ikke Jørpeland rederi og videoutleige. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Tåpelig av analysefirmaet å sammenligne Wii med Ps3 i det hele tatt. Den er jo en forrige generasjons konsoll med hardware på linje med en PS2, bare utgitt 4-5 år for sent. 8618844[/snapback] Meget tåpelig kommentar. Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Jeg undrer meg litt over hvor mye bekymringer folk har for et av verdens største medie konglomerat. Dette er ikke Jørpeland rederi og videoutleige. 8621750[/snapback] Med all respekt og melde, å være størst i noe betyr ikke evig suksess og fortjeneste. Les historien til Commodore så ser du en del skremmende likheter med Sony. Er mye spennende lesing der som man kan bytte ut et par navn å få en nesten tilsvarende situsjon med dagens selskaper... http://en.wikipedia.org/wiki/Commodore_Business_Machines Et par utdrag: In 1983 Tramiel decided to focus on market share and cut the price of the VIC-20 and C64 dramatically. TI responded by cutting prices on its TI-99/4A, which had been introduced in 1981. Soon there was an all-out price war involving Commodore, TI, Atari and practically every vendor other than Apple Computer. This price war likely contributed to the video game crash of 1983. By the end of this conflict, Commodore had shipped somewhere around 22 million C64s—making the C64 the best selling computer of all time—and in the process drove TI out of the home-computer market, almost destroyed Atari, bankrupted most smaller companies, and wiped out its own savings. Tramiel's motto, "Business is war," had taken its toll. By the late 1980s, the personal computer market had become overwhelmed by the IBM PC compatible and Apple Macintosh platforms. Commodore's marketing efforts for the Amiga were less competitive and seemed half-hearted. The company also concentrated on consumer products that would not see a demand for another few years—including a digital TV system called CDTV. In 1994, the 'make or break' system, according to Pleasance, was the 32-bit CD-ROM-based game console: the CD32. This machine was a clear technology leader, but proved a spectacular commercial failure. Commodore declared bankruptcy on April 29, 1994, and its assets were liquidated.(...) The company's computer systems, especially the C64 and Amiga series, retain a cult-following among their users years after its demise. For all del, jeg tviler på Sony vil lide samme skjebne, men det får være grenser for hvor naiv og blåøyd man kan være, spesielt når det er basert på tidligere suksesser og hvordan ståa er akkurat nå... Endret 15. mai 2007 av BioNor Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Hele den bloomberg artikkelen er jo dekket med MAY, altså KANSKJE. Jeg tror det KANSKJE blir flere kriger til neste år, jeg tror jeg KANSKJE vinner i lotto, jeg tror jeg KANSKJE får hangover etter 16.Mai. For all del, negative tall er aldri bra.. Men jeg mener dere hyper opp den bloomberg artikkelen en del også. 5 av 11 sier at de kanskje tror det blir så stort underskudd, det her virker mer som en uformell spørreundersøkelse gjort i røykepausen. Lenke til kommentar
opsahle Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Hele den bloomberg artikkelen er jo dekket med MAY, altså KANSKJE. Jeg tror det KANSKJE blir flere kriger til neste år, jeg tror jeg KANSKJE vinner i lotto, jeg tror jeg KANSKJE får hangover etter 16.Mai. For all del, negative tall er aldri bra.. Men jeg mener dere hyper opp den bloomberg artikkelen en del også. 5 av 11 sier at de kanskje tror det blir så stort underskudd, det her virker mer som en uformell spørreundersøkelse gjort i røykepausen. 8623940[/snapback] Dette blir for dumt Q1,Q2 og Q3 er allerede kjente dvs at 75% av Sony sitt resultat er allerede offentlig. Allerede her er det et tap på ca 70 milliarder gærninger i spill div. Det de sier videre er at det ligger an til at Q4 blir mye værre noe som ikke er usannsynelig (Q4 er alltid spennende da tidligere kostnader og inntekter ofte blir forskjøvet ettersom). Det kan være 245 billiner er mye men samtidig er Sony mistenkelig trege med å presentere års resultat sitt. Sist år kom rapporten i april mens den enda ikke har kommet for dette finansåret. Sony sitt underskudd i spill divisjonen blir stort men om det blir 150 200 eller 250 billioner yen er selvsagt mere usikkert. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Snip Med all respekt og melde, å være størst i noe betyr ikke evig suksess og fortjeneste. Les historien til Commodore så ser du en del skremmende likheter med Sony. Er mye spennende lesing der som man kan bytte ut et par navn å få en nesten tilsvarende situsjon med dagens selskaper... Snip For all del, jeg tviler på Sony vil lide samme skjebne, men det får være grenser for hvor naiv og blåøyd man kan være, spesielt når det er basert på tidligere suksesser og hvordan ståa er akkurat nå... 8623334[/snapback] Med all respekt og melde, men sammenligningen med Commodore er direkte tøvete. Commodore satset alt på en hest og tapte. Det er ikke snakk om at Sony er størst og den leksa der. Saken er den at Sony er et verdensomspennende konsern men langt mer enn et jern i ilden. Det hele står og faller ikke på konsollsegmentet som er det de fleste her inne tydeligvis tror. PS3 er en liten del av kaka. Krisemaksimeringen av situasjonen er også direkte tøvete. Du fremstiller folk som har en annen forståelse av dette som naiv og blåøyd. For å snu litt på det, tror jeg at det mangles fullstendig gangsyn for tiden når det gjelder hyping av "Bad Sony News", for det er det vi snakker om her. I det øyeblikket det dukker opp en slik nyhet, er gjengen med gamertag i siggen laus. Det er temmelig transparent om du spør meg. Jeg har sagt det før, og sier det igjen: Sony selger en konsoll med tap også taper de penger? WTF? Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Snip Med all respekt og melde, å være størst i noe betyr ikke evig suksess og fortjeneste. Les historien til Commodore så ser du en del skremmende likheter med Sony. Er mye spennende lesing der som man kan bytte ut et par navn å få en nesten tilsvarende situsjon med dagens selskaper... Snip For all del, jeg tviler på Sony vil lide samme skjebne, men det får være grenser for hvor naiv og blåøyd man kan være, spesielt når det er basert på tidligere suksesser og hvordan ståa er akkurat nå... 8623334[/snapback] Med all respekt og melde, men sammenligningen med Commodore er direkte tøvete. Commodore satset alt på en hest og tapte. Det er ikke snakk om at Sony er størst og den leksa der. Saken er den at Sony er et verdensomspennende konsern men langt mer enn et jern i ilden. Det hele står og faller ikke på konsollsegmentet som er det de fleste her inne tydeligvis tror. PS3 er en liten del av kaka. Krisemaksimeringen av situasjonen er også direkte tøvete. Du fremstiller folk som har en annen forståelse av dette som naiv og blåøyd. For å snu litt på det, tror jeg at det mangles fullstendig gangsyn for tiden når det gjelder hyping av "Bad Sony News", for det er det vi snakker om her. I det øyeblikket det dukker opp en slik nyhet, er gjengen med gamertag i siggen laus. Det er temmelig transparent om du spør meg. Jeg har sagt det før, og sier det igjen: Sony selger en konsoll med tap også taper de penger? WTF? 8624902[/snapback] hehe er visst bare de som har gamertag i siggen som tror/håper sony går konk Endret 16. mai 2007 av fanboy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg