Gå til innhold

Hodesmerter etter tung trening

Anbefalte innlegg

Hei

I går var jeg på trening. Først tok jeg 4*12 på benpress. Det var ganske tungt, men ikke noe uoverkommelig. Skal øke neste gang. Etterpå hadde jeg dropsett i benspark. Her økte jeg for dagen og ga alt jeg hadde. Dropsettet er 12-10-8-6. Ca midt i det 8 settet så smalt det bare i hode og det begynte å dunke noe veldig oppi der. Nesten som dagen derpå dunking. Dette var svært ubehagelig, og i dag når jeg våknet opp så fikk jeg tilbakefall. Det går delvis over etter en stund, men man kjenner at man ikke er helt top notch.

Dette har også skjedd en gang før, da kjørte jeg veldig tungt på benpress. Da hadde jeg også ganske vondt hode noen dager etterpå, men det gikk over til slutt.

Så jeg lurer på om det er noen andre som har opplevd det samme og kanskje vet hva det skylles. Har jeg drukket for lite vann? Puster jeg for dårlig under løftene? Presser jeg meg for hardt?

Og et annet viktig spørsmål, er det farlig for kroppen at dette skjer?

Mvh

Audun B

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt samme problemet. Ta en pause helt til problemet er borte.

Det kommer til å verke med en gang du trener, ikke tren før det blir bra ellers får du deg en uvel føelse.

Legen mente at det hadde noe med trykket bak i hodet å gjøre.

Men, kan hende det bare er ett 1gangs tilfelle for deg.

Måtte ivertfal være "off training" i over 1 uke.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Hvordan puster du når du får vondt i hodet?

Holder du pusten når du presser?

Selv har jeg fått vondt i hodet engang selv, men dette var selvforskyldt da jeg kjørte Skulderpress, når jeg har en Rotatorcuff(?) som er skadet, gudene vet når denne blir frisk men jeg trener den opp igjen sakte men sikkert :)

Endret av brutti
Lenke til kommentar

Har noe av det samme i benpress, blir værre for hvert sett som går. Får hodepine, nakkepine, øresus, hører dårligere og får nedsatt synsvinkel =/

Om noen har gode tips for å unngå det så er jeg takknemlig, da bendagen blir litt ødelagt på grunn av dette.

Lenke til kommentar
Har noe av det samme i benpress, blir værre for hvert sett som går. Får hodepine, nakkepine, øresus, hører dårligere og får nedsatt synsvinkel =/

Om noen har gode tips for å unngå det så er jeg takknemlig, da bendagen blir litt ødelagt på grunn av dette.

8624438[/snapback]

Ta treningsfri til du blir kvitt det.

Du blir ikke kvitt det av å fortsette å trene.

Jeg hadde det og tok fri, er helt fin nå og har aldri vært plaget igjen.

Lenke til kommentar

Får det kun av beintreninga, og det skjer selv om jeg ikke trener på lenge. Skal ikke kjøre beinpress på over 3 måneder nå da, så får vi se. Jeg tar meg ikke treningsfri til jeg er pensjonist fordi en øvelse er føkka, da finner jeg heller en erstatning.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har begynt å få hodesmerter igjen når jeg gjør noe hardt i det siste.

Men nå varer det bare i rundt 5 min og så går det over igjen =/

Nei, vann hjelper som regel ikke for sånne smerter.

8737998[/snapback]

Du presser deg ikke for mye da? Kan jo være at dette er slik kroppen svarer når du trykker hardt på trening?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

hmm..

I dag på skolen fikk jeg plutselig kraftige bryst\rygg smerter da jeg pustet inn og ut.

Kunne så vidt dra pusten før det gjorde stygg vondt!.

Det var nesten så jeg gikk i bakken, fikk så vidt klart og lagt med ned, dette hjalp litt.

På legevakta trudde de det var muskel smerter i brystet, jeg trente bryst på tirsdag, og i dag er det fredag :(

Vet noen hvorfor jeg får slike smerter?

Får også sinnsykt vondt nedover hele høyre armen :dontgetit:

Edit: Har fortsatt vondt, så lenge jeg beveger på meg

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...