Gå til innhold

Hva spiser dere i løpet av en dag?


Anbefalte innlegg

Frokost = En skive / youghurt + alltid en shake whey..

 

Lunch = Youghurt + Sjokolademelk.

 

Middag = Kjøtt / poteter.

 

Før trening = Kreatin + Whey.

Trening = Vann.

Etter trening = Kreatin å whey igjen.

 

Kvelds = En pizza / 3 - 4 skive...

 

nattmat = fruks / banan eller noe..

 

Er 15 år, just begynt på å trene med proteiner å slikt. Er veldig tynn for alderen. veier rundt 50 - 53...

Noen tips? xD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig enig med awkward der ja. Du har NULL bruk for tilskuddet når du spiser halvparten av middagen min, fordelt utover HELE dagen din.

 

Her er tipset du spurte om, forresten:

 

Veier du 50-60kg, så prøv og spis omtrent som dette:

 

Frokost:

Havregryn 80 gram (2dl)

1 banan

en liten håndfull mandler

En boks mager kesam / tunfisk.

2 spiseskjeer tran

 

 

Lunch:

1 kyllingfilet eller 130 gram kjøtt/fisk

80 gram (1dl tørrvare) ris eller ca 350 gram poteter

en liten håndful mandler

+grønnsaker

 

 

Mellommåltid:

1 frukt

 

 

Før trening:

5 dl melk

2 bananer

 

 

Etter trening:

40 gram proteinpulver

80 gram karbohydratpulver

 

 

Middag:

1 kyllingfilet eller 150 gram magert kjøtt/fisk

100 gram (1,25 dl tørrvare) ris eller 400 gram poteter

+grønnsaker

 

 

Kveldsmat:

En boks mager kesam / tunfisk.

1 spiseskje tran

 

 

Dette gir ca: 180 gram proteiner, 55 gram fett, 330 gram karbohydrater og 2600kcal

 

 

Spiser du variert med frukt og grønt, er det unødvendig med multivitaminer.

 

 

Hvis dere synes det er rart/teit å ta med en plastboks med mat i på skolen eller på jobb, så kan lunsjen byttes ut med 3-4 brødskiver fullkornsbrød og en boks makrell i tomat. eller 3-4 brødskiver med dobbelt lag ost og kjøttpålegg eller egg.

 

Du trenger ikke å følge dette, det var bare et tips. Mitt generelle tips er forøvrig at du begynner å spise skikkelig mat, ikke bare sånn som spedbarn får.

Endret av christer-R
Lenke til kommentar

utenom jul og andre høytider spiser jeg som regel:

 

frokost: sjelden jeg spiser frokost, men når jeg først spiser så er det egg & bacon

lunch: banan, eple, nøtter

middag: kjøtt, fisk, grønnsaker.

kveldsmat: masse kjøtt, som regel svin eller and

 

spiser som regel nøtter dagen lang og tar tran hvis jeg ikke får i meg fisk i løpet av dagen

 

følger steinalderkost. konsumerer ikke korn eller melkeprodukter.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Middag: Sjokolademousse

 

Jaja, hvorfor ikke?

 

Frokost: Havregryn. Ca 150g, pluss ca 3 dl melk.

 

Lunch: 4 skiver, ofte med skinke og ost.

 

Middag: Pasta med kjøttdeig eller pølse/fiskekaker/kylling med tilbehør

 

Mellommåltid: Litt forskjellig. Nøtter, frukt, melk, kanskje en proteinshake.

 

Kvelds: 4-5 skiver med egg eller full pakke med ost, skine, salat, paprika, løk etc.

 

Hender at kvelds og mellommåltidet bytter plass. Etter trening (tre ganger i uken) spiser jeg noen kjeks fulle av karbohydrater og en del proteiner, i tillegg til en proteinshake. Er veldig tynn (ca 61-62 kg, 175 høy, 18 år), men er ikke lenge siden jeg så vidt var over 50kg, så det går fremover.

Lenke til kommentar
Middag: Sjokolademousse

 

Jaja, hvorfor ikke?

 

Hehe, sånn går det når man har veldig dårlig tid. Men dette gjelder selvsagt ikke hver dag, men i og med at jeg spiser såpass lite resten av dagen, og sjokolademousse metter meg veldig akkurat der og da, "godtar" jeg det. Av og til i hvert fall. ;)

Lenke til kommentar

Total kCal: 3000 daglig.

Total protein inntak: 200 gram protein

 

Frokost Kl 0645

3 dl melk

150 gram kornblanding

Omega 3 & Omega 6

 

 

 

 

Mellommåltid:

2x Banan =

 

Lunsj kl 1110

2 grovbrød skiver 60 gram

med random pålegg.

 

0,4 l melk

 

Mellomåltid:

Kyllingsalat: 200 gram kyllingfilet

med masse div godsaker grønt

 

 

30 min før middag = 2 gram kreatin + lunkent vatn

 

Middag:

200 gram kjøtt =

200 gram poteter

 

 

 

Etter trening

70 gram proteinpulver 90+

2 dl med skummet melk = 66 KCAL

5dl vatn + 30 gram druesukker + 2 gram kreatin

 

Kvelds

2 grovbrødskiver med makrell i tomat/tunfisk

 

+ 4-5 liter vann daglig

 

Vekt 80 kg

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke du trenger mer enn 160 gram proteiner hver dag, Kekzneb. Hvis ikke du trener hardt hver dag.

 

Trener totalt 7 ganger i løpet av 5 dager, derav 3 styrkeøkter. Jeg lå på 2 gram pr kg før, men ligger nå på 2,5 g og merker bedre fremgang. Fulgt samme program hele tiden.

Lenke til kommentar

Frokost

To grove skiver med variert pålegg eller en stor skål havergrøt + melk

 

Lunsj

Fire grove skiver med variert pålegg, og eventuelt en yoghurt eller to i tillegg + vann

 

Lunsj 2

Knekkebrød, grove skiver, stekt egg (kommer an på hvor sulten jeg er) + melk

 

Middag

1-2 tallerken med alt fra pasta/italiensk, stekt fisk, kokt fisk, stekt kjøtt, kokt kjøtt, fiskeboller, kjøttkaker, forskjellige supper. Veldig variert. Alltid grønnsaker.

 

Mellommåltid

Frukt og lignende. Yoghurt.

 

Kveldsmat

Grove skiver med variert pålegg. Eventuelt rester fra middag. + melk.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke du trenger mer enn 160 gram proteiner hver dag, Kekzneb. Hvis ikke du trener hardt hver dag.

 

Trener totalt 7 ganger i løpet av 5 dager, derav 3 styrkeøkter. Jeg lå på 2 gram pr kg før, men ligger nå på 2,5 g og merker bedre fremgang. Fulgt samme program hele tiden.

Det var det jeg regnet med, ja. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456

Dette spiser jeg på en normal styrketreningsdag, litt mindre de dagene jeg ikke trener/trener fotball.

 

Frokost: 40 gram proteinshake med skummet melk, vitaminbjørner, selolje og 1,5desiliter havregrøt med melk og sukker på, av og til en banan.

 

Lunsj: 6 brødskiver med ost, skinke eller leverpostei,

 

Før trening: 1,5 dl havregrøt med melk og sukker.

 

Etter trening: Proteinshake med skummet melk, banan om jeg husker ta med.

 

Middag: Alt mulig, mamma lager maten og jeg spiser opp:P idag var det lasagne

 

Kvelds: havregrøt om jeg orker, skiver hvis ikke.

 

I tilegg passer jeg på å få i meg minst 5 om dagen.

 

17år veier 70 kilo.

Lenke til kommentar

Noen spesiell grunn til at du drikker skummet melk og ikke lettmelk f.eks? Nå sier jeg ikke at du skal hive deg på squats and milk med 4 l h-melk om dagen, men sammenlignet med vekten din og all annen ikke-slankemat du spiser så skader ikke litt flere kalorier gjennom melkefett hvis du vil øke i muskelmasse ;) Så klart, dette er bare ren gjetning fra meg siden jeg ikke vet hvor høy du er, men hvis du plasserer deg på et fin balanse mellom fettfobien nå til dags fettinntaket til en gjennomsnittlig amerikaner så kan treningen ha godt av det ;)

Endret av awkward
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456
Noen spesiell grunn til at du drikker skummet melk og ikke lettmelk f.eks? Nå sier jeg ikke at du skal hive deg på squats and milk med 4 l h-melk om dagen, men sammenlignet med vekten din og all annen ikke-slankemat du spiser så skader ikke litt flere kalorier gjennom melkefett hvis du vil øke i muskelmasse ;) Så klart, dette er bare ren gjetning fra meg siden jeg ikke vet hvor høy du er, men hvis du plasserer deg på et fin balanse mellom fettfobien nå til dags fettinntaket til en gjennomsnittlig amerikaner så kan treningen ha godt av det ;)

 

Er noe mellom 1.80 og 1.83 høy, har egentlig ikke noe behov for å øke i vekt men 1-2 kilo til kunne jeg godt ha gått opp, hva kom kalorinntaket mitt på ved regning? Mye burde jeg ha?

 

Bmi på 20 hvis høyden er 1.83 så er ikke akkurat overvektig nei:P

Lenke til kommentar

Kaloriinntaket ditt er jo ikke noe jeg gidder å regne på :) Jeg vet jo uansett ikke hvor mye du spiser til middag, så det blir veldig unøyaktig uten å vite nøyaktig hva du spiser. BMI er ikke noe å bry seg om; den skalaen funker funker kun på folk med gjennomsnittlige kroppsbygning. De som er veldig tynne av natur kommer ofte frem som undervektige mens de som er muskuløse kommer fram som overvektige ;) Ja, på den høyden skader det absolutt ikke med mer kalorier i kosten ;)

Endret av awkward
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456
Kaloriinntaket ditt er jo ikke noe jeg gidder å regne på :) Jeg vet jo uansett ikke hvor mye du spiser til middag, så det blir veldig unøyaktig uansett. BMI er ikke noe å bry seg om; den skalaen funker dårlig uansett. De som er naturlig tynne kommer ofte frem som undervektige mens de som er muskuløse kommer fram som overvektige ;) Ja, på den høyden skader det absolutt ikke med mer kalorier i kosten ;)

 

hehe:)

 

Målte fettprosenten med en instruktør før jul da jeg veide 68 kilo, da var den på 7,7 etter at fyren hadde målt fett på alt som måles kan på kroppen, så er mest muskler og bein her ja:P

 

Btw, har fått høre både det ene og det andre om både melk og melkefett opp gjennom tiden, så har vært litt forsiktig med mer enn 0.5-0.8 liter om dagen, men virker som folk her har konkludert med at det skal veldig mye til for at melkemengden blir for høy så godt mulig jeg øker den litt, er uansett lei skummet så å bytte til lettmelk hadde vært en befrielse :)

Endret av Slettet+4123456
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...