Gå til innhold

Socket 754 umulig å oppdrive?

Anbefalte innlegg

Kan veldig lite om dette så jeg må bare spørre.

Jeg trenger en prosessor til ett kort som heter Asus K8N Socket 754, men jeg finner ingen som heter det i nettsjappene.

Står den støtter Athlon 64

Er det utgått? :(

Endret av mars001
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan veldig lite om dette så jeg må bare spørre.

Jeg trenger en prosessor til ett kort som heter Asus K8N Socket 754, men jeg finner ingen som heter det i nettsjappene.

Er det utgått?  :(

8615659[/snapback]

754 sokkelen var en av de første sokklene som kom på markedet så den er vel ganske utgått, oppfølgeren var vel 939, men den er også utgått det som er inn nå er vel AM2. Hvis du vil ha 754 CPU så bør du kanskje sjekke ut brukt marked eller brukt delen på nett handlerne.

Lenke til kommentar

Som det ble foreslått så finner du _helt_ sikkert et 754 hovedkort på bruktmarkedet. Det var tross alt et meget populært sokkelformat for ikke lenge siden, og det er nok mange som oppgraderer. Du kan sikkert få kjøpt et meget billig :)

Jeg skiftet ut et 754 kort nylig f.eks. men jeg har det desverre ikke for slag lenger ;)

-Stigma

Lenke til kommentar

Stigma: Tror det var prosessor og ikke hovedkort han var ute etter :p

Du får jo fortsatt Sempron og Turion til 754

Prisguiden er en fin plass å begynne.

Ikke sikkert kortet ditt støtter Turion, men Sempron er et nesten like bra valg til en mye hyggeligere pris.

Jeg har selv en Sempron 3000+ og kan ikke klage stort på den. Koster ikke mer enn 330 kroner heller nå i motsetning til nesten 1000 når jeg kjøpte min.

Husk dog at 754 plattformen kun støtter DDR(1) RAM, ikke DDR2

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Det beste er egentlig å kjøpe et billig AM2 hovedkort til 500kr en AM2 X2 3600 til 500kr og 1GB DDR2 Corsair RAM til 400kr. Alt sammen på komplett.no. Du får mye for pengene nå for tiden.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Det hjelper trådstarter fint lite, da det er prosessoren han er ute etter..

Lenke til kommentar
Det hjelper trådstarter fint lite, da det er prosessoren han er ute etter..

8624993[/snapback]

Akk. Trodde at han ville ha hovedkortet... :p

Lenke til kommentar
Det beste er egentlig å kjøpe et billig AM2 hovedkort til 500kr en AM2 X2 3600 til 500kr og 1GB DDR2 Corsair RAM til 400kr. Alt sammen på komplett.no. Du får mye for pengene nå for tiden.

8621558[/snapback]

Hvorfor kjøpe et nytt system, når man får en Sempron fra 289,- kr ?

Det finnes kansje noen brukte Athlon64 754 prosessorer å få kjøpt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Tenkte at 754 egentlig er faset ut og en oppgradering kommer han til å trenge uansett. Men hvis han bare vil ha en PC til å funke, er det bare å kjøpe en ny 754-CPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...