Gå til innhold

Kan jeg kreve erstatning av mitt GoW-spill?


Anbefalte innlegg

Min Xbox360 har en liten periode nå laget ulyder som uten tvil kommer av DVD-leseren. For noen få dager siden laget konsollen en ripe i GoW-spillet mitt, men jeg er ikke sikker på om spillet fungerer eller ei. Jeg testet spillet nå nettopp, og kom til ett punkt hvor jeg fikk en melding om at DVDen var uleselig, og måtte renskes. Om dette skyldes ripen, eller om det skyldes den åpenbart ødelagte DVD-leseren vet jeg ikke, men jeg antar førstnevnte er synderen. I morgen skal jeg ringe til support for å få en slik eske slik at konsollen kan sendes inn til reparasjon, men kan jeg samtidig kreve erstatning av spillet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min Xbox360 har en liten periode nå laget ulyder som uten tvil kommer av DVD-leseren. For noen få dager siden laget konsollen en ripe i GoW-spillet mitt, men jeg er ikke sikker på om spillet fungerer eller ei. Jeg testet spillet nå nettopp, og kom til ett punkt hvor jeg fikk en melding om at DVDen var uleselig, og måtte renskes. Om dette skyldes ripen, eller om det skyldes den åpenbart ødelagte DVD-leseren vet jeg ikke, men jeg antar førstnevnte er synderen. I morgen skal jeg ringe til support for å få en slik eske slik at konsollen kan sendes inn til reparasjon, men kan jeg samtidig kreve erstatning av spillet?

8615577[/snapback]

 

Du må ivertfall nevne det, dem har nok noen rutiner på det der. Du får nok et nytt spill det er det ingen tvil på. Men åssn du går frem det sier dem sikkert imorra. Kjipt når slikt skjer....

Lenke til kommentar
Min Xbox360 har en liten periode nå laget ulyder som uten tvil kommer av DVD-leseren. For noen få dager siden laget konsollen en ripe i GoW-spillet mitt, men jeg er ikke sikker på om spillet fungerer eller ei. Jeg testet spillet nå nettopp, og kom til ett punkt hvor jeg fikk en melding om at DVDen var uleselig, og måtte renskes. Om dette skyldes ripen, eller om det skyldes den åpenbart ødelagte DVD-leseren vet jeg ikke, men jeg antar førstnevnte er synderen. I morgen skal jeg ringe til support for å få en slik eske slik at konsollen kan sendes inn til reparasjon, men kan jeg samtidig kreve erstatning av spillet?

8615577[/snapback]

 

Du må ivertfall nevne det, dem har nok noen rutiner på det der. Du får nok et nytt spill det er det ingen tvil på. Men åssn du går frem det sier dem sikkert imorra. Kjipt når slikt skjer....

8615600[/snapback]

 

Slik jeg har forstått det så tar verken forhandleren av boxen eller MS ansvar for ødelagte spill. Men jeg har forstått at noen utgivere, bla. EA, sender deg en ny DVD med spillet hvis du sender inn den ødelagte DVD'en. Nå er det MS som er utgiver for Gears, og jeg vet ikke om de har en lignende policy. Men det er jo verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Jeg regner med at du kjøpte konsollen hos en forhandler?

 

I forbrukerkjøpsloven, §34 finner du denne teksten:

 

§ 34. Produktskader

Selgerens erstatningsansvar for tap som følge av en mangel omfatter, foruten skade på salgstingen selv, også skade på gjenstander som salgstingen brukes til fremstilling av, eller som har nær og direkte sammenheng med salgstingens forutsatte bruk.

 

Men da må du også levere konsollen hos forhandleren, slik at de kan sende den inn.

Lenke til kommentar
Jeg regner med at du kjøpte konsollen hos en forhandler?

 

I forbrukerkjøpsloven, §34 finner du denne teksten:

 

§ 34. Produktskader

Selgerens erstatningsansvar for tap som følge av en mangel omfatter, foruten skade på salgstingen selv, også skade på gjenstander som salgstingen brukes til fremstilling av, eller som har nær og direkte sammenheng med salgstingens forutsatte bruk.

 

Men da må du også levere konsollen hos forhandleren, slik at de kan sende den inn.

8616350[/snapback]

 

Joda, det er fin lov. Men i dette tilfellet er det i praksis bedre å ta kontakt med Xbox Support direkte, da dette går mye raskere.

Lenke til kommentar

Jeg fikk ihvertfall ny cd(er) til The Sims 2 da jeg knakk det (satt så jævlig fast i coveret).

Tok bildet først å sendte inn i en e-mail og fik som svar at jeg skulle bare sende inn den ødelagte versjonen så tok det 1 uke eller noe slik så kom det en ny.

Men som noen sa lengre oppe så er det kanskje ikke sikkert at alle utgivere som har samme prosedyrer på dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Jeg regner med at du kjøpte konsollen hos en forhandler?

 

I forbrukerkjøpsloven, §34 finner du denne teksten:

 

§ 34. Produktskader

Selgerens erstatningsansvar for tap som følge av en mangel omfatter, foruten skade på salgstingen selv, også skade på gjenstander som salgstingen brukes til fremstilling av, eller som har nær og direkte sammenheng med salgstingens forutsatte bruk.

 

Men da må du også levere konsollen hos forhandleren, slik at de kan sende den inn.

8616350[/snapback]

 

Joda, det er fin lov. Men i dette tilfellet er det i praksis bedre å ta kontakt med Xbox Support direkte, da dette går mye raskere.

8616843[/snapback]

Du skrev jo nettopp at MS ikke tar ansvar for ødelgte spill på denne måten, og da kommer man vel ikke langt ved å ringe kundesupporten, eller hva? Forhandlerne er i det minste pålagt av forbrukerkjøpsloven, og skal ifølge nenvte paragraf ersatte det ødlagte spillet.

Lenke til kommentar

Nå har jeg nettopp lagt på telefonen etter å ha ringt kundesupport (måtte snakke engelsk o:). Damen sa jeg skulle bare benytte meg av dette utbyttings programmet, som Dragoncrest nevnte, etter at jeg hadde fått igjen konsollen fra reparasjonen. Og jeg er enig med deg, Dragoncrest, man skulle ikke behøve å måtte betale, men det er i alle fall bedre enn å kjøpe helt nytt spill. :)

 

Har ett kjapt, ikke relatert spørsmål også; får jeg denne esken til Xboxen på døren?

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Har to spørsmål til angående DHL, forresten.

 

1. Tid på døgnet er det de som regel kommer med esken?

 

2. Og må jeg betale DHL noe? Jeg vil jo ikke tro det, men det er greit å være på den sikre siden.

8638488[/snapback]

 

Jeg kan svare på bakgrunn av min egen erfaring:

 

1. Mellom 9 og 17, altså vanlig arbeidsdag. Jeg ble oppringt av DHL og avtalte med budet tidspunktet.

 

2. Når jeg sendte inn boxen min kostet deg meg ikke et rødt øre. MS betaler alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...