Gå til innhold

Kabler, Usb & chieftec dragon og Kjøling til GPU

Anbefalte innlegg

1.

Er det vanligvis kabler med kabinetet eller hovedkortet til å koble sammen enhetene til maskina.

Skal bestille maskin ifra komplett (ikke pc-bygger) og lurer på om jeg også selv må bestille kabler til å koble sammen disk og cd-rom.

btw: er det noe spesielt å være oppmerksom på nå en skal kjøpe kabler?

2.

Har chieftec dragon kabinettene utgang til usb på baksiden?

Jeg vet at de ikke har det på framsiden, men at det går an å kjøpe det i "tillegg".

3.

Komplett varenr: 113109

Hercules 3D Prophet 9700PRO 128MB DDR- AGP, ATI Radeon 9700PRO, TV-Out, Retail

Har sett meg ut dette kortet og lurer på om det er noen vits å ha en annen/ekstra kjøler til dette kortet. Går det vanligvis an å skifte ut kjølerne på de grafikkkortene som har det? Og har noen en anbefaling av hvilken kjøler jeg kan/skal bruke i stedet/tillegg. En skal/kan vel bruke kjølepasta på GPU'en også

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Kabler til å koble sammen med harddisk/cdrom/floppy følger med hovedkortet - ALLTID. Det følger ikke med kabinettet, det du får med til kabinettet er en strømkabel :)

2. Om det er ekstra usb? det er vel stort sett usb braketter som du kobler videre ned på hovedkortet. disse følger med hovedkortet, setter dem inn der du f.eks kunne satt på et nettverkskort etc. Hvis selve hovedkortet har ekstra usb porter etc. så må du bytte plata bak på kabinettet (den kan byttes på chifetec etter hva jeg vet). Den følger også med hovedkortet.

3. Hvorfor bytte kjøler? skal du overklokke kortet? Hvis ikke, ser jeg ikke poenget, hvis du syntes den bråker mye, så kan det jo være en fordel, men jeg hadde ikke tatt sjansen på et så dyrt kort. Garanti etc. går også fyken da.

edit: skriveleif.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...