LarZen Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Altså det dukker stadig opp flere multiplattform spill fra X360/Pc hvor kvaliteten er for dårlig i forhold til orginalen. Sist ut nå er FEAR og Splinter Cell, enten har dem det for travelt med å få spillene ut eller så kan dem bare ikke kode dem skikkelig. Hva det er vet ikke jeg, men hva jeg vet er at endel utrolig bra mulitplatform spill blir mye dårligere for Sony sine kunder. Så hva kan vi gjøre? Kan vi klage? Kan spamme Sony Norge med krav om svar hvorfor muligens verdens kraftigste konsoll er dårligst på endel multiplattform spill? Jeg bare lufter hode mitt her nå...så spytt ut folkens. Hva synes dere vi kan gjøre? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Ikke kjøpe porter? 8615073[/snapback] Kunne vært en grei løsning det! Men er jo endel spill som faktisk er veldig bra da...så..nahhh. Tror vi må finne på noe anna Howitz Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Bryne oss med tålmod inntil Sony får lært opp 3. Part? De holder på med det, og sammen med Edge dev. verktøyene tror jeg det blir andre boller. Jeg tipper på at vi kan høste fruktene av dette over nyttår.. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Jeg kan prøve å svare med den kunskapen jeg sitter inne med på området. Grunnen til at portene blir dårlige er at de opprinelig er laget og designet for 360 sitt minnesystem. Som baserer seg på at man har 512mb med flytene ram som kan brukes på CPU eller GPU. man kan altså gi 400 til GPU et øyeblikk og 400 til CPU i den neste. Når de designer spillet med dette i baktanke så går mye av hele koden i spillet med på å utnytte dette best mulig for best resultat. PS3 har derimot fast 256 til GPU og 256 til CPU. Dette er da et litt klassisk og veldig bra system viss man bygger på det prinsippet. Men skal man plutselig lage en port av et spill som basere seg på at man kan skifte verdiene. Så står man over for et veldig problem. Man kan enten bygge om en god del av koden i spillet og gi det ut med god ytelse. Eller bruke 10% av resurser og penger som det ville kostet, med å bare gjøre at man aldri treneger mer en 256mb ram totalt ever. Noe som gjør at de må sette ned på texturer. Effekter. CPU får problemer med for mange fiender for de får ikke full utbytte av rammen osv. Dette fører til dårlig framerate og mindre eye candy. En annen ting er jo Cell sin arkitektur kontra 360 sin CPU. Da Cell på papiret et ganske mye bedre på noen områder. Så er det litt vanskelig å dele opp oppgavene så mye som Cell er laget for når man orginalt bare har delt det opp i 1 hvis det er PC port, eller 3 hvis det er 360 port. Så da får man heller ikke utnyttet potensialet i PS3 i like stor grad som det er mulig. Hvis man derimot gjør som noen utviklere nå velger å gjøre (burnout for eks). Så baserer de hovedkoden på PS3 og porter den over til 360. Dette gjør at portingen går mye bedre. For det er lettere å sette det fra PS3 sin minnestruktur over til unified minnestrukturen til 360, enn andre veien. Så ved lansering føler vi oss ganske fucked siden vi blir servert dårlige porter laget av et begrenset team i en subdevision hos et utviklerfirma. Bare for å tjene penger på et kjent franchise. Synd men sant. De fleste resurser blir brukt på fremtidige spill i de fleste spillhus. Sene porter er nedprioritering. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Jeg kan prøve å svare med den kunskapen jeg sitter inne med på området. Grunnen til at portene blir dårlige er at de opprinelig er laget og designet for 360 sitt minnesystem. Som baserer seg på at man har 512mb med flytene ram som kan brukes på CPU eller GPU. man kan altså gi 400 til GPU et øyeblikk og 400 til CPU i den neste. Når de designer spillet med dette i baktanke så går mye av hele koden i spillet med på å utnytte dette best mulig for best resultat. PS3 har derimot fast 256 til GPU og 256 til CPU. Dette er da et litt klassisk og veldig bra system viss man bygger på det prinsippet. Men skal man plutselig lage en port av et spill som basere seg på at man kan skifte verdiene. Så står man over for et veldig problem. Man kan enten bygge om en god del av koden i spillet og gi det ut med god ytelse. Eller bruke 10% av resurser og penger som det ville kostet, med å bare gjøre at man aldri treneger mer en 256mb ram totalt ever. Noe som gjør at de må sette ned på texturer. Effekter. CPU får problemer med for mange fiender for de får ikke full utbytte av rammen osv. Dette fører til dårlig framerate og mindre eye candy. En annen ting er jo Cell sin arkitektur kontra 360 sin CPU. Da Cell på papiret et ganske mye bedre på noen områder. Så er det litt vanskelig å dele opp oppgavene så mye som Cell er laget for når man orginalt bare har delt det opp i 1 hvis det er PC port, eller 3 hvis det er 360 port. Så da får man heller ikke utnyttet potensialet i PS3 i like stor grad som det er mulig. Hvis man derimot gjør som noen utviklere nå velger å gjøre (burnout for eks). Så baserer de hovedkoden på PS3 og porter den over til 360. Dette gjør at portingen går mye bedre. For det er lettere å sette det fra PS3 sin minnestruktur over til unified minnestrukturen til 360, enn andre veien. Så ved lansering føler vi oss ganske fucked siden vi blir servert dårlige porter laget av et begrenset team i en subdevision hos et utviklerfirma. Bare for å tjene penger på et kjent franchise. Synd men sant. De fleste resurser blir brukt på fremtidige spill i de fleste spillhus. Sene porter er nedprioritering. 8615130[/snapback] Kjempe bra info her Bromlexl! Det er utrolig irriterende men er nok ikke så stort vi kan gjøre med det. Ser ut som det blir FEAR på Pc i denne omgangen da. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Bryne oss med tålmod inntil Sony får lært opp 3. Part? De holder på med det, og sammen med Edge dev. verktøyene tror jeg det blir andre boller. Jeg tipper på at vi kan høste fruktene av dette over nyttår.. 8615109[/snapback] Offtopic: Det er Edge dev. verktøyene sier dem skal være ganske bra og lette å lage flotte spill med Men får jo titler som Ratchet And Clank som oser av grafiske kvaliteter Ontopic: Jeg tror 3partsutviklere tenker raske penger ved å porte versjonen direkte over fra Pc/Xbox 360 til PS3 og uten og finpusse og slikt som det har vist i ganske mangen spill. Men Oblivion til PS3 ble portert med glans siden dem brukte ca 1 år med finpussing og tweaking på spillet som blei resultert i bedre draw distance, bedre framerate og kjørte mye mer flytende. Det er opptil utviklerene om dem vil legge mye vekt i porteringer noe jeg synes dem burde Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Det er nok lite vi som forbrukere kan gjøre. Annet en å kaste stein i de fine glasshusene som de fleste utviklere jobber i Men dette er nok en trend som vil endre seg nå som sony har fått fingen ut av R**** og driver å utvikler bedre utviklingsverktøy, og utvider sitt kodebibliotek. (fra phil harrison GDC) Det er mange som feilaktig dømmer PS3 for dette. Sier at 360 er bedre pga de kjører multiplattformspill bedre osv. Noe som da er litt missvisende. Da det ikker er så mye galt med hardwaren i PS3en. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Det er nok lite vi som forbrukere kan gjøre. Annet en å kaste stein i de fine glasshusene som de fleste utviklere jobber i Men dette er nok en trend som vil endre seg nå som sony har fått fingen ut av R**** og driver å utvikler bedre utviklingsverktøy, og utvider sitt kodebibliotek. (fra phil harrison GDC) Det er mange som feilaktig dømmer PS3 for dette. Sier at 360 er bedre pga de kjører multiplattformspill bedre osv. Noe som da er litt missvisende. Da det ikker er så mye galt med hardwaren i PS3en. 8615195[/snapback] Tror ikke du mente meg att jeg feilaktig dømmer PS3. Men det er ikke mye vi som forbrukere å gjør som du sier. Men bare vent, hadde alle gjort som Bethesda og brukt ca 1 år med finpuss og forbedre feil osv, da hadde det vert annen dans på roser skal jeg si deg Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Vi har jo det ryktet med Pro Evo Soccer som er ute da... 3x bedre enn nummer 2.. http://www.ps3fan.org/forum/index.php? Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Nå kan jeg vel si at jeg ser stort potensiale i PS3 viss utviklerne tar seg tid. Viss man ser på lair som har vært ganske åpne i prosessen om å lage et PS3 spill. Så har de fått til noe jeg synes er ganske bra. Bruker kraften i 1 SPU til å styre advance AI til en batalion på 1200 mann. Å minnebruken er ikke større en catch minne til den SPUen. Det gir litt ide om hvor kraftig Cell er viss man bruker den riktig. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Jeg synes PS3 er veldig kraftig, har fulgt med på rapporter og intervjuer med forskjellige spillutviklere som lager spill til PS3 En eller annen gang så ser du att PS3 bor det mye kraft i og det vil tiden vise seg Og som sagt Ratchet And Clank ser jo griselekkert ut Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Ratchent and Clank ser veldig bra ut ja. Selv om jeg ville heller sett Jak 4 til PS3. Men der er da personlig smak. Angående mange av utalelsene om konsollene som ligger på nett så er mange veldig tvilsome i utgangspunktet. Av mange grunner. Synes det er morsomt å lese at en arbeider i EA sier 360 er bedre en PS3 og vil alltid være det pga det og det. Nå skal det sies at EA er et stort selskap og at de har mange avdelinger. Å viss man spør en som jobber på en Wii versjon av et spill så vil han naturlig nok si at den versjonen han jobber med er best. Siden man må ha en viss stolthet i sitt produkt. Så derfor er det veldig subjektiv når man hører om "en arbeider." Noe som ofte viser til "vi kan ikke bevise noe av dette". Det er også mange sider og blogger spesielt som skriver provoserende og outlandish ting om konsollene basert på 2% fakta og 98% bullshit. Ene og alene for at de vil ha treff på siden og kan få mer reklame penger inn pga alle på enkelte forum klikker linken til siden deres som er i første post. Så jeg stoler ikke på alt jeg leser. Men det han som lager lair (Hovedmannen, main director eller no) sier, tar jeg litt høyere. Spesielt når han begrunner hvorfor de valgte PS3 over 360 osv. Det var også han som sa det om minnestrukturen. (det var postet her for lenge siden) Måten han sa ting på virket som han hadde litt peiling på hvordan det var i utviklingsmiljøet. Kontra "en som jobber hos EA" (som egentlig vasker gulvet der to dager i uka, i resepsjonen) Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Porter er aldri noe godt til å vise potensialet til en konsoll. Det ser man lett på Wii f.eks. Lider vel like mye som PS3 på det punktet. Det som er mest irriterende er at folk tror at portene viser potensialet til konsollen, noe som er riv ruskende galt. Ingen av de såkalte "multiplatform" spillene har vært noe annet enn en rush fra utvikleren for å tjene litt ekstra grunker. Vi har jo sett fra Oblivion at det er mulig å porte spill til PS3 og få dem til å se nydelig ut, vis man bare tar seg tid til det. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Dersom PS3-versjonen er vesentleg dårlegare enn 360-versjonen, kjøper eg han ikkje, enkelt og greit. Eg synest rett og slett det er for dårleg av utviklarane. Dei får gjere ein skikkeleg jobb dersom dei vil ha mine pengar. Kay Lenke til kommentar
trydis Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Vi har jo det ryktet med Pro Evo Soccer som er ute da... 3x bedre enn nummer 2.. http://www.ps3fan.org/forum/index.php? 8615246[/snapback] Pro Evolution Soccer er meget spesielt. PS2 versjonen av PES6 var bedre enn 360 versjonen på alt unntatt grafikken. Virker som om Konami bevisst legger mer arbeid i PS versjonene. Kanskje ikke så overraskende da begge selskapene holder hus i Japan. PES6 var jo som kjent eksklusivt på 360 for nextgen konsollene, men Konami fjernet til og med muligheten for å spille 2 vs 2 online, noe som var mulig i PES5. Dette var den morsomste delen av hele spillet. Dessuten har PS2 versjonene hatt et lobby system, noe de dessverre ikke har giddet å legge til å xbox versjonene. For ikke å snakke om de horrible feilene som var i online delen, der det omtrent var umulig å finne motstandere til tider, hvis man ikke var host. PS2en hadde vel også 32 stadioer, mens de kun laget 8 til 360en. I PES5 kom det aldri en oppdatering for å fikse feilene, for PES6 kom den vel ca. 6 måneder etter utgivelse og fikset bare noen av feilene Har uansett meget liten tro på at det blir særlig forskjell på det grafiske og fysikken i spillet, da er det i så fall grunnet prioriteringer fra Konami sin side. Når de sier 3x bedre, hva i all verden betyr det? Har vanskelig for å tro at noen kan si at et spill vil være 3x bedre ut på den ene konsollen enn den andre når det er 5 måneder til utgivelse. Det punktet alene får hele innlegget til å virke lite troverdig. Dessuten ville det være et idiotisk trekk fra Konami sin side. De risikerer da at folk føler seg urettferdig behandlet og at flere hopper over til Fifa serien. Sikkert mange 360 eiere som satt med den følelsen etter PES6 utgivelsen uten 2 vs 2 online muligheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå