Gå til innhold

Ny altmulig PC, 10-12k. Funker delene sammen?

Anbefalte innlegg

Skal vi av litt konfirmasjonspenger ( :innocent: ) og har lyst på en ny PC.. Jeg spiller litt (spill som f.eks Oblivion, Battlefield 2, Battlefield 2142, CS 1.6, CS S osv) og vil gjerne at PC'en skal klare å dra en del nyere spill.

Maskinen skal brukes til spilling, surfing, MSN, litt musikkredigering, andre musikkprogrammer, diverse andre ting.

Har tenkt å bruke 12 k med skjerm, eller 10 uten (om man får en god skjerm til 2 k.. Men kan sikkert strekke meg til 3 :)).. Så jeg trenger forslag til skjerm også, minst 19 tommer.

Jeg vet ikke helt om maskinen skal overklokkes, men det kan hende i fremtiden.

Jeg vet ikke hva som anbefales av AMD eller Intel, men er åpen for begge :)

Trenger også tastatur og mus, så tar gjerne imot forslag på det og. Men ikke ta det med i oppsettet.

Setter pris på alle forslag..

-Haakon :)

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For lat for å finne fram et oppsett i prisguiden nå, men det er en million tråder om dette rundt omkring. Ville anbefalt noe i duren:

Intel Core 2 Duo E6600

GeForce 8800GTS (320MB hvis du har en skjerm som viser 1280x1024 eller mindre, 640 hvis mer)

Intel P35 eller NVidia 650i SLI chipset på hovedkort.

2 GB DDR2-800 RAM.

En harddisk med kapasitet som du trenger, i alle fall 7200RPM (kan strengt tatt ikke hjelpe deg så mye med den).

500W strømforsyning, helst et skikkelig merke, se rundt på strømforsyningsdelen av forumet.

Kabinett er smak og behag.

Lydkort er egentlig unødvendig.

EDIT: Pen timing på bumpen din.

Endret av dedeee
Lenke til kommentar

Hehe, fin timig ja :)

Takk for svar!

Tror jeg skal kjøre 1280 x 1024, jeg.. Og da 340 mb på skjermkortet. Men får jeg mye bedre ytelse om jeg tar 640 mb istedet? Er jo ikke så mye dyrere..

Hvilken skjerm i 1280 x 1024 er å anbefale? :)

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

Takk :)

Hvilket merke på skjermkortet er å anbefale?

Edit: Komplett tar 300 for å sette sammen PC'en.. Jaja, tror jeg tar netshop for det om, siden de er litt billigere (?).

Vet ikke om jeg skal ha Windows Vista Home Basic eller Windows Vista Home Premium.. 32 eller 64 bit?

Skal partisjonere den 160 GB HDD'en jeg skal velge (skal ha en en 500 GB også), slik at jeg kan ha Vista på den ene delen, og XP på den andre. Blir det et bra resultat?

Trenger også et stilig kabinett.. Tar imot forslag! :D

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Her er handlevognen min. Passer alle de delene sammen? Har ikke med kabinett fordi det jeg skal ha ikke er i Prisguiden (men de har det på NetShop :)). Er det noe mer jeg trenger?

8636517[/snapback]

Det oppsettet er fullstendig godkjent. Alt passer sammen, det er bra komponenter, og du har alt du trenger. Du kunne eventuelt investert i en CPU vifte (Noctue UH-12F for eksempel) for ekstra kjøleeffekt, men det er strengt tatt ikke nødvendig. Har ikke sett denne tråden på en stund, men 320MB er helt fint da det ikke er mye ytelse å hente med 640MB ram på 1280x1024.

PS: Vista Home Premium 64 er et godt valg. Slik kan du oppgradere RAM i fremtiden og få fullt utbytte for det. Men husk at OEM kan være mas mht. oppgradering av maskinvare og formattering av harddisker. Ah, eventuelt kunne du erstattet 2x1024 MB med 1x2048MB. Vet ikke om det finnes noen rundt omkring til rimelig pris, men gjør det det så ville jeg gått for det.

Endret av dedeee
Lenke til kommentar

OEM-versjon.. Er sånn at jeg bare kan bruke den en gang? Skulle egentlig ta den andre, men har ikke penger til det. Skal bare bruke Vista'en en gang, og det er på den nye, men kan jeg ikke bruke det om jeg formaterer? Hadde vært kjekt på den bærbare også (som for tiden kjører Media Center Ed) :p

Fant ikke 2 GB RAM i en brikke i 800 MHz..

PS: Ser du har klokket opp din Core 2 Duo til 3.5 GHz.. Det fikk jeg også lyst til! Men da må jeg ha en CPU-vifte antar jeg..

Edit: Ser at HK'et har 8 USB-porter.. Får jeg alle åtte, eller kommer det annpå kabinettet (som forresten blir et stilrent, enkelt Lian Li-kabinett i aluminium :))?

Edit 2: Kanskje det er bedre å ta skjermkortet i 640? :hmm: Litt kjipt om jeg kjøper meg en skjerm etterhvert som har større oppløsning. Og det kortet er jo bare litt dyrere.. Men på en annen side finner jeg vel mange bra skjermer i 1280x1024.. Men da får jeg ikke widescreen, men jeg vet ikke om jeg trenger det.. *usikker* :p Har litt lyst på denne skjermen.. Fungerer det med 320 mb på skjermkortet, eller blir det veldig dårlig..?

Eller kanskje jeg bare tar denne..

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...