hoika Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Er på utkikk etter et par billige høyttalere jeg kan ta med meg på ferie og bruke til musikk. Mine kriterier er: *Best mulig lydkvalitet *Pris *lav vekt/størrelse Med billig mener jeg: Virkelig billig, helt i nederste ende av skalaen - opp til 300 kr. omtrent. Kanskje litt latterlig av meg å starte en tråd for en så liten investering, men jeg er jo (som alltid) keen på å gjøre det beste valget + at jeg ikke vil ende opp med noe ubrukelig. I lydkvalitet legger jeg: Må klare å gjengi ren og god lyd over hele frekvensregisteret. Det er ikke noe problem om høyttalerne gir litt ekstra på "de strategiske områdene" som bass og diskant, men jeg prøver å unngå "ulende" bass og skrikende diskant. "Telefonlyd" (dårlig bass + for mye mellomtone og diskant) er heller ikke å foretrekke. Når det gjelder vekt og størrelse... ...er det viktig at jeg får plass til settet i kofferten uten å ofre altfor mye av plassen. En liten sub er ikke noe problem, så lenge jeg føler jeg får litt igjen for det på lydkvaliteten. Har kikket på diverse høyttalere i prisguiden, og regner vel med at det må bli et eller annet 2.1 sett, ettersom jeg sikkert får litt mer igjen på bass-siden hvis jeg velger en av disse. Noen som har noen erfaringer i denne prisklassen? Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Kjøpte Disse til noen bekjente og de var fornøyd med pris, utseende og lyden. Lenke til kommentar
hoika Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Kjøpte Disse til noen bekjente og de var fornøyd med pris, utseende og lyden. 8622239[/snapback] Takker! Har faktisk et Logitec X-230 (tror jeg) sett liggende, men subben er litt stor... Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=315664 Kva med disse? Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Det finnes ingen pc-anlegg som innfrir alle kravene dine til 300 kr. Er nok redd du må opp i 1000 kroners-klassen for å møte de kravene der. Lenke til kommentar
Knedal Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 i den prisklassen får du MYE lyd igjen ved å velge et skikkelig headset fremfor et 2.1 sett, men dette ser svært greit ut. her er det i tillegg egen remote for bass: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=325854&view=detailed Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 i den prisklassen får du MYE lyd igjen ved å velge et skikkelig headset fremfor et 2.1 sett, 8643273[/snapback] Enig, du får mye bedre lyd for pengene ved å velge et headset i den prisklassen. Lenke til kommentar
hoika Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 Det finnes ingen pc-anlegg som innfrir alle kravene dine til 300 kr. Er nok redd du må opp i 1000 kroners-klassen for å møte de kravene der. 8643060[/snapback] Jeg vet hva jeg får ikke begge klasser, så la meg presisere: Jeg er keen på å gjøre det beste i kjøpet i 300 kr klassen. Les: kjøpet som er nærmest kravene jeg stillte. Lenke til kommentar
hoika Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 i den prisklassen får du MYE lyd igjen ved å velge et skikkelig headset fremfor et 2.1 sett, men dette ser svært greit ut. her er det i tillegg egen remote for bass:http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=325854&view=detailed 8643273[/snapback] Har allerede headset som er langt over den prisklassen, men den lyden er det bare jeg som kan få nyte. Er keen på et høyttaler-sett fordi det er fler enn meg selv som skal høre på musikken. Lenke til kommentar
hoika Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 70kr_på_Bruktmarkedet 8643469[/snapback] Hehe.. Moro at noen tar seg bryderiet med å legge ut det der for salg Lenke til kommentar
toazty Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 har selv hatt mange pc-anlegg, det beste anlegget kommer fra logitech , sitter nå med et 2.1 system fra logitech , kjøpte det for 100kr av en kompis for 4 år siden, funker drit bra fortsatt , Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Kanskje du burde vurdere dette, kan hende det blir litt over budsjettet men lyden skal være brukbar. Endret 21. mai 2007 av dir3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå