SRT-10 Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Hei, jeg lurte på om man må ha udanning for bli lastebilsjafør. Noen som vet det? Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Vil anta at du bare trenger lastebillappen... Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 All fornuft tilsier jo at lastebil-lappen i utgangspunktet er nok. Men jeg vet ikke. Lenke til kommentar
SRT-10 Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Det skjønner jo jeg og :!: Men det jeg lurte på var om man trengte UTDANNING, ikke om man trenger lappen for å blir det Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Det er nok noen lastesikringkurs, for å kjøre lastebil vil jeg anta. Dette er vel et fagbrev og med grunn. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 du kan gå transport fag på VGS, da får du alt der. men skal du ikkje det, så må du ta lastebil lappen, som koster rundt 40.000. du skal ha teorikurs på endel timer. + må kjøpe bøker. ca 500 kr. Teorieksamen koster 330 kr eller noke sånt. så må du ha rundt 15-20 køyretimer normalt sett. skal du ha CE. altså henger, så må du ha 12 timer køyring med henger, + 2 timer til teknings opplegg.. tok alt i militæret. kosta meg 3000 =) Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Du trenger ingen utdannelse. Lappen og helst litt stedsans så er det bare og velge og vrake i jobber. Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 jeg tror at uten lappen kan det også gå, faktisk ja Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Du trenger bare lappen for å kjøre lastebil, ja. Skal du drive for deg selv, eller vil stå litt sterkere i fremtiden når det ikke er fullt så stor mangel på sjåfører, bør du ta utdanning og fagbrev. Edit: Kjører selv lastebil til daglig, og har bare lappen... Endret 15. mai 2007 av Kamikazesmurf Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Du trenger bare lappen for å kjøre lastebil, ja.Skal du drive for deg selv, eller vil stå litt sterkere i fremtiden når det ikke er fullt så stor mangel på sjåfører, bør du ta utdanning og fagbrev. Edit: Kjører selv lastebil til daglig, og har bare lappen... 8617300[/snapback] distribusjon du køyrer eller? Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Du trenger bare lappen for å kjøre lastebil, ja.Skal du drive for deg selv, eller vil stå litt sterkere i fremtiden når det ikke er fullt så stor mangel på sjåfører, bør du ta utdanning og fagbrev. Edit: Kjører selv lastebil til daglig, og har bare lappen... 8617300[/snapback] distribusjon du køyrer eller? 8617931[/snapback] Jupp Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Du trenger bare lappen for å kjøre lastebil, ja.Skal du drive for deg selv, eller vil stå litt sterkere i fremtiden når det ikke er fullt så stor mangel på sjåfører, bør du ta utdanning og fagbrev. Edit: Kjører selv lastebil til daglig, og har bare lappen... 8617300[/snapback] distribusjon du køyrer eller? 8617931[/snapback] Jupp 8618638[/snapback] rundt 130kr timen du har da eller? Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 På dagtid, så er det der i området, ja. Kveld og helg er det noe bedre. Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 blir vel ikke akkurat mindre mangel på sjåfører i fremtiden, med mindre avgiftene reduseres på sertifikatet. fikk selv lappen i militæret, og kan velge og vrake i sommerjobber. valgte selvsagt den som betalte best. noe over 150 kr timen for distribusjonskjøring på dagtid. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 blir vel ikke akkurat mindre mangel på sjåfører i fremtiden, med mindre avgiftene reduseres på sertifikatet. fikk selv lappen i militæret, og kan velge og vrake i sommerjobber. valgte selvsagt den som betalte best. noe over 150 kr timen for distribusjonskjøring på dagtid. 8647963[/snapback] ikkje gale det..statlig firma eller privat? Lenke til kommentar
skromt Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 for olje og lignende må man ha diverse kurs attester, men det får vel man som del av opplæring, så førerkort er vel det man trenger. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 for olje og lignende må man ha diverse kurs attester, men det får vel man som del av opplæring, så førerkort er vel det man trenger. 8651547[/snapback] da må du vel ha et ADR kurs. frakt av farlige gods etc. Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 blir vel ikke akkurat mindre mangel på sjåfører i fremtiden, med mindre avgiftene reduseres på sertifikatet. fikk selv lappen i militæret, og kan velge og vrake i sommerjobber. valgte selvsagt den som betalte best. noe over 150 kr timen for distribusjonskjøring på dagtid. 8647963[/snapback] ikkje gale det..statlig firma eller privat? 8650000[/snapback] stort privat firma. minste jeg har hørt hos andre firma er vel 135, men tipper de skrur opp lønna når de ser at de ikke får folk. mangel på sjåfører gjør jo også muligheten til overtidskjøring større dersom en ønsker det. Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 blir vel ikke akkurat mindre mangel på sjåfører i fremtiden, med mindre avgiftene reduseres på sertifikatet. fikk selv lappen i militæret, og kan velge og vrake i sommerjobber. valgte selvsagt den som betalte best. noe over 150 kr timen for distribusjonskjøring på dagtid. 8647963[/snapback] ikkje gale det..statlig firma eller privat? 8650000[/snapback] stort privat firma. minste jeg har hørt hos andre firma er vel 135, men tipper de skrur opp lønna når de ser at de ikke får folk. mangel på sjåfører gjør jo også muligheten til overtidskjøring større dersom en ønsker det. 8658430[/snapback] Ved kjøring utenom kveld/helg har vi bare 120 for timen der jeg jobber... Men akkurat her jeg bor er det overskudd av sjåfører. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå